Börjar bli lite orolig

#1 - 26 juni 2007 22:52
Sen jag öppnade upp bakgrunden och satte dit det nya led ljuset så har firrarna blivit helt tokiga, dom jagar varandra som f*n, har helt utfällda fenor nästan hela tiden och många av dom står och vibrerar, rödzebrahanen har blivit rosa, den minsta golden honan har försvunnit och den näst minsta vågar inte vara framme och står och trycker i ett hörn, får mata henne separat i hörnet där hon står då äter hon iaf. demasonin som inte heller är så stor vågar visserligen vara framme men åker mest om kring i virvelvindarna när dom andra större är igång. kortfattat så händer det väldigt mycket nu. är detta ett normalt beteénde eller är det ett tecken på att allt inte står rätt till? vattenvärden är bra och tempen ligger mellan 26 på kvällen och kan gå upp till 29 på dagtid. i och med att jag tog bort bakgrunden så blev det bra mycket mer flås i cirkulationen från pumpen.
Kan det vara så illa att dom blir knäppa av den nya belysningen? så starkt ljus är det ju inte, Mh lampor hade ju varit starkare och det funkar ju.

???
#2 - 27 juni 2007 14:58
Det är normalt att det blir lite kaos bland malawis när man möblerat om i akvariet eller ändrat på andra saker. Det kan yttra sig i att vissa drar sig undan, andra blir aggressiva och åter andra blir kärlekskranka som attan.

Men klarar verkligen inte din demasoni av att hålla sig emot strömmen? Du måste ha ett grymt flås därinne då, eller?
#3 - 28 juni 2007 05:52
hehe, nej jag menade inte från pumpen utan när de andra firrarna som är dubbelt så stora far förbi honom i typ 220. får hoppas att dom klarar en flytt nu bara, vi flyttar ikväll, som tur är är det bara knappt en kilometer vi flyttar så tidsmässigt blir det inte så farligt, det är ju mest att dom nu redan är ganska uppspelta, men jag hoppas det ska gå bra. flyttade vårt lilla 60l igår, men det gick bra 24 yngel + hona + 3 små ancistrus.

Annons