Bör jag vara orolig för min ena mal?

#1 - 20 april 2005 15:40
Ska jag vara orolig för min ena mal? Den gillar att vara i en grotta och jag har inte sett den nu på ca 20 timmar. Kan den ha fassnat?
Jag installera grottan för ca 4 dagar sedan.

En annan fråga. Hur ska jag göra för att malarna ska bli stora? Med stora så menar jag 30-50cm :)
Nu är den största ca 17cm, mellersta 15cm och den minsta är på ca 11cm.
Jag har alger-tabletter som de är tokiga i och brukar ibland ta runda rosa kulor jag ger mina fiskar.
#2 - 20 april 2005 15:41
Vad är det för malar?

Du behhöver nog inte bekymra dig att du inte sett din mal på 20 timmar.
Han har nog fått mersmak av grottan och kommer nog fram så småningom
när han e hungrig.
#3 - 20 april 2005 15:46
Ja men de går ju upp lite då och då för att hämta luft. Jag kommer inte ihåg va malarna heter :) De är svartbrunprickiga och ändrar färg lite då och då. Den minsta tror ja hette något med Leopardmal eller liknande, den har tom en prick på ögat medans de andra 2 inte har prick på ögonen.. vet ej om det är samma sort.
Ska försöka hitta bild på den ja har.
#4 - 20 april 2005 22:40
[QUOTE=calle_p40]Ska jag vara orolig för min ena mal? Den gillar att vara i en grotta och jag har inte sett den nu på ca 20 timmar. Kan den ha fassnat?
Jag installera grottan för ca 4 dagar sedan.

En annan fråga. Hur ska jag göra för att malarna ska bli stora? Med stora så menar jag 30-50cm :)
Nu är den största ca 17cm, mellersta 15cm och den minsta är på ca 11cm.
Jag har alger-tabletter som de är tokiga i och brukar ibland ta runda rosa kulor jag ger mina fiskar.[/QUOTE]
Du behöver inte vara rädd. Du har heller angivit vad gör sorts mal du har. Den minsta malen blir bara 2 cm och den största ca: 3 meter.
#5 - 21 april 2005 13:39
skulle tro att du har gibbiceps malar.
dom blir ca 45cm.

Annons