Fina tips
[QUOTE=akan]samlat ihop de tipsen jag har hittat i trådar(har lite snigelfobi ;) ):
"Släpp ner algtabletter/rått kött och släck. Vänta 2 timmar, och ta bort algtabletter/rått kött täckt av snäckor med några runt om. Upprepa ett par ggr."
"Plocka upp alla fiskar och kör en stund med ett 4.5 volts batteri. Man kopplar ståltråd till polerna och kör ner de i akvariet. Detta upprepas sedan en gång efter ett par dagar. Får bort sniglarna garanterat. Glöm inte att ta bort fiskarna bara eftersom de också ryker om de är kvar."
"Lägg i ett sallads blad över natten och sedan på morgonen ska sniglarana ha samlats på bladet. Då är det bara att fiska upp dom."
("Svärdbärare äter sniglar i liten skala, men behövs många")[/QUOTE]
Finfina tips det där. Skall komma ihåg det om det blir för mycket sniglar. Jag har en del sniglar, och jag brukar plocka bort dom jag ser med cirka tre veckors mellanrum. Just nu är de tinte så många så att det stör... Är sniglar nåt bra för balansen, eller skall man se dom mera som maskrosor? ("Inget å ha och fula, men bara att acceptera om man inte vill kriga sig fördärvad...")