Botia Striata

#1 - 4 mars 2008 10:13
Min Zebrabotia den en blev tjock är den gravid? och har en smal där är den köns hane för smal? och har den tjock för hona?? den brukar ligger den i hörnet vid dropvärme för den tjocka är den hona?? eller hur dåå?? Är den blir gravid?? el sjukdom?? eller hur då.. jag har aldrig sett den själv..
#2 - 4 mars 2008 13:24
har den äter upp av platy o guppy eller hur dåå?? jag såg den finns nån yngel där oxåå.. hur kommer den blir tjock en av den två där dåå??? undrar jag det..
#3 - 5 mars 2008 06:05
Den har nog hittat något gott att äta. Inte yngel kanske men en och annan snigel kanske har slunkit ner ;)

Vi har 6 striator i vårt stora kar och de har lite olika kroppsform. Det sägs ju att honorna skall vara rundare i kroppen än hanarna men det är svårt att se skillnad på rund och mätt ibland :p
#4 - 6 mars 2008 20:25
memman skrev:
Den har nog hittat något gott att äta. Inte yngel kanske men en och annan snigel kanske har slunkit ner ;)

Vi har 6 striator i vårt stora kar och de har lite olika kroppsform. Det sägs ju att honorna skall vara rundare i kroppen än hanarna men det är svårt att se skillnad på rund och mätt ibland :p

bra tack hjälper den.. så tror den äter snigelor där så jag slipper orolig mig där.. är tjocka den hona?? eller hur dååå????

Annons