"Bottenfisk" med Eldstjärt?

#1 - 12 mars 2008 17:11
Jag har ett 375 liters kar med Skalarer, Guldgurami och en Eldstjärt. (Och L-malar såklart. :p)
Tills nu hade jag även Gröna bågfensciklider, men Eldstjärten jagar ihjäl dem...(H*n hann jaga ihjäl en, de andra har jag naturligtvis flyttat.)

Tror ni det finns någon "lagom" stor fisk som håller till i nedre skiktet och som får vara ifred för Eldstjärten? Eller är det kört?
#2 - 12 mars 2008 17:51
Tror nog att en grinig äldre eldstjärt bör få ha botten för sig själv...
#3 - 12 mars 2008 18:47
Azur skrev:
Tror nog att en grinig äldre eldstjärt bör få ha botten för sig själv...

Den här är visserligen ung men hur som helst var det ungefär vad jag misstänkte.. :p
#4 - 1 april 2008 12:32
Jag har märkt att det handlar väldigt mycket om exemplaret. En del eldstjärtar är helt galna medans andra är lugna och funkar. Jag har tex 2st i samma kar, de bråkar ibland men i helhet så funkar de ihop.

Enligt mitt tycke, vill man ha denna fisk så får man testa sig fram, är den man har aggro så får man göra sig av med den och köpa hem en ny tills det funkar :) de kostar bara 30kr på stället ja handlar från så why not :)
#5 - 1 april 2008 12:41
Nitra98 skrev:
Jag har ett 375 liters kar med Skalarer, Guldgurami och en Eldstjärt. (Och L-malar såklart. :p)

Tills nu hade jag även Gröna bågfensciklider, men Eldstjärten jagar ihjäl dem...(H*n hann jaga ihjäl en, de andra har jag naturligtvis flyttat.)

Tror ni det finns någon "lagom" stor fisk som håller till i nedre skiktet och som får vara ifred för Eldstjärten? Eller är det kört?

Eldstjärten jagar bågfenor och guramis jagar pansarmalar.. [:o] Jag lovar, de var fromma som lamm tills de flyttade till dig! *S* Vad gör du egentligen med dem? ;)

Annons