Börjar växa till sig mina invånare

#1 - 2 november 2015 18:59
Tanga karet 😜
#2 - 2 november 2015 19:03
Riktigt fint!
#3 - 2 november 2015 19:08
Tack så mycket 😀Men Det går ju inte att jämföra med ditt kanon fina akvarium sjukt snyggt..... Ska lägga upp lite bilder och tankar om mina Tanganyika ciklider, kanske hjälper någon som undrar kanske 😀
#4 - 2 november 2015 19:23
Kul kul 😀
#5 - 2 november 2015 20:25
Så snyggt!
#6 - 3 november 2015 18:30
Leptosoma Malasa Stim mycket trevliga individer,, livar upp den övre delen av akvariet !!
#7 - 22 november 2015 11:41
Kan någon ge mig ett tips hur man fångar julidiochromis reagani kipili ursäkta stavning...
jag har fått massor av yngel som nu är cirka 4-5 cm långa och dom är hur många som helst. Jag behöver få ut många av dom....
Finns det fällor till dom rackarna eller hur ska jag göra !!!! Tacksam för s var
#8 - 22 november 2015 16:43
[QUOTE=plusskenford;1749939]Kan någon ge mig ett tips hur man fångar julidiochromis reagani kipili ursäkta stavning...
jag har fått massor av yngel som nu är cirka 4-5 cm långa och dom är hur många som helst. Jag behöver få ut många av dom....
Finns det fällor till dom rackarna eller hur ska jag göra !!!! Tacksam för s var[/QUOTE]

Är de rejält hungriga och glupska gentemot övriga invånare så en rejäl håvning när du just matat, borde ge en full håv.

Annars vid vattenbyte när det är lågt vatten i akvariet håva upp några, eventuellt använda skivor och avgränsa akvariet till mindre delar för att lättare kunna håva upp.
#9 - 22 november 2015 18:54
Tackar för svar !! Ja ja får väl helt enkelt ha tålamod,.. Det är ett stort sten röse som dom flyr in i tyvärr så det är inte lätt..
hmmm kanske rör av plast det blir ju som en grotTa och sedan två håvar på var sin sida och lyfta upp ??

Tack
#10 - 4 december 2015 21:38
[QUOTE=plusskenford;1749939]Kan någon ge mig ett tips hur man fångar julidiochromis reagani kipili ursäkta stavning...
Finns det fällor till dom rackarna eller hur ska jag göra !!!! Tacksam för s var[/QUOTE]

Jag läste någonstans att man kan totalmörklägga akvariet ett tag och att fiskarna då går in i någon sorts dvala, sedan tänder man upp snabbt och då ska de tydligen vara sega och slöa och därmed lättfångade. Ingen aning om det är en bra idé eller inte, men kanske är något att prova?

Annons