Botian simmar upp och ner

#1 - 10 november 2005 19:29
Hämtade hem 4 striator idag från affären och när jag kom hem är det en som beter sig ganska så mystiskt. Simmar upp och ner i påsen och verkar alldeles stel. Lever fortfarande men nåt fel är det.
Den var helt ok när den togs ur akvariet i affären. Där har de bott i 4 veckor sör de hade haft nån sjuka (odinum tror jag) på ett par kampfiskar som fanns i samma. Botiorna har inte varit sjuka.
Nu är de på väg ner i karantänsakvariet men hur ska jag göra med den konstiga? Vad kan ha hänt?
#2 - 11 november 2005 08:20
[QUOTE=me_trixie]Simmar upp och ner i påsen och verkar alldeles stel.[/QUOTE]

Stelheten låter ju lite oroväckande, men att nervösa botior simmar upp och ner som tokar är ju helt normalt. Det gör de ju även senare när de leker.
#3 - 11 november 2005 09:17
Tack för det! Den åkte ner tillsammans med de andra tre och tre polkadot/kubutai. Alla sju försvann så snabbt under rötter och stenar att jag undrade om jag missat själva akvariet när jag släppte i dom :) Idag har jag sett till alla polkorna och ett antal zebror - det är svårt att räkna fiskar som hela tiden rör sig. Om han fortfarande mår dåligt så gör han det i nåt gömsle - vi får se när jag ska flytta dem till deras slutliga bostäder!

Annons