Bortsprungen hund i Älta/Tyresö/Nacka

#1 - 1 januari 2009 14:55
Hjälp, min mammas Euraiertik slet sig på Nyårsafton med kopplet hängade efter sig. Jag ska se om jag kan lägga upp bilden. Hon sprang mot Tyresö/Nackareservatet.
Om någon har sett henne snälla ring 0739 36 36 76
Håll ögonen öppna om ni är ute i skogen är ni snälla.. [:-28]
#2 - 1 januari 2009 15:35
Hon blev säkert rädd för Roberts antenn..;)
#3 - 1 januari 2009 15:50
Gaffel skrev:
Hon blev säkert rädd för Roberts antenn..;)

Dra åt *****
#4 - 1 januari 2009 15:54
Hon är 10 månader och helspattig just nu. De har inte haft henne lös i skogen på att tag för att de har märkt att hon har jagat upp sig och sprungit som en tok.
Nu är vi rädda att hon har sprungit tills något har brustit... [:-28][:-28][:-28] vi gråter
#5 - 1 januari 2009 16:19
Åh... Stackare...

Hoppas verkligen hon kommer tillrätta snart. Håller tummarna och tänker på er [:(]
Bilagor:
#6 - 1 januari 2009 16:42
Hoppas ni hittar henne håller alla tummar o tår.
Förstår att det är jättejobbigt
#7 - 1 januari 2009 17:08
Nina82 skrev:
Åh... Stackare...

Hoppas verkligen hon kommer tillrätta snart. Håller tummarna och tänker på er [:(]

miluhe skrev:
Hoppas ni hittar henne håller alla tummar o tår.

Förstår att det är jättejobbigt

Tack, ni är rara!!!!

Nu ska vi köra in i skogen och lyssna. Jag tror att det kan vara bra att inte vissla eller ropa i första taget utan lyssna om hon skulle sitta och yla någonstans.

Vad tror ni, hur långt springer en halvstor, hysterisk spets innan den stupar? Om hon inte har fastnat alltså. Och hur stupar hon, viker sig benen eller brister hjärtat???
#8 - 1 januari 2009 17:15
Jag tror nog jag skulle ta med hennes matskål och torrfoder att skramla lite med samtidigt som jag skulle ropat försiktigt hennes namn. Tror nog det viktiga är att inte låta hysteriska utan ropa som vanligt och prata med trygg stämma.
Vet inte om det skulle hjälpa men jag tror nog hon skulle komma till er om ni inte blir för uppjagade och om ni beter er som ni brukar.

Lycka till iaf.
#9 - 1 januari 2009 17:21
Tror inte hon lyckas springa till hon stupar, troligen fastnar kopplet någonstans, de har en förmåga att trassla in sig i grenar och snår, var är det för skog ni har runtomkring?

Sätt ut lappar och prata med allt folk ni bara kan är väl det bästa rådet jag kan ge, förutom att du bör gå ut och leta med en del folk, så snart ni bara kan och så länge ni kan. Det är kallt ute och sitter hunden fast så är det svårt för den att hitta vatten.
#10 - 1 januari 2009 17:21
Nina82 skrev:
Jag tror nog jag skulle ta med hennes matskål och torrfoder att skramla lite med samtidigt som jag skulle ropat försiktigt hennes namn. Tror nog det viktiga är att inte låta hysteriska utan ropa som vanligt och prata med trygg stämma.

Vet inte om det skulle hjälpa men jag tror nog hon skulle komma till er om ni inte blir för uppjagade och om ni beter er som ni brukar.

Lycka till iaf.

Jag är mest rädd för att hon ska sitta fast någonstans eller har knäckt nacken om kopplet har fastnat när hon har sprungit för fullt.. Eller att hjärtat har brustit eller att hon är påkörd.. Gud va det är hemskt att inte veta!!! :(
#11 - 1 januari 2009 17:22
Sultanen skrev:
Tror inte hon lyckas springa till hon stupar, troligen fastnar kopplet någonstans, de har en förmåga att trassla in sig i grenar och snår, var är det för skog ni har runtomkring?

Sätt ut lappar och prata med allt folk ni bara kan är väl det bästa rådet jag kan ge, förutom att du bör gå ut och leta med en del folk, så snart ni bara kan och så länge ni kan. Det är kallt ute och sitter hunden fast så är det svårt för den att hitta vatten.

Ja, det är det man är rädd för... som sagt.. Tack för svaren...
Nackareservatet...
#12 - 1 januari 2009 17:23
Matskål är ett bra tips!

Jag tror faktiskt inte en hund springer tills den stupar, däremot kan dom nog i panik trycka sig in i hålor och trånga utrymmen och ha svårt & ta sig ut igen.

Får man fråga hur & varför den slet sig?
Skotträdsla säger sig själv, men kom det en raket mot er?
#13 - 1 januari 2009 17:29
Vet du vilket håll den drog iväg åt? Är nog rätt troligt att den ränner rätt så rakt ut i blindo. Börja söka av området däråt i en cirkelbåge (pizza bits form) så har du någonting att utgå ifrån ialla fall.
#14 - 1 januari 2009 17:33
Om hon är rädd har hon nog gömt sig. Gå in på vovve.net o fråga många som kan hålla koll i området
#15 - 1 januari 2009 17:35
Jenny054 skrev:

Får man fråga hur & varför den slet sig?

Skotträdsla säger sig själv, men kom det en raket mot er?

Det var min mamma som var ute med henne. Det var hennes första nyår. Hon var helt lugn med smällarna men så kom det en raket precis över henne och hon slet till.... :(

Sultanen skrev:
Vet du vilket håll den drog iväg åt? Är nog rätt troligt att den ränner rätt så rakt ut i blindo. Börja söka av området däråt i en cirkelbåge (pizza bits form) så har du någonting att utgå ifrån ialla fall.

Ja, det är vår tanke också. Idag har vi betat av skogen närmast där hon smet. Men som sagt, det är 7 minus nu och tiden går... [:-28]
#16 - 1 januari 2009 18:16
Katharina skrev:
Det var min mamma som var ute med henne. Det var hennes första nyår. Hon var helt lugn med smällarna men så kom det en raket precis över henne och hon slet till.... :(

Jävla ungjävlar.. Spöstraff ska dom fan ha idioterna! [:(!]
Hoppas ni gav dom det oxå!

Håller tummarna att hunden hittas vid liv!
#17 - 1 januari 2009 18:24
Jenny054 skrev:
Jävla ungjävlar.. Spöstraff ska dom fan ha idioterna! [:(!]

Hoppas ni gav dom det oxå!

Håller tummarna att hunden hittas vid liv!

Öhh.. Vem har sagt något om några ungar :confused:
#18 - 1 januari 2009 18:28
Fråga på hundar.ifokus.se

Så kan fler håla ögonen öppna efter hunden.

Hoppas ni hittar henne snart!
#19 - 1 januari 2009 18:49
Nina82 skrev:
Öhh.. Vem har sagt något om några ungar :confused:

Bara en vild chansing att dom var under 18..
#20 - 1 januari 2009 18:51
Har ni varit ute och slängt upp lappar? Annars föreslår jag att ni gör det innan ni går och lägger er, så folk som är i trakten läser dem så fort de går ut imorgon. Varje timma är viktig.
Lokala handlare, telefonstolpar och liknande, vet inte hur det ser ut där men är det någon form av byggnad/plats som är kopplad till området så måste det upp info där även.
Bilagor:
#21 - 1 januari 2009 18:53
Tänker så på er! uppdatera här så fort du kan.
#22 - 1 januari 2009 19:30
Har hon ingen hundkompis som vara med att söka?
Hon kanske kommer till hunden.
#23 - 1 januari 2009 20:06
Har ni ringt radion där dom sänder ut meddelanden om olyckor bortsprungna hundar och sånt kanske har någon tagit hand om den som hör meddelandet.
Har ni ringt polisen och frågat?
#24 - 1 januari 2009 20:23
Jag hade nog prövat att ropa/lyssna intervallvis för att se om hon "svarar".
Det har funkat för mig när jag har haft bortsprungen, intrasslad hund i skogen.

Lycka till!!
#25 - 1 januari 2009 20:31
Kramfors skrev:
Har hon ingen hundkompis som vara med att söka?

Hon kanske kommer till hunden.

Bra tips där

Försök få tag i en spårhund, kan fortfarande vara möjligt att den kan ta ett dagsgammalt spår, försök få tag i en så snart det bara går, försök ge er ut så snart ni bara kan.
#26 - 1 januari 2009 20:49
Kontakta polisen de brukar få ta hand om hundar som kommit ifrån sina ägare.
#27 - 1 januari 2009 21:30
Attans att man inte läst det här tidigare när man var ute och snurrade åt Älta till från Tyresö:(
Hoppas ni hittar hunden!
#28 - 1 januari 2009 21:34
Tack för alla tips.. Polis är ju givetvis kontaktad och alla stationer får larmet. Radion sänder inget. Skitdåligt, tycker jag.
Jag gjorde såhär. Klev ur bilen och stängde av motorn. Stod tyst och lyssnade länge. Visslade. Stod tyst och lyssnade länge igen.
Det tror jag är en bra idé, för då har man garderat sig vare sig hon ylar, sitter tyst och väntar på att man ska hitta henne eller om hon svarar.

Vi har varit ute och sökt tills nu och dykt på varenda hundägare.. Våra nattvandrare har varit med och hjälp till och dessa underbara, handlingskraftiga människor, (1 med hund), kom på den brillianta idén att kontakta brukshundsklubbens ordförande. Det visade sig att han håller på med [SIZE=3]spårning[/SIZE] och inte börjar jobba förrän kl 15 i morgon så kommer hon inte hem under natten så kommer han att hjälpa till i morgon.. Det blev glädjetårar den här gången.[:-174]
När något sådant här händer så får man helt black out i huvudet och är själv dålig på att hitta på en handlingsplan. Egentligen ska man göra en i förväg för ev olyckor, en färdig plan med telefonnummer och allt.
#29 - 1 januari 2009 21:38
Katharina skrev:
Vi har varit ute och sökt tills nu och dykt på varenda hundägare.. Våra nattvandrare har varit med och hjälp till och dessa underbara, handlingskraftiga människor, (1 med hund), kom på den brillianta idén att kontakta brukshundsklubbens ordförande. Det visade sig att han håller på med [SIZE=3]spårning[/SIZE] och inte börjar jobba förrän kl 15 i morgon så kommer hon inte hem under natten så kommer han att hjälpa till i morgon.. Det blev glädjetårar den här gången.[:-174]

Underbart!
Håller verkligen alla tummar jag kan för att det skall gå vägen nu!
#30 - 1 januari 2009 21:39
Hoppas att det löser sig detta var ingen rolig läsning alls.. hundar är kloka djur så den klarar detta jättelätt tror jag om ingen redan har hittat den och väntar på att radion ska lämna nummer som dem har missat.
#31 - 1 januari 2009 21:56
Hunden har väl ett telefonnr i halsbandet hoppas jag.

Hur många timmar brukar man ange innan en hund anses bli "förvildad" och undvika människor?
#32 - 1 januari 2009 22:36
Usch...hoppas verkligen att hunden kommer till rätta igen snart så att alla ni blir glada igen i familjen.
Lider mer din mamma som säkert lär hålla hårdare i kopplet nästa promenad ;)
#33 - 1 januari 2009 22:57
Lycka till!
#34 - 1 januari 2009 23:05
Hoppas det går bra. Det är en mardröm när husdjur springer bort.
#35 - 2 januari 2009 07:40
Fyfan vad hemskt!

Jag minns för några år sedan när min mormor skulle passa vår hund, minns inte varför.

Men iallafall hade hon glömt hunden ute, och hunden rymde. Eftersom vi bodde på andra sidan stan, och det fanns vägar överallt dit hon rymde, så fick vi panik och körde ut och letade hela natten. Tillslut fick vi åka hem och ge upp. Men vem stod framför dörren när vi kom? Jo, då hade vår hund sprungit 2-3 km genom massa olika terräng, och lyckats hitta hem!

Det bevisar hur smarta dom är, och vilket minne dom har. Hon måste ju ha kommit ihåg hur vägen såg ut när vi körde dit med bil.

Men lycka till med letandet, jag vet hur det känns!
#36 - 2 januari 2009 08:15
Ja, de har ju en inbyggd radar. Nej, hon hade tyvärr inget telefonnummer i halsbandet. Nu sitter det iaf lappar med foto överallt så ser någon något så har de nummer. Under dagen ska vi sprida lappar mot Nacka och Tyresö också om inte spårningen ger något. Jag har ringt till killen men han svarade inte :eek: så nu vääääääntar jag på att han ringer tillbaka... :(

Mamma pratade med uppfödaren igår och det lät på henne som att en eurasier visst kan knalla omkring på egen hand "förvildad" och hon är ju en skygg ras.
Hon är lite "gnagig" av sig så jag har svårt att tänka mig att hon bara skulle sitta fast utan att gnaga av kopplet.
Jag har också svårt att tänka mig att hon skulle dö av fysiska problem efter en panikslagen språngmarsch, hon är ung och i god form.
Jag tror inte att hon skulle frysa ihjäl med den där pälsen heller..

Min boxer skulle ha suttit fint och stilla och väntat på att jag skulle komma och hämta honom om han satt fast. Han skulle ha litat på att jag skulle komma och hämta honom... Han skulle inte gnaga av kopplet. Men han skulle heller aldrig stannat borta utan han skulle ha varit hemma såsnart rädslan lagt sig, om han inte satt fast alltså..

Näää.. Fasen, nu ringer jag honom igen snart... Det var en halvtimme sedan...
#37 - 2 januari 2009 10:01
Fick ta i honom?
#38 - 2 januari 2009 10:28
Usch då!
Hoppas ni hittar jycken, inte kul det här..
#39 - 2 januari 2009 11:00
[COLOR=Red][SIZE=4]Hon har kommit hem!!!! [/SIZE][/COLOR]

Hon är helt okey.. Hon kom bara gående på gatan med avbitet koppel och är helt utan skador och var bara glad och pigg..
Lyckan är total.. Hon har alltså suttit fast någonstans, troligen inte så långt hemifrån eftersom tassarna var oskadda..

Åhh vad vi är lyckliga.. Stora glädetårar..Tack för all suport.. Vi är helt slut hela familjen.

De bästa råden vi har fått är att kontakta brukshundsklubbar.
Sätta upp lappar.
Säga till alla hundägare vi har sett och bett dem sprida ryktet.
Lägga ut en filt där hon försvann med en matskål, lite skymt och inte öppet.
Ringa alla polisstationer och inte lita på polisens egen internkommunikation.
Lägga ut på "Aktiv hund" och Vovve.
:d[:-174][:-15] [:-88] [:-94] [:-15][:-59]
Bilagor:
#40 - 2 januari 2009 11:03
Otäckt min hund var borta i 3 dagar. Sen kom den bara tillbaka helt oväntat. Anyway hoppas det löser sig
#41 - 2 januari 2009 11:05
:D:D:D:D:D:D:D:D
Ta inte och gör en allt för stor sak av det här nu, för hundens skull:)
#42 - 2 januari 2009 11:06
Vad skönt!:D
#43 - 2 januari 2009 11:10
Himlans skönt att läsa att det ordnade sig så fort ändå !

Se nu till att din mamma övar mera inkallning med hunden ;)
#44 - 2 januari 2009 11:17
Underbart att det löste sig så bra.

Min pappa var daghusse åt min tax, taxen stannade och nosade, pappa knallade på, han såg rätt dåligt. När jycken lyfte nosen var husse borta, så han gick hem, över två stora fyrvägskorsningar. Men han visste hur man gjorde, man väntar tills det blir grön gubbe, så där satt han och glodde på trafikljusen.
Detta vet jag eftersom en klok hundägare i bil såg det hela, innan hon tog hand om honom.
Men vi hann ju leta ett bra tag innan vi ringde polisen, så jag vet hur förtvivlad man blir.

En extra godisbit från oss på Zoopet??
#45 - 2 januari 2009 11:18
Sultanen skrev:
:D:D:D:D:D:D:D:D

Ta inte och gör en allt för stor sak av det här nu, för hundens skull:)

Jooo... Jag ska åka dit och mata henne med praliner.. nej choklad är inte bra.. levergodis får det bli.. :D :D :D :D Jag ska bara duscha och äta först.. Är fortfarande helt chockad och lipsillig... Fryser och svetta om vart annat.. :D
#46 - 2 januari 2009 11:20
Katharina skrev:
[COLOR=Red][SIZE=4]Hon har kommit hem!!!! [/SIZE][/COLOR]

Hon är helt okey.. Hon kom bara gående på gatan med avbitet koppel och är helt utan skador och var bara glad och pigg..

Lyckan är total.. Hon har alltså suttit fast någonstans, troligen inte så långt hemifrån eftersom tassarna var oskadda..

Åhh vad vi är lyckliga.. Stora glädetårar..Tack för all suport.. Vi är helt slut hela familjen.

De bästa råden vi har fått är att kontakta brukshundsklubbar.

Sätta upp lappar.

Säga till alla hundägare vi har sett och bett dem sprida ryktet.

Lägga ut en filt där hon försvann med en matskål, lite skymt och inte öppet.

Ringa alla polisstationer och inte lita på polisens egen internkommunikation.

Lägga ut på "Aktiv hund" och Vovve.

:d[:-174][:-15] [:-88] [:-94] [:-15][:-59]

Gott att det slutade bra!!! :):):)
Bilagor:
#47 - 2 januari 2009 11:20
Så SKÖNT! Vad härligt att det gick bra!
#48 - 2 januari 2009 11:21
Hade det varit en annan hund så tror jag inte att det hade gått så bra. Den pälsen klarar många minusgrader och hon är självständig till max.. Min boxer skulle bara suttit och väntat på att jag skulle komma, tror jag.

Det kanske ändå var tur att hon hade kopplet och fastnade innan hon hann bli ännu mer skrämd vi 12-slaget och sprungit till Norrland och brutit alla ben i kroppen.. Det skulle vara spännande att se var hon satt fast någonstans.. :)
#49 - 2 januari 2009 11:21
:):d
#50 - 2 januari 2009 11:22
Katharina skrev:
Det skulle vara spännande att se var hon satt fast någonstans.. :)

Låt en spårhund leta rätt på kopplet;)
#51 - 2 januari 2009 15:04
Vad härligt att hon är tillbaka! :)
#52 - 2 januari 2009 15:15
Skönt att höra :)
#53 - 2 januari 2009 15:28
Vad skönt att hon är hemma!
Jag antar att ni har kollat igenom henne. Stackare, det måste ha varit jobbigt med alla raketer när hon satt fast... Jag gläds med er att hon är tillbaka ialla fall.
#54 - 2 januari 2009 15:52
Härligt att höra:d
#55 - 2 januari 2009 15:58
Vilken rysare!Vad jobbigt för er,skönt att hunden är tillbaka.
#56 - 2 januari 2009 16:12
Ja fy fasen, skönt att hon kom hem!
#57 - 2 januari 2009 17:53
Härligt att höra att det gick bra
#58 - 2 januari 2009 17:59
:dDagens goda nyhet:d
#59 - 2 januari 2009 18:18
Nu har jag varit över och pussat på lilla damen.. Hon verkar helt okey.. Jättehungrig och törstig såklart men i övrigt helt okey. Kanske att hon är aningen irriterad i ögonen, en gissning är att det kan ha varit blåsigt och kallt så att det är som grus i ögonen.. Vi pratade med veterinären och de vågar ju inte säga något på telefon när det gäller ögonen men det är samma ögondroppar som till människor så mamma köper väl något med olja i som lenar lite imorgon.. Det verkar inte vara någon fara med henne alls.. Vilken tur att det är en polarhund.. Tänk om det hade varit ett korthårig hund..

Nu får det bli vin och chokladaskar till alla snälla människor som har letat. Två hundägare i samma hus var tydligen med redan på nyårsafton och letade.. Vilka rara människor!!!
Främmande människor kommer fram och frågar om det är hunden som var bortsprungen så vi har tydligen lyckats med både ryktespridning och signalement...

drd. Hon har ju brukat varit lös förut men så har hon kommit in i spökåldern och ska till att börja löpa och varit "spattig" så de har haft henne kopplad. Senaste dagarna hade de varit sjuka också så hon hade extra mycket energi och blev skrämd av sin första raket, det var lugnt kl 22.00 men så kom en raket precis över huvudet såklart... Det går inte att träna bort.. ;)

Återigen.. Tack för alla glada tillrop...[:-174]
Bilagor:
#60 - 2 januari 2009 20:12
[SIZE=5][COLOR=red]HÄRLIGT! Skönt att vovven kom hem till slut.[/COLOR][/SIZE] :d

Tyvärr så brukar inte såna här historier direkt sluta bra under nyår. :(
#61 - 2 januari 2009 20:42
bra att det ordnade sig :)
fixa telefonnummer på kopplet nu ifall det skulle hända igen :)
#62 - 2 januari 2009 22:54
fesoj skrev:
bra att det ordnade sig :)

fixa telefonnummer på kopplet nu ifall det skulle hända igen :)

Ja, lr snarare i halsbandet eftersom hon gnager av kopplet!!!

Jenny054.
Ja, det känns helt otroligt att det gick så bra... Igår kväll var jag riktigt uppgiven. Helt otroligt fantastiskt..

Läste i Expressen om en Mops som var borta 40 timmar i Eskilstuna. Den hade allvarliga köldskador och var mycket medtagen.. Det kanske är kallare där men som sagt, vi har nog mycket att tacka den där tjocka pälsen för... :)
Guest
#63 - 2 januari 2009 22:58
Gz

(tänk om stora hundar hade varit förbjudna!)
Guest
#64 - 2 januari 2009 23:23
Katharina skrev:
Kanske att hon är aningen irriterad i ögonen, en gissning är att det kan ha varit blåsigt och kallt så att det är som grus i ögonen.. Vi pratade med veterinären och de vågar ju inte säga något på telefon när det gäller ögonen men det är samma ögondroppar som till människor så mamma köper väl något med olja i som lenar lite imorgon..

Avvakta ögonsalvan, om ögonsalva ges utan att en veterinär har tittat på ögonen först så kan det göra mer skada än nytta. Ögon är knepigt och nästan alla lättare irritationer läker ut själv.
Sitter det däremot något fast i ögat eller hornhinnan är skadad så skall alltid veterinär kolla ögonen.
#65 - 2 januari 2009 23:31
Anettejt skrev:
Avvakta ögonsalvan, om ögonsalva ges utan att en veterinär har tittat på ögonen först så kan det göra mer skada än nytta. Ögon är knepigt och nästan alla lättare irritationer läker ut själv.

Sitter det däremot något fast i ögat eller hornhinnan är skadad så skall alltid veterinär kolla ögonen.

Okey.. Tack för tipset.. Tänkte inte på att hon kan ha sprungit i buskarna och fått något i ögat.. Ska ringa mamsen i morgon och påpeka det.. Men hon är ju iaf sjuksköterska själv så hon brukar ta det ganska lugnt själv också.. :)
Guest
#66 - 2 januari 2009 23:43
Är din Mamma sjuksköterska så var nog min information överflödig...
Lycka till iallafall. :)
#67 - 3 januari 2009 10:47
Anettejt skrev:
Är din Mamma sjuksköterska så var nog min information överflödig...Lycka till iallafall. :)

Nej, absolut inte. Är det något jag har lärt mig av det här så är det att man blir helt urblåst i skallen när något sånt här händer. Det gick inte att få ur mamma någon vettig information om var de hade sökt t ex.
"Vi har letat överallt, hela natten" var allt man fick ur henne.. Och sen sa ju alla instinkter att man måste ut och leta.. Springa runt, runt...
Det är jättebra om omgivningen tänker, för det gör man inte själv när sånt här händer..

Om något sånt här händer igen så ska jag bara fråga var hunden eller barnet tappades bort och sedan ska jag börja där, planera och tänka efter.
Jag tror ju inte att hon har sprungit så långt, tassarna var ju helt oskadda. Jag tror att hon har suttit fast relativt nära hemmet.
Vi ska leta lite efter kopplet/handtaget sedan i lugn och ro... Undra om hon visar var hon satt fast eller om hon skyr stället??? :)
#68 - 3 januari 2009 11:09
vad bra att det hela ordnade sig!
#69 - 3 januari 2009 13:18
va bra att hon kom hem :)[:-59]
#70 - 15 januari 2009 18:36
Ha ha.. Jag måste berätta för er alla empatiska människor därute att lilla söta Deela orsakade polisutryckning på nyårsnatten!!! En människa hade nämligen ringt till polisen och rapporterat att [SIZE=4]en varg[/SIZE] :eek: sprang på Tyresövägen, (stor motorväg)..
När polisen på plats tar upp nya vittnesuppgifter har ett annat vittne också sett vargen och har rapporterat till polisen att det var en Eurasier med koppel hängade efter sig. Det visste hon för hennes pappa är intresserad av rasen. :D :D :D

Här är ett dagsfärskt kort på den farliga vargen.. ;)
#71 - 15 januari 2009 18:49
Katharina skrev:
Ha ha.. Jag måste berätta för er alla empatiska människor därute att lilla söta Deela orsakade polisutryckning på nyårsnatten!!! En människa hade nämligen ringt till polisen och rapporterat att [SIZE=4]en varg[/SIZE] :eek: sprang på Tyresövägen, (stor motorväg)..

När polisen på plats tar upp nya vittnesuppgifter har ett annat vittne också sett vargen och har rapporterat till polisen att det var en Eurasier med koppel hängade efter sig. Det visste hon för hennes pappa är intresserad av rasen. :D :D :D

Ja, jädrar.. den vargen hade jag ju rapporterat direkt... ;):p
#72 - 15 januari 2009 20:01
Hon är verkligen vacker,hur gick det med ögat förresten?
Bilagor:
#73 - 15 januari 2009 20:18
Stenborg skrev:
Hon är verkligen vacker,hur gick det med ögat förresten?

[:-174][:-174][:-174]Visst är hon vaaacker!! :d
Inga problem.. Det blev inget mer än lite kli första dagen eller så...

Överhuvudtaget märker vi ingenting på henne. Alla proffs vi pratade med gav lite hopp om att hon skulle vara i gott skick efter 2 dygn ute. Flera vi pratade om sa
t om att hon skulle kunna vara förvildad i chocken efter så lång tid.
Hon är lika glad, tillgiven och lekfull som innan.
Det enda jag skulle kunna säga är att hon kanske ger ett lugnare och mognare intryck när vi träffas. Hon blir jättelycklig när hon träffar mig :p och hon brukar hoppa som en studsboll, ( hon är ju en unghund [:o]), numera sätter hon sig och pussas, betydligt mer sansat men fortfarande jätteglad..
Men det är kanske pga löpet hon har lugnat sig. Det är iaf den absolut enda skillnaden jag kan se/känna med henne... :)

Som sagt, i sådana här lägen är det skönt med en "polarhund".. ;)
Guest
#74 - 15 januari 2009 20:28
Katharina skrev:

Men det är kanske pga löpet hon har lugnat sig. ;) Det är iaf den absolut enda skillnaden jag kan se/känna med henne... :)

Jag skulle vilja komma med lite psykologiska inblickar...;)

"Eran" hund har inte ändrat sig, men det har förmodligen ni gjort.
Hunden återspeglar ert beteende. Jag tror att du förmodligen är gladare och fortfarande lättat över att allt slutade lyckligt därav hennes reaktioner. En hund är mycket känslig för hur vi mår. Och reagerar därefter.
(Det är därför jag har så stark avsky till hundhantering när sprit är inblandat)
Bilagor:
#75 - 15 januari 2009 20:34
Det känns skönt att veta,lycka till i fortsättningen.
#76 - 15 januari 2009 20:38
Anettejt skrev:
Jag skulle vilja komma med lite psykologiska inblickar...;)

"Eran" hund har inte ändrat sig, men det har förmodligen ni gjort.

Hunden återspeglar ert beteende. Jag tror att du förmodligen är gladare och fortfarande lättat över att allt slutade lyckligt därav hennes reaktioner. En hund är mycket känslig för hur vi mår. Och reagerar därefter.

(Det är därför jag har så stark avsky till hundhantering när sprit är inblandat)

Nej, jag vet med säkerhet att jag alltid har hälsat likadant på henne. Jag har nämligen tänkt på hur jag inte ska "uppmuntra" det ystra studsbolls hoppandet när jag kommer på besök.
Därför har jag alltid förhållit mig jättelugn när jag kommer på besök och eftersom jag har upptäckt att det är en dam som tycker om att "trycka nos" så har jag alltid "pussats" lugnt och gosigt med damen på exakt samma vis och nu har hon helt plötsligt börjat att sätta sig ner och känns mer lugn och mogen. :D
#77 - 15 januari 2009 20:39
Stenborg skrev:
Det känns skönt att veta,lycka till i fortsättningen.

Tack... :)
#78 - 15 januari 2009 22:59
Katharina skrev:

Fast jag kan förstå det, enligt lokaltidningen MITT I Tyresö så har det 2 numer i rad rapportertas om just varg runt omkring grusgropen Nacka/Tyresö, Och det ett par/tre veckor INNAN din ammas hund sprang bort;)
#79 - 16 januari 2009 09:26
JanneN skrev:
Fast jag kan förstå det, enligt lokaltidningen MITT I Tyresö så har det 2 numer i rad rapportertas om just varg runt omkring grusgropen Nacka/Tyresö, Och det ett par/tre veckor INNAN din ammas hund sprang bort;)

Ja, jag vet.. Jag hörde det.. Det kanske var vargen som hjälpte henne att komma loss..

Hmm.. Undra om det är därför hon är så lugn och mogen..
[SIZE=4][COLOR=red]Hon kanske är dräktig :eek: vargbebisar!!![/COLOR][/SIZE] :d
Jag får nog varna mamsen... ;)

Ja, poängen var ju att lilla söta damen har orsakat en utryckning med blåljus... :p

Annons