Under natten har en scalar dött samt ytterligare 2 vinkeltetror, borde finnas 3 tetor kvar men hittar bara 2 levande, möjligt således att det ligger ytterligare en och flämtar någonstans. De två som lever simmar dock omkring nu, möjligen bättrar de sig... Samtliga döda fiskar har håvats upp efterhand, något annat dött alg- eller växtmaterial finns inte. (bortstädat vid vattenbyte nr 1) Hängde på låset i djuraffären idag, de testade vattnet som var ok. KH 4, pH 6,6, NO2 0, NO3 10. Temperaturen höjde jag igår från 25-26 --> 27-28 och extra salt tillsattes tillsammans med medicinen som heter Tetra Medica General tonic konzentrat. Jag flyttade också upp pumpen och den går på högsta effekt i vattenytan. Djuraffären trodda på bakterier så idag har jag tillsatt antibiotika Aquafuran (nifurpirinol).
Jag hoppas nu att mina gamla stora fiskar ska klara sig: 1st albinohanne 12 cm kallad "big n´ugly" och 5 st vanliga svarta malar á 6-7cm samt mina återstående 3 tjusiga p. scalare á ca 11cm) ska klara sig. Annars får jag börja om helt från början. Suck...
(de här tråden började som en vattenfråga men har blivit en sjukdomstråd, vill nån flytta på den så är det ok...)