Bor du i närheten av Kinna eller i Gbg???

#1 - 31 mars 2004 12:36
Hallojs!
Nu behöver en stackars Lappkärring hjälp!
Jag ska gå Zoorfs grundutbildning den 17-18 april, den går i Strömma skola ganska nära Kinna.
Grejen är att jag skulle behöva någon stans att bo. Visst kan jag bo på Kinna stadshotell, men det vore roligare (och förhoppningsvis billigare) att bo hos en akvarienörd? Om nu inte det är möjligt så vore jag glad för tips om billigare boende än hotellet...

Till detta kommer att jag ska försöka att få bli kvar även måndagen, och då skulle det inte vara fel med en lokal akvariebutiksguide i Göteborg...
#2 - 31 mars 2004 12:42
Jag bor inte i kinna eller har någonsin hört det så jag är inte till hjälp iaf.
#3 - 31 mars 2004 14:09
Kinna ligger strax nedanför Göteborg... frågan är varför du svarade överhuvudtaget zazoo????
#4 - 31 mars 2004 17:05
Kanske bo på vandrarhem? 125 kr natten...

http://www.hembygd.se/index.asp?DocID=1379
#5 - 31 mars 2004 17:31
Tack snälla Marie för länken... Fattar inte hur jag bär mig åt när jag söker... Sökte på kinna och vandrarhem... men inte hittade jag den där länken heller... Måste bara vara FÖR stressad just nu...
#6 - 31 mars 2004 17:34
Jag vet hur snurrigt det kan bli iblan! =)

Ligger skolan i Kinna?
Kjell Fohrman
Administrator
#7 - 31 mars 2004 17:46
Ligger skolan i Kinna?

Strömma naturbruksgymnasium http://www.naturbruk.nu/stromma/ ligger utanför Sätila
#8 - 31 mars 2004 17:53
Tack Kjell :-) Det är ju tur att NÅN vet var jag ska... för det där visste jag inte själv :-)
Det har gått lite fort det här nämligen... fick godkänt från Arbetsförmedlingen i går och klart med kursen i dag... Jag är en vän av ordning och planering och blir så himla frustrerad när det blir så bråttom... Bokning av boende och resorna är det ju lite panik med eftersom utbildningen ifaller under påsklovet....

Tur att det blir lite lugnare med Akvaristkursen till hösten, den är redan godkänd... Så det är bara att bestämma datum nu Kjell :-)
#9 - 31 mars 2004 17:55
Tack Kjell!

Nu du nanc så har jag hittat ännu mer vandrarhem i fall det är fullt eller om du vill ha ett som ligger närmare.

http://www.mark.se/mark_templates/Page.aspx?id=580
#10 - 31 mars 2004 18:18
Tack igen Marie :-) Måste ha en karta bara... finns tydligen skjuts med någon mellan Kinna och Strömma... det är därför jag har hakat upp mig på Kinna....
#11 - 1 april 2004 12:30
Sådärja! Nu är flyg och hotell bokat... AF bestämde sig för att betala boendet, så då var det ju helt OK med hotell :-) Jag har däremot inte bokat natten mellan sö och må, funderar på att ta den övernattningen i gbg... några tips??? (betalar själv då :-) Är det verkligen ingen som vill tillbringa måndagen med en akvarienörd från lapptrakterna????
#12 - 1 april 2004 18:31
Jag vill!!!!

Bor ca 6 mil norr om Göteborg så jag kan komma ner och roa dig. Tyvärr jobbar jag på söndag till ca 21, men måndagen ska jag vara ledig.
#13 - 1 april 2004 18:37
Jamensedärja!!! Det är ordning och reda i Stenungsund... har kollat med GooGoo, men hon har ju gått och blivit pudelist...*himla svikare*!!!

Vi får höras via mail Marie *startar omgående outlook*... men räkna den 19:e april som akvarienördsbokad!!!!
#14 - 1 april 2004 18:41
Nähepps!!! Du hade inte angett någon mail i din profil Marie... Då blir det du som får maila mig via profilen, eller skriva ett privat meddelande i min gästbok på zoonen....

GISSA om jag vill att två veckor ska rasa på nu...

Kan vi gå på Universeum kanske??? Snääääääälla!!!!
#15 - 1 april 2004 18:41
Jag bor granne med GooGoo. Två trappuppgångar ifrån henne. Jag Har dock aldrig varit hemma hos henne utan vi har mailat varandra och pratat på gården... Hon kanske kan tänka sig en liten tur....

Ja den 19 så smäller det!

Maila du! Jag svarar! *asg*
#16 - 1 april 2004 18:43
om jag bara visste hur dags jag slutar så... Jag kan hänga på när jag kommer loss (om man får vara med och spana)
Kunde ju vara kul att gå i fiskaffär utan sambo som håller ett stadigt tag och rabblar "du skall inte köpa mer fisk nu" ;-)
#17 - 1 april 2004 18:44
Klart det blir universeum! Jag har aldrig varit där.
Ska kolla så det är öppet.

Mailet är skickat!
#18 - 1 april 2004 18:47
Ju fler vi är desstå roligare!

Universeum är stängt på måndagar enligt deras länk.... *snyft*
#19 - 1 april 2004 18:52
Ursprungligen skickat av Morellen

om jag bara visste hur dags jag slutar så... Jag kan hänga på när jag kommer loss (om man får vara med och spana)

Kunde ju vara kul att gå i fiskaffär utan sambo som håller ett stadigt tag och rabblar "du skall inte köpa mer fisk nu" ;-)

Har mailat dig med! Fats jag glömde telenummer... *asg*
#20 - 1 april 2004 19:06
Jättekul om vi blir flera.... ska försöka parkera renarna så det inte blir så pinsamt för er :-)

Inse att jag är 40 år och har aldrig varit till Gbg!!!!
#21 - 1 april 2004 19:10
Renarna får du parkera utanför Gbg. Sen står jag 1 km därifrån så ingen ser att jag känner dig...*asg*

ju fler vi är, dessto roligare!!!
#22 - 1 april 2004 19:15
Universeum är stängt på måndagar enligt deras länk.... *snyft*

Nog är det väl själva...[:-30]

Ja, ja.... mera tid till akvariebutikerna då....
#23 - 1 april 2004 19:19
Finns ju en hel del bra zooaffärer här och jag har själv inte varit på alla.

Får ta med oss gula sidorna om inte jag och morellen kan vägen! *asg*
#24 - 1 april 2004 20:23
Efter en massa MSN surr har Marie, Morellen och jag kommit på att det kunde vara kul att ta en öl (eller tre) i gbg på söndag kväll (18/4)... sedan blir det akvarieaffärsrally på måndagen....vi har inte löst alla arrangemang än, men det är ju två veckor kvar...
Fler som har lust att hänga med????
#25 - 1 april 2004 21:03
Ja, jag, men jag jobbar på förmiddagen på måndagen men kan nog smita redan vid 9-10 tiden - börjar klockan 4 så då har man ju gjort mer än halva dan redan..... Annars låter söndagen kul - om det inte blir för sent för lilla mig bara....
#26 - 2 april 2004 06:00
Universeum har ju öppet på söndagen 11-18!
Kanske nå´t före ölen!! [;)]
Jag hade gärna följt med oxå, men är tävlingsfunktionär hela söndagen så jag är nog ganska slut på söndag kväll.
#27 - 2 april 2004 09:37
Jag är på kurs på söndagen, i Kinna, och är lite tveksam till att jag ska hinna in till Gbg för att hinna se tillräckligt av Universeum på söndagen... men vi hade med det i diskussionerna ett tag...
#28 - 2 april 2004 09:44

Det är inte lätt för somliga... Tobbe har sett till att jag är utrustad med kameratelefon... för att kunna skicka hem bilder på köpbara malar... Blir kanske väskan full med fisk på flyget hem.... om det blir några pengar över efter söndagkvällen :-)
#29 - 2 april 2004 09:51
Synd att en av doma bästa (i mitt tycke) fiskaffärerna i GBG har stängt på måndagar, Tropisk Akvariefiskimport.. Men du/ni kanske kan ringa till han som har det så kan han ha specialöppet?!

http://www.tropakvariefiskimport.com/
#30 - 2 april 2004 10:22
Synd att en av doma bästa (i mitt tycke) fiskaffärerna i GBG har stängt på måndagar

Jodå, fick just en rapport från akvarieshopparexpertisen [:-129]som berättade att Trop Akvariefiskimporten, Nols Ciklidhobby och Ciklidhuset har alla stängt på måndagar!!! Undar om dom kan öppna om man ringer och talar om att Tant Nancy är i stan [:D]
#31 - 2 april 2004 10:35
Jag tycker det låter som att du får stanna i våran eminenta stad en dag till! Du kan ju besöka Hornbach på måndagen...
#32 - 2 april 2004 11:58
Hehe... det var svårt nog att övertala AF om att jag behövde EN dag för studiebesök....
Kjell Fohrman
Administrator
#33 - 2 april 2004 12:48
Hehe... det var svårt nog att övertala AF om att jag behövde EN dag för studiebesök....

Går det inte att ta ut den dagen på fredagen istället då lär såväl alla affärer som Universeum ha öppet.
#34 - 2 april 2004 12:58
Jag kommer faktiskt till Landvetter redan vid tolv på fredagen... hmmm... blir kanske till att tänka om folks!!!! Tänk vad man kan hänga upp sig i en tanke... tack för att du tänkte åt mig Kjell :-)
#35 - 2 april 2004 13:00
Nu blir jag lite sugen att hänga på, men måste nog jobba hela måndagen är jag rädd. Glöm inte att ta en tur till ZooMässan i Kungsbacka! [:)]

Olle
#36 - 2 april 2004 13:30
Om du skulle stanna en dag extra i alla fall, kan jag bjuda på att bli din/er personliga guide på universeum. Tyvärr är det helt uteslutet att smuggla in er på måndagen. Om det blir aktuellt, mejla mig på adresstillmig@yahoo.com!
#37 - 2 april 2004 13:46
TaNk girl... fredag em då???? Hur mycket tid behöver man???
#38 - 2 april 2004 15:15
Ursprungligen skickat av Lars-Olof Arvids

Nu blir jag lite sugen att hänga på, men måste nog jobba hela måndagen är jag rädd. Glöm inte att ta en tur till ZooMässan i Kungsbacka! [:)]

Olle

Bra förslag! Men har dom stängt på måndagar?
#39 - 2 april 2004 15:16
Ursprungligen skickat av Nanc

TaNk girl... fredag em då???? Hur mycket tid behöver man???

Jadu Nanc... Måste du gå på kurs? =) Vi hinner inte det!!! *asg*
#40 - 2 april 2004 15:23
Hmmm.... undar om dom kunde ordna en intensivkurs på en par timmar... på Landvetter eller så... för en stackars tidspressad lappkärring....
#41 - 2 april 2004 15:24
Prata med GooGoo på gården. Försökte övertala henne att hänga på. Nej idag, nja på onsdag och ja på daten förhoppningsvis.
#42 - 2 april 2004 15:25
Ursprungligen skickat av Nanc

Hmmm.... undar om dom kunde ordna en intensivkurs på en par timmar... på Landvetter eller så... för en stackars tidspressad lappkärring....

Laptop på flyget ner kanske!!!! Snabbkurs på flyg om fisk!
#43 - 2 april 2004 15:27
Någon som vill gå på universeum på fre em i stället??? Eller kanske dom djuraffärer som hade stängt på måndag???
#44 - 2 april 2004 15:28
Tror det börjar bli läge för en MSN konferens framöver kvällen igen.... nanil64@... hittar ni mig på...
#45 - 2 april 2004 17:36
*bokar in fredagen*
om man nu kommer loss från han sambon som tror att jag inte behöver mer fisk. *s*
#46 - 2 april 2004 19:57
Okidok... då var del ett av trippen klar... Universum på fredag eftermiddag. Kan tro att jag är bussad till Göteborg sisådär vid ett tiden... Jag hoppas verkligen att vi kan bli flera som går tillsammans !!!
Morellen! Du kan ju skylla på ett uppdrag... nämligen att lotsa en lappkärring från bussterminalen till Universeum... du känner lätt igen mig... det är jag som har sån där luva och släpar på ett gäng renar....
#47 - 3 april 2004 09:16
Jag kan nog med på fredag!
Universeum here we come!
#48 - 3 april 2004 10:11
om du tar flygbussen in till stan kan du hoppa av redan på korsvägen (granne med universeum) om de inte lagt om turerna....
#49 - 3 april 2004 11:17
Okidok!!! Korsvägen passerar jag, det var där jag skulle byta buss om jag skulle till Kinna nämligen.

Har fått lite "inside information" från Universeum också... ca 1,5 timme behöver man för att se allt om man har en bra guide... och det har vi ... en egen privat zoopetarguide...
Om det då är så att några av de måndagsstängda djuraffärerna ligger i närheten, så kanske vi hinner någon av dessa också.... innan jag borde sitta på bussen till Kinna vid 18,30...

Hmmm.... det där med äta och sova och sånt får man väl ta när man kommer hem då :-)

Åter igen måste jag säga... hmmm.. skriker i stället, håll för öronen ni som inte vill höra.... DET VORE KUL OM VI BLEV FLERA!!!
#50 - 3 april 2004 14:52
Går det ingen buss senare till Kinna som du kan ta?
#51 - 3 april 2004 16:01
Jodå, det går flera bussar... men det tar ju ett tag och jag ska nog upp rätt tidigt på lördagen... jag menar, det vore ju trist om jag sov bort kursen som faktiskt är målet med resan :-)
#52 - 3 april 2004 16:07
Hm... Nu är det så att det finns faktist ganska snälla zoopetare här som kanske kan hämta dig på Landvetter och sen köra dig till Kinna mot en liten summa för bensin. En sån som jag!!! Jag tror att tittar man på vad flygbussen kostar (50 kr har jag för mig) sen bussresa till Kinna (50-75 kr tror jag) så kanske vi kan lösa det. Så hinner vi lite annat med.

Låter det som en bra lösning?
#53 - 3 april 2004 16:44
Ja jäklar va jag har suttit o småskrattat och varit alldeles avundsjuk på er!Jag vill ju oxo vara med,40års klubben från norrland(Gävle)har anlänt till stora staden, fy tusan va det hade varit skitkul o få va med andra likasinnade!!!!!!!!!
#54 - 3 april 2004 16:46
Ska du oxå på kurs med Nanc? Eller är du här i annat ärende?

Klart du kan vara med också!
#55 - 3 april 2004 16:56
Nej tyvärr,förlåt [:I] om det blev missvisande,jag ska inte till Göteborg,men det lät bara så himla kul...[:-118]
#56 - 3 april 2004 17:04
Ja jag är helt pirrig i hela kroppen av det här upptåget.

Du ska inte ta flyget/tåget ner till oss? =)
#57 - 3 april 2004 17:43
Det hade ju varit skitkul alltså,men det ska ju planeras en jäkla massa du vet,men en annan gång kanske,varför inte!
#58 - 3 april 2004 17:46
ps,tack för erbjudandet!!!!!!!!
#59 - 3 april 2004 17:58
Ja då får du bara sitta hemma och tänka på allt kul vi ska göra. =)Ångrar du dig så vet du ju när vi ska slå till!
#60 - 3 april 2004 18:02
Yes,det är noterat!trevlig lördagkväll på er alla!
#61 - 3 april 2004 21:34
Härligt Marie!!! Tar så gärna mot erbjudandet om privattaxi!!! Tänkte faktiskt tanken, men tyckte att det var lite pinsamt att fråga om nån ville ut och skjutsa mig....
#62 - 3 april 2004 21:47
Ja vi har inte så mycket att göra på fredagar på jobbet/praktiken så då kan jag ta kompledigt för alla helgjobben. Var det kl 13 flyget kom in? Får väl stå med en sån där pinne med en pappersfisk på där det står Nanc!!!
#63 - 3 april 2004 21:58
skall finnas nån saltvattens affär i mölndal med.... Hmm. Jag som trodde att jag hunnit kolla det mesta utom Nol...
Skulle gärna hänga med till universeum som sagt (och förhoppningsvis lite affärer utan nån som släpar ut en just när man hittat en intressant mal för bara femhundra spänn.) Men vi kan väl höras om tider när det närmar sig?
#64 - 3 april 2004 22:08
När slutar du på fredagen då? Vi kan ju boka tid nästa vecka när vi träffas vid universeum. Vet inte exakt när nanc landar på landvetter.
#65 - 3 april 2004 22:10
Unverseum stänger kl 18 så vi bör nog hinna något/några zoo med. Kanske nol och tropik.
#66 - 4 april 2004 00:19
Mitt plan landar på Landvetter 12,10 om allt går som det ska... Sedan ska jag ju få ut renarna genom den där röntgenmackapären å såna grejor också...
Ska jag ta med mig Ancistrusyngel till nån???
#67 - 4 april 2004 13:43
Hejsan

Är också intresserad av att följa med [:)]
Har ju bara varit på Universeum en gång, för några år se´n.
Och alltid kul att få prata öga mot öga med andra med samma intresse, och åka och kolla i lite zooaffärer.

MVH Micke
#68 - 4 april 2004 14:25
Lysande! Känns bra att få lite balans... inte bara tanter :-)
#69 - 4 april 2004 15:19
Hej,
nu är jag tillbka och zoopetar igen efter en omtumlande helg. Jag har mailat med Nanc ang universeum, prata med henne för info! Jag hänger förresten gärna med till trop om vi drar dit sedan!
#70 - 4 april 2004 15:28
Hej

Jodå, har pratat med henne [:)] Hehe, så jag är enda killen än så länge?

MVH Micke
#71 - 4 april 2004 15:42
Olle! Hur var det, skulle du med??? Låter bra med Nol och Trop sedan.... borde vi ju hinna innan dom stänger...
#72 - 4 april 2004 17:06
Jag är på Landvetter 12.30 då för då borde du fått ditt bagage. Trop och Nol låter toppen för där har jag aldrig varit! Kul att vi börjar bli fler! Jag, Nanc, Morellen,TaNkgirl och Micke_A... så då var vi fem stycken. Undra när Olle slutar så han kan hänga på med?
#73 - 4 april 2004 19:26
Blir vi en till så måste vi ha en bil till... eller har du buss Marie??? :-) Ang guidningen så får vi vara max 10 st... så först till kvarn...
#74 - 4 april 2004 19:30
Nej men jag har dragkrok! =)

Eller så kan väl vi ta din släde och renar och ta oss fram över taken!

Vad kostar guidningen då?
#75 - 4 april 2004 19:48
Priset på guidningen kan vi ta via mail eller MSN... har varit ute halva dan men bara Micke visar sig....
#76 - 4 april 2004 19:56
Ja då går jag dit istället.... till msn....
#77 - 4 april 2004 19:58
Hej Nancy.
Du har vällan pulka till dina renar.
MVH Mats
#78 - 4 april 2004 20:03
Det har hon men jag vill inte att hon ska ta med den för då vet folk ju i Göteborg att vi har en lappkäring i stan! *asg*
#79 - 4 april 2004 20:12
så här nära påsken kan vi väl ta ett ärevarv med kvasten?
#80 - 4 april 2004 20:19
Ja kaffekäring är jag och svart katt har jag med och någon liten kvast ska jag nog hitta i skåpet!
#81 - 4 april 2004 22:06
Ja nu är vi<b> 5</b> som ska träffas.

<b>Det preliminära programet är;</b>

<b>Fredag </b>
14.00 Universeum,
sen blir det Trop (stänger 18),
och sist Nols ciklid (stänger 19).

<b>Söndag</b>
Kväll någon välkyld dryck på någon pub. Troligvis Dubliner.

<b>Måndag</b>
Zoobesök igen. Ej fastställt. Men förslag på zoomässan i kungsbacka, hercules och Hornbach.

<b>Någon mer som känner sig lockad att deltaga i vårt lilla gäng?
Ju fler dessto roligare!</b>

<font size="1">Återkommer med mer exakta tider och aktiviteter några dagar innan.</font id="size1">
#82 - 5 april 2004 18:26
Ingen som känner sig lockad att av en utflykt med 5 glada akvarieintresserade?

Man behöver ju inte vara med på allt utan det som passar just dig!
#83 - 5 april 2004 18:28
ingen som törs? *s*
#84 - 5 april 2004 18:30
Jag looooovar att lämna luvan och renarna hemma!!!!
#85 - 5 april 2004 18:33
Du håller väl inte fingrarna i kors nu i dina röda lovicavantar Nanc?!?!
#86 - 5 april 2004 18:37
Nejdå... inga kors här inte... Men jag förstår inte hur ni ska kunna hitta igen mig utan luvan... Hmmmm.... näbbkängorna förståss... dom hade jag inte lovat nåt om...
#87 - 5 april 2004 18:38
Det är möjligt att jag kommer upp till Gbg den helgen, så jag kanske följer med er på fredagen.
I sådana fall tar jag med bilen, så löser det sig med skjuts oxo.
Jag skulle även kunna vara intresserad av lite ancistrusyngel Nanc, (skickade ett mail).
#88 - 5 april 2004 18:40
Jepp... Neptun... en liten muta la jag in i svaret :-)
#89 - 5 april 2004 18:40
Vad kul att vi blev en till!!!

Välkommen Neptun!
#90 - 5 april 2004 18:43
Inga näbbskor, ingen kåta, inga pjäxor, inga skidor... kan inte komma på något mer.....

Lova Nanc!!!
#91 - 5 april 2004 18:51
Halloj Nancy. Du och jag ska på samma kurs. Jag jobbar dessutom med fiskarna på Skolan. Så grabba tag i mig på kursen så kan vi ta en sväng förbi djurhuset och titta på "mina" fiskar.

Ann-Sofi
#92 - 5 april 2004 18:52
Okidok.... tar väl folkdräkten då....
#93 - 5 april 2004 18:54
Nä!!!!!! Inte den heller!

Vilket Lyx du har som ska få en personlig guidning av annsan bland "hennes" fiskar på skolan!!!! *avis*
#94 - 5 april 2004 18:57
Hej Nancy. Jag ska på samma kurs som dig och dessutom så jobbar jag på skolan med bland annat akvariefiskarna. Så om du grabbar tag i mig på kursen så kan vi gå och titta på "mina" fiskar om du har lust.

Mvh Ann-Sofi
#95 - 5 april 2004 19:02
vi får väl starta en egen tråd när det närmar sig och se hur många som blir sugna... skall kolla upp hur dags jag slutar på måndagen så jag vet om jag kan hänga på
#96 - 5 april 2004 19:10
Jättekul Ann-sofi!!! Har precis mailat dig... Såg att det fanns måååånga akvarier på Skene... ska bli jättespännande... Börjar känna mig som en drottning på Eriksgata :-)
#97 - 5 april 2004 19:30
Inte Skene...Strömma heter skolan.:o) Skene är "stan" 2 mil därifrån. Men annars tror jag du börjar få koll på det hela.
Jag ser fram emot kursen..ska bli jättekul. Sen låter ju inte era andra planer helt fel. Funderar på att smyga mig med jag med.
Jag har malat tillbaka.

Simma lugnt.

#98 - 5 april 2004 19:31
Klart du ska hänga på Annsan!!!

Jätte kul om du hänger på!
#99 - 5 april 2004 20:12
Kjell! Snart har du hela Zoopetfamiljen samlad live på ett ställe... ska du inte med????
#100 - 5 april 2004 20:15
Ja just det! Klart att Kjell ska hänga på! För du har väl inga ursäkter för att inte hänga med? =)
#101 - 5 april 2004 20:16
Kom på en sak till... nu är vi sju... bara 3 platser kvar till guidningen... bara så ni vet!!! Hmmm... eller var vi sju med Guiden??? Ja, ja... platserna tryter i alla fall...

Tack Ann-Sofi för att du håller rätt på vart jag ska... vore nog himla händigt om du hämtade upp mig på väg till Strömma...eller var det Skene... vem vet, annars kanske jag hamnar i Borås eller nåt sånt :-)
#102 - 5 april 2004 20:21
Vi kan ju göra en film på det;

"En lappkäring på vift" *asg*
Kjell Fohrman
Administrator
#103 - 6 april 2004 07:22
Det är väl i trakterna av Skene, Kinna, Tranemo etc. som det s.k. käringarallyt går - detta börjar ju nu låta som en variant av detta.

Klart att Kjell ska hänga på! För du har väl inga ursäkter för att inte hänga med?

Ursäkten är väl att jag redan besökt Universeum en himla massa gånger och redan fått en himla massa specialvisningar där och att jag dessutom också har besökt ovan nämnda affärer ett antal gånger.
Men däremot så lovar jag att fixa kaffe och bullar om käringarrallyt skulle passera Jonsered.

#104 - 6 april 2004 08:17
Kärringrally... tsss! Stackars Micke, nu törs han väl inte följa med... Men annars; jodå! Här skall fyndas!
Men söndagskvällen då Kjell?
#105 - 6 april 2004 08:38
Men Micke har ju i alla fall fått en kompis nu... Neptun är ju kille... och han är så välmutad att han backar nog inte för nåt kärringrally!!!!

Det där med kärringrally ja...mmmmm.... måste komma på nåt bra sätt att ge igen för det.... Har ju fram till hösten på mig att fundera Kjell... [}:)] Men så var det ju det där med söndagkvällen... du har sett Universeum och alla djuraffärer flera gånger om... men hur är det med pubarna då... har du hunnit avverka alla dom också [:-36]
#106 - 6 april 2004 08:44
Ja du Kjell vad har du för ursäkt för att inte ta en runda med oss på söndag? Det kan ju vara bra om du är med så det blir lite mer jämvikt mellan könen! =)
#107 - 6 april 2004 08:48
jaaa, skulle ni passera Jonsered så måste ni hojta på mig oxå, jag slinker gärna ner för trappan för en fika. [:D]
Kjell Fohrman
Administrator
#108 - 6 april 2004 08:51
men hur är det med pubarna då... har du hunnit avverka alla dom också

Ja jag är portad där också[:-5]

Vad gäller söndagkvällen så får vi se när det börjar dra ihop sig.

Apropå kärringarallyn så var jag på en grannfest i lördags och en av "gubbarna" berättade att han varit med på rallyt (dom brukar få hänga med som laståsnor) och när han stod framme vid disken i en av tygaffärerna (det är detta som handlas) och väntade på sin kärring så stod det en grupp kärringar bredvid honom och tittade konstigt på honom - varvid han talade om för dom att han var där för att de hade sååååååååå fina tyger där och att det var sååååååå trevligt att vara där - då gick de.
#109 - 6 april 2004 08:56
Jätte kul Kjell om du skulle kunna följa med.

Finns säkert någon krog i Göteborg som du inte är portad på om inte annat får vi hitta en som är helt nystartad där du inte har dansat på bardisken eller haft någon enmans show på borden.[;)]
Kjell Fohrman
Administrator
#110 - 6 april 2004 09:29
jaaa, skulle ni passera Jonsered så måste ni hojta på mig oxå, jag slinker gärna ner för trappan för en fika

Ja se där - nu kan ni inte smita från kaffet - det blir snart fullt på mitt lilla kontor.
Och om ni ändå är här så har ni ju bara en liten bit till Ciklidhuset i Lerum - så mitt "fik" är strategiskt beläget mellan Trop och Ciklidhuset.
#111 - 6 april 2004 09:46
det här dagsprogrammet blir bara hårdare och hårdare...
Nancy; Du har inte TID med nån kurs *S*
#112 - 6 april 2004 09:52
Nancy vet hur en akvarist skall tas, hennes lobbyverksamhet har fått mig att inse att jag inte kan missa detta rally genom stan. Dessutom har jag ju faktiskt inte varit på universeum innan heller. =)
#113 - 6 april 2004 10:12
Hehe Neptun... skyll på Universeum!!! Jag är säker på att de är påsen med de äkta norrländska Ancistrusynglen som drar :-)

Kjell!!! Det är inte bara könsutjämning som behövs... en liten åldersutjämning skulle inte heller vara fel... *å jag slipper bli äldst*... Förresten, skulle du inte behöva ett stim Läppguramisar (20 st) på ditt kontor??? Jodå, dom ÄR stimfisk... går jättefint i stim i mitt kar.... *undrar hur mycket fisk man kan ha i handbagaget*

Morellen! Jag och Ann-Sofi SKA på kurs!!! Skulle just se ut om man rapporterade till AF att man "glömde" själva kursen, men fick en rackarns massa nyttiga studiebesök i stället...
#114 - 6 april 2004 10:15
Tänkte på en sak till.... Helt rackarns sanslöst med en tåt på åtta sidor bara för att en Lappkärring ska till Göteborg!!!!
#115 - 6 april 2004 13:40
Hej

En kompis? Mm, tja, för den sakens skull är det inte hela världen om Neptun inte följer med, eftersom jag inte föredrar det ena könet framför det andra när jag skaffar kompisar. Faktum är att när jag gick på dagis, så umgicks jag mest med tjejer, om jag minns rätt [:)] Synd att man inte är lika oblyg inför tjejer nu.

Apropå det med att gå ut. Det är den 18:de va? Då fyller min mamma år, kom jag på. Och hon skulle nog uppskatta om jag var hemma och var med och firade henne.

MVH Micke
#116 - 6 april 2004 14:00
Det jag menade Micke är att Tanter som vi brukar kunna bli lite jobbiga att lyssna på... :-) Åsså skrev ju Kjell nåt om packåsnor :-)
#117 - 6 april 2004 14:01
Hej och hå,
verkar som att det blir ett skönt gäng! Jag står beredd kl 14.00 på universeum, sedan får vi se vilka av de andra aktiviteterna jag hänger med på. En öl på söndagen är u givet! Nu ska jag rusa ner till posten och kolla om mina grunkor från hjortgatan har kommit *hoppas*.
#118 - 6 april 2004 14:03
Hoppas vi är överens om dagen också TaNk girL??? Fredag 16/4 kl 14,00???
#119 - 6 april 2004 14:10
Hej

Det finns ingen schans att ändra utgångsdatumet? Mammas födelsedag då, som sagt.

Nanc: Tja, beror väl på vad tanterna pratar om? [:)] Alla kan ju vara jobbiga att lyssna på om de pratar strunt, eller om de är för fulla, hehe. Men man blir nog inte jobbig att lyssna på bara för att man är "tant" [:)]

MVH Micke
#120 - 6 april 2004 14:45
Det var tråkigt micke att läsa att du får förhinder... Det kan bli lite knivigt att ändra dag för min del och för Nanc del är det nog svårt med då hon går på kurs och åker hem på måndag....

Kjell, jag hoppas att du är bra på att baka, för rallytannterna vill ha kokekaffe med hembakt! =)
#121 - 6 april 2004 14:49
Hej

Ok, tråkigt. Men det kanske kan bero lite på vilken tid också. Om det blir senare på kvällen kanske jag kan komma ifrån ändå.

MVH Micke
#122 - 6 april 2004 14:55
Jag förmodar att Nanc kurs inte slutar förrän 16-18 på kvällen så det kan ju inte bli förre det för mig och nanc. Förmodar att jag åker och hämtar henne så det går smidigare. <b>Om du vill Nanc!</b> Så du kan ju hoppa in när du firat klart din mor.
#123 - 6 april 2004 14:55
Jag är helt införstådd med vilken dag det är också...;-)
#124 - 6 april 2004 14:56
Som du ska guida oss? Nästa fredag!!!!!
#125 - 6 april 2004 15:07
Har fått för mig att det kanske blir halva natten :-) .... på söndagen alltså...
#126 - 6 april 2004 15:09
Ja nåt sånt blir det nog. Har ingen aning om när krogarna stänger på söndagarna, för törstiga akvariefreaks....
#127 - 6 april 2004 15:11
Det går utmärkt det Marie! Packar ur mitt hotellrum och checkar ut på morgonen.. så packningen har jag väl med mig i Ann-sofies bil då kan jag tänka :-) Om nu Ann-Sofi ska med ut på söndagen kanske det reder sig med skjuts iofs... men det där kan vi reda ut på fredagen... under rallyt :-)
#128 - 6 april 2004 15:13
Vet du Marie??? Vi kanske inte behöver något ställe att sova på (sö natt), utan kan vara på krogarna tills affärerna öppnar :-) Men då behöver vi nog chaufför på måndag morgon...
#129 - 6 april 2004 15:17
Eller så får du vissla på renarna =)
#130 - 6 april 2004 15:18
Alternativet att tolka bakom en spårvagn finns ju alltid
#131 - 6 april 2004 15:47
Ni får väl lägga upp ett program så folk kan se vad som ska ske... Jag jobbar ju på Liseberg som ligger granne med Universeum så jag funderar på att hänga med på specialguidningen... Kommer ju in på Universeum gratis faktiskt...
#132 - 6 april 2004 16:11
Robot... som du kanske sett så är det bara några få personer till som får plats i guidningsgruppen... så ska du med så är det nog säkrast att bestämma sig...
Programmet i stora drag:
Fre 16/4
Universeum 14,00- sisådär 15,30...
Sedan blir det akvarieaffärsrally...tills affärerna stänger. Någonstans där kanske det blir en fika hos Kjell åsså...
Sö kväll
Pubrunda för törstiga akvarister.
Måndag
Djuraffärsrally från då baksmällan är över tills vi inte orkar längre, eller tills affärerna stänger. Har vi inte hunnit med fika hos Kjell på fredagen, kanske det blir på måndagen... Beror lite på när Kjell har bakat också :-)
#133 - 6 april 2004 16:22
Hej

Varför blir det söndagen? Är ni lediga dagen efter? Om jag kommer in senare, så kanske jag kunde byta mobilnummer med nå´n, så jag hittar er?

MVH Micke
#134 - 6 april 2004 16:25
Söndagen är enda möjliga kvällen för mig helt enkelt... Vill inte ut och rumla dagen före kursdag... får ju inte missa något där, det är ju på kurs jag ska egentligen :-)
#135 - 6 april 2004 17:01
verkar som om jag får hoppa in lite extatid på jobbet på måndagen. Attans då! men jag hänger garanterat med på fredag och söndag så får vi se vad som händer med måndagen...
Kanske är läge att ta sig direkt till jonsered och hembakta bullar ? *s*
#136 - 6 april 2004 17:44
Ursprungligen skickat av Marie J

<b>Fredag </b>

14.00 Universeum,

<b>Söndag</b>

<b>Måndag</b>

Zoobesök igen. Ej fastställt. Men förslag på zoomässan i kungsbacka, hercules och Hornbach.

<font size="1">Återkommer med mer exakta tider och aktiviteter några dagar innan.</font id="size1">

Här är dom preliminära tiderna robot.
#137 - 6 april 2004 17:47
Kjells hembakta bullar då? Vart kommer de in i bilden ;-)
#138 - 6 april 2004 17:51
Ja det får vi knö in någonstans... Vi skrev detta innan Kjell erbjöd oss fika....
#139 - 6 april 2004 17:52
Micke! Vi byter mobilnummer när vi träffas på Universeum.
#140 - 6 april 2004 17:53
Tror bästa dagen för fika hos Kjell är måndagen... om det är ok med dig Kjell???
#141 - 6 april 2004 17:57
Bra förslag Nanc! För då har han hela helgen på sig att baka 7 sorters hembakt!!!
#142 - 6 april 2004 18:05
har Trop resp. Nols Ciklid någon hemsida man kan smygtitta på?
#143 - 6 april 2004 18:08
http://www.ciklidhobby.com/

http://www.tropakvariefiskimport.com/

Vassego!!!
#144 - 6 april 2004 18:21
Ooooh... de har Multisar på lager på Nols
Om jag ändå hade haft plats åt dem redan nu...

tack för länkarna Marie
#145 - 6 april 2004 18:24
Dom har ju billiga kar på nol som vi ska åka till efteråt.... Så du neptun kanske kan handla ändå!
#146 - 6 april 2004 18:44
Tyvärr har verkligheten trängt sig på och förstört helgen. Så jag får skippa träffen tyvärr. Synd för jag hade ju bil, jag med.

Ha det så kul!
#147 - 6 april 2004 18:46
Det var tråkigt att höra gogar... Löser det sig så vet du vart vi finns både här och där!
#148 - 6 april 2004 18:54
Dumma DUMMA verklighet gogar!!! Som sagt... du vet var du har oss om verkligheten får för sig att släppa greppet ett tag...

Eftersom detta är ett uppfinningsrikt gäng så tänkte jag höra om ni har några idéer runt ett annat litet problem jag har... nämligen att tanka ur kameran! Vill ju fota i massor och jag har bara ett minneskort som tar 80 bilder... å inte har jag tänkt lägga 500 spänn på ett till... En sån här gång hade det varit händigt med en Laptop, men jag har ingen sån...
#149 - 6 april 2004 19:19
Om det är Compact Flash minne i din kamera så kan du låna mitt minneskort under fredagen och på så vis spara ditt eget till en annan dag. Jag kan ju ladda ur det när jag kommmer hem och sedan skicka över bilderna till dig.
#150 - 6 april 2004 19:30
Tack Neptun! Tyvärr så har jag nog inte Copact Flash minne i kameran... det är väl de absolut minsta va???
#151 - 6 april 2004 19:57
Jag har smart media card tror jag det heter. Passar den tro?
#152 - 6 april 2004 20:10
Hej

Kanske löser sig ändå. Farmor och farfar, och syrran och hennes kille kommer, så vi ska fira min, mammas, syrrans och farmors födelsedagar på lördagen. Så kan nog vara med på söndagen ändå.

MVH Micke

#153 - 6 april 2004 20:18
Mitt minneskort heter Secure Digital, eller SD....
#154 - 6 april 2004 20:38
Nanc, din kamera kanske kan använda andra typer av minneskort än SD?
I så fall har du ju nu två andra typer att låna här =)
Min kamera är ett par år gammal och den klarar av ett par olika varianter av kort.
#155 - 6 april 2004 21:01
behöver du extrakablar, specialprogram och så för att tanka över bilder?
#156 - 6 april 2004 21:12
Finns det bara minst Win XP i datorn så är det bara att koppla in USB kabeln... Om någon undrar så är kameran en Minolta Dimage Z1...
#157 - 6 april 2004 21:55
Är det inte någon som bor i Göteborg som ska med som du kan låna dator av efter vi har varit ute på fredag? Annars så borde dom ha datorer i skolan som du kan få låna tycker jag... Fråga Annsan hon borde veta.. Då kan du ju skicka hem dem via msn till din Tobbe.. Så vet du säkert att det kommit fram eller spara dom på diskett.
#158 - 7 april 2004 09:12
Kanske skall gå att ordna nån överföring för bilderna hos mig.
#159 - 7 april 2004 10:30
Enklaste lösningen är ju dator och CD brännare... Jag tar med mig några skivor, så fixar det sig kanske.... Annars får väl ni andra fota som hedningar på fre och må... och skicka bilderna till mig... Då räcker nog mitt kort för kursdagarna...
Fick kursprogrammet i dag! Vi har kurs från 8 på morgonen till 17,30 på em bägge dagarna... Gissa om jag kommer att gå i gång på första ölen på söndag kväll :-) Har nu ett två cm tjockt kompendium som jag ska plugga in på en vecka... så, ha det så trevligt tills vi ses... :-)
#160 - 7 april 2004 10:44
Skolflickan Nanc får nu sätta upp 2 tofsar med band på sitt lilla huvud =). Jag pluggar ju nu så jag vet hur tufft det kan vara att plugga in kompendium inför tester och genomgångar mm.

Tänkte på att du kanske ska ta med cd för fotoprogramet ifall den dator du använder inte har något fotoprogram. Tänkte mest på skoldatorn.
#161 - 10 april 2004 16:33
Jag vet inte om jag kan fixa så du kan ladda ner bilderna på skolan. Är inte säker på att jag har nyckel till datasalen...eller om jag får använda salen alls (är ganska ny på skolan). Angående ölen på söndag så vet jag inte ännu om jag kan hänga på. Kan jag det så tar vi min bil då (om du kan kan tänka dig att skämmas i 70 km/h på motorväg, bilen är lite trasig för tillfället :o)
Det kan ju vara bra om du har en backup plan om jag inte följer med då. Det går direktbussar från skolan till Gbg, det kan ju vara ett alternativ om det krisar. Jag kan kolla upp när dom går om du vill.
Du frågade om jag fått papper från kursen..inte ännu tyvärr. Hoppas att dom kommer i veckan. Jag har gått kusen förut. Det var då från 8-17 har jag för mig.
Annsan
#162 - 10 april 2004 18:12
Jag har fått papperen nu... det är från 08.00-17.30 bägge dagarna.

Vad gäller backupplanen så tror jag att jag har en sån... Marie var nämligen beredd att hämta upp mig på skolan om det behövdes, eller hur??? Allt för att komma ut till ölen så fort som möjligt :-) Men ska du med Annsan, så slipper hon ju hämta... å 70på motorväg funkar... ingen som känner mig där nere i alla fall :-)

Det enda som inte är klart nu är var jag ska sova natten mellan söndag och måndag... Maries kontor var väl ett av förslagen :-) Marie erbjöd sig ju snällt en övernattning hemma hos henne åsså... men det tror jag inte att jag klarar... för mycket pälsdjur med tanke på att jag nog blir utsatt för en del sådant tidigare under helgen också... måste i alla fall fundera igenom det hela ordentligt.
Är alla akvariebutiker vi ska på rena akvariebutiker eller har de även små pälsdjur??? Hur är det på skolan Annsan... kappast helt allergivänligt va??? Det är inte så att jag är extremkänslig, men det kan bli för mycket om jag utsätts under en längre tid.. Har börjat medicinera redan nu för att minska riskerna för anfall....
#163 - 10 april 2004 21:36
Ja jag kan vara reservplan i alla fall =) Min bil går fortare än 70 med mig bakom ratten....

Har inte fått ett vettigt svar än och jag håller på att bearbeta övriga vänner ang övernattning....
#164 - 11 april 2004 14:09
Lokalerna som vi kommer gå på kurs i är allergifria ( men kanske inte de övriga kurseltagarna :o). Om vi ska titta på skolans fiskar så kommer vi befinna oss i samma hus som diverse pälsdjur. Men vi kan stänga deras dörrar och gå direkt upp till fiskarna så borde du komma ganska lindring undan. Jag har också pälsdjur så hos mig är nog inget alternativ för övernattning heller tyvärr. Du får nog helt enkelt festa tills flyget går på måndag morgon .....
#165 - 11 april 2004 15:47
Det låter bra Annsan... som sagt, kaniner, fåglar och mindre djur är jag ordentligt känslig för... däremot går det skapligt med katt och uppåt... Eftersom det verkar lugnt på skolan så kanske jag klarar en övernattning hos Marie också....
Det där med att festa tills flyget går är jag för gammal för... det går ju kl 20.00 på måndag kväll :-)
Kjell Fohrman
Administrator
#166 - 11 april 2004 15:53
Är alla akvariebutiker vi ska på rena akvariebutiker eller har de även små pälsdjur??? Hur är det på skolan

Dessa har inte småddjur och fåglar i affären - Nols Ciklidhobby, Hornbach, Herkules, Trop Akvariefiskimporten och Ciklidhuset.
Däremot har jag för mig att Zoomässan har fåglar och smådjur men att de är i separata lokaler. Har jag missat någon affär som du skulle till?
Som annsan skriver så är skolan allergifri - även om Nisse Hillden (en av föreläsarna) ibland har med sig sin hund, men om du har problem med detta är det bara att säga till.

#167 - 11 april 2004 16:17
Tack Kjell! Verkar som det blir ganska lugnt på allergifronten ändå... Hundar reagerar jag bara på om jag blivit utsatt för andra djur under en längre tid...
Härligt med djuraffärer som har smådjuren i separata rum... många som börjar med akvarier gör det ju för att dom är pälsdjursallergiker.
Nu ska jag sätta mig ner för att plöja igenom kursmaterialet igen... inte lite att lära sig där ....
#168 - 11 april 2004 16:20
En liten parantes bara...
Jag prata med en ansvarig vid en zoo-butik för några veckor sedan. Han förklarade att enligt nån ny EU-lag så var man tvungen att ha olika djurarter i separata rum nu. Därför hade han fått lägga ner sina avdelningar med reptiler och fåglar. Gnagarna hade fått flytta in i den gamla städskrubben och städgrejerna in på kontoret.
Kjell Fohrman
Administrator
#169 - 11 april 2004 16:32
Han förklarade att enligt nån ny EU-lag så var man tvungen att ha olika djurarter i separata rum nu.

Är inte helt insatt men det stämmer att det finns en del regler för separata rum och även separat ventilation - dock är det inte någon EU-lag.
#170 - 11 april 2004 18:47
Skumläste just jordbruksverkets regler, och där finns det inget om att arterna ska separeras. Däremot att man ska sörja för rätt klimat... så han kanske har de som behöver varmare i städskrubben eller så....
#171 - 11 april 2004 19:20
Tur att katter och hundar kanske funkar för ett kortare tag för dig.

Men mina dammråttor då? *asg*
#172 - 11 april 2004 19:30
Hehehehe.... dammråttor vet jag att jag inte är allergisk mot... har ett antal själv :-)
#173 - 11 april 2004 19:36
Det härliga är att de är så billiga i drift. Sen tycker jag att mina verkar vara väldigt skygga men jag har läst att de är nattaktiva. Dom är busenkla att föröka vilket är kul. Har dock läst att det inte är något för allergiker då de brukar vara känslig mot dom... Det enda dom inte tål är att få leva i en allt för klinisk miljö...*asg*
#174 - 11 april 2004 19:59
Allmänna råd till 5 kap. 11 § Jordbruksverkets föreskrifter
Taket och tre väggar i en bur med fåglar bör vara skyddade från insyn.
Fåglar och däggdjur bör förvaras avskilda från kunderna och exponeras genom ett fönster eller en glasad vägg.
Endast personal och presumtiva köpare bör ha tillträde till exponeringsplatsen.
Det kostar nog en slant att bygga om.
Kjell Fohrman
Administrator
#175 - 11 april 2004 20:01
Det kostar nog en slant att bygga om.

Detta är anledningen till att så många affärer har slutat att sälja fåglar och smådjur.
#176 - 11 april 2004 20:10
Han förklarade att enligt nån ny EU-lag så var man tvungen att ha olika djurarter i separata rum nu. Därför hade han fått lägga ner sina avdelningar med reptiler och fåglar.

Att rummet skall vara avskilt från människor ja.... men inte artvis väl???
Fåglar och däggdjur bör förvaras avskilda från kunderna och exponeras genom ett fönster eller en glasad vägg.
Men det är klart... människor är väl också en art...
#177 - 11 april 2004 20:16
Kan säga att det där med glasväggen har gjort livet drägligt för oss allergiker... Vi har två affärer i stan... den ena har pälsdjuren innanför väggen, den andra har dem både innanför och utanför... Helt klart handlar man oftare på den som stänger in djuren, för även om man kan springa in och kika, så blir det svårt att stanna för i kassan på den andra affären, i alla fall när man har en dålig allergidag.
#178 - 11 april 2004 20:17
Finns en zooaffär i gbg som har allt i samma rum. Verkar inte som om något av djuren trivs med det...
#179 - 11 april 2004 20:19
Nancy och Marie! Så roligt att vi är flera som odlar dessa tacksamma varelser! Mina flockas under sängen och jag matar dem med en och annan strumpa... (för vart är det annars som gör att man jämt får uddasockor?)
#180 - 11 april 2004 20:20
För att återgå till ursprungsämnet.... 4,5 dygn kvar... platser finns till guidningen på Universeum...
NÅGON FLER SOM SKA MED????
#181 - 11 april 2004 21:04
Hej

Kjell: Om jag minns rätt, så har Zoomässan sina smådjur i samma lokal som fiskarna, tror de t.o.m har en hylla med glasakvarier med degusar och dylikt mitt ibland fiskarna.

MVH Micke
Kjell Fohrman
Administrator
#182 - 11 april 2004 21:17
Kjell: Om jag minns rätt, så har Zoomässan sina smådjur i samma lokal som fiskarna, tror de t.o.m har en hylla med glasakvarier med degusar och dylikt mitt ibland fiskarna.

Det är mycket möjligt att det är så.
#183 - 11 april 2004 21:54
Min pojkvän kanske hänger med på zoorundan. Men han hinner nog onte till universeum för han slutar inte förrän 16-17.

Nanc: Jag har ledigt både halva fredag och hela måndag men har inte fått svar på övernattning på kontoret. Problemet är att det finns 2 hundar där med. En i det ena kontoret och fastighetsägaren brukar fika där med med sin vovve...

Vi får väl tälta annars [;)]
#184 - 12 april 2004 08:17
Kunde jag inte sova på din balkong då? :-) Hundar är faktiskt minsta problemet... om dom inte är blöta.... Som konstaterats tidigare, så får vi väl festa till morgonen, men jag undrar hur seriöst tantrally det blir på måndagen då :-)

#185 - 12 april 2004 08:34
zoomässan har akvarierna för sig, reptilerna för sig och pälsdjur och fåglar för sig (bakom glas) om de inte möblerat om sedan jag var där i februari
#186 - 12 april 2004 20:14
Ja då får vi väl ha kul natten lång!
#187 - 12 april 2004 20:26
Skämt å sido Marie... kanske dax att ha en plan för övernattningen... Ordnar det sig inte måste jag ju boka ett hotellrum snart. Tänkte vi kunde diskutera på MSN, men där är du ju nästan aldrig.....

Bara 3,5 dygn kvar... ingen mera som ska hänga på???
#188 - 12 april 2004 20:32
Jag har de senaste dagarna jobbat 12-14 timmar varje dag samt resväg på de så jag loggar inte in mig på msn då jag tycker det är stressande för mig. Umgås med barnen och duttar med djuren, käkar samt packar mat till morgondagen så då är det lättare att skriva här och svara efter en stund eller två.... Går upp 5 åker vid 6 - halv 7 börjar jobba 7-8 och slutar sen åtta nio på kvällen sen så är det bara att åka hem osv... Ska ju jobba in tiden jag ska vara ledig och så med på vårat tantrally... =)
#189 - 12 april 2004 20:33
Erbjudandet att sova hos mig finns kvar..... =)
#190 - 12 april 2004 21:20
Men sesåja Marie... inte hetsa upp sig nu :-) Det är helt OK att du inte är på MSN....
Snacka om att du sliter för att komma iväg på tantrally.... måste verkligen se till att det blir en bra tillställning :-) Är tydligen inte bara jag som kommer att vara igång på en halv öl på söndagen :-)
Tar nog erbjudandet om att sova hos dig... kanske kan få frukost hos Googoo då :-) Har du sprungit ihop med henne något än??? Vore SÅ kul om hon kunde vara med någon sväng ialla fall....
#191 - 13 april 2004 16:37
Ja har stött på henne men hon har fullt upp säger hon med sina pudlisar.

Jag längtar verkligen till fredag!!!
#192 - 13 april 2004 17:51
Jepp.... längtar också... trots det ramlar dagarna iväg ganska fort... Måste kanske börja gruva mig för flygresan... min mage brukar inte vara helt överens med start och landning... och det blir ju mest sådana med mellanlandning i sthlm...
#193 - 13 april 2004 19:16
Ursprungligen skickat av Marie J

<b>Fredag </b>

14.00 Universeum,

<b>Söndag</b>

<b>Måndag</b>

Hur ser det ut... nu är det några dagar innan, gäller dessa tider fortfarande? [:-98]
#194 - 13 april 2004 19:44
Till Universeum har jag förstått att följande följer med:
Marie, Morellen, Micke A, Annsan och Neptun ... åsså guiden då :-) Har jag missat nån??? eller är det flera som vill med???

Universeum blir på fredag kl 14.00, samling i hörnet till vänster om ingången.
Efter Universeum slänger vi oss i bilarna och drar på tantrally... vilket innebär att vi besöker de zoohandlare som har stängt på måndagen. Trop som stänger kl 18 och Nol som stänger 19...

På söndagkvällen samlas de som känner för det på puben Dubliner... Tant Nancy o Co beräknas vara där i sjutiden.

Måndag (tid blir svårt att fastställa... beror på hur rolig söndagen blir, de som vill med får maila mig för att få ett mobilnummer att ringa på må fm.)
Zoobesök igen. Ej fastställt. Men förslag på zoomässan i kungsbacka, hercules och Hornbach. Vi hoppas också kunna droppa in hos Kjell på en fika....

Någon mer som känner sig lockad att deltaga i vårt lilla gäng?
Ju fler dessto roligare!

#195 - 13 april 2004 20:02
På Dubliner (mer info på; http://www.dubliner.se/ )så kommer ni att känna igen oss på att övriga besökare stirrar konstigt på gänget som högljutt diskuterar vem som fick finaste hannen i fredags och följer upp med att utbreda sig om avelsmöjligheterna...[:-91][^][:P][:-96]
(plus om man orkar och har råd att leta efter fler imorgon)
#196 - 13 april 2004 20:02
Ja vi blir 7 med guiden om jag inte minns helt fel. Dessa har sagt säga komma till 100%.

Det ska bli spännande det här *myser*
#197 - 14 april 2004 19:09
Sedärja... ett dygn kvar tills resfebern sätter in :-)

För att ni ska förstå vilken virrhöna ni kommer att få med er, kan jag tala om att jag suttit och funderat vilken jag glömt på listan till Universeum... Morellen skrev ju att vi skulle vara sju...och det är bara sex namn på listan.... Men nu har jag i alla fall kommit på det... jag ska ju med också :-)

Har telefonerat med Marie i kväll och fått beskedet om att hon fått förhinder på måndagen... Hoppas att någon har lust att göra något med mig i alla fall... även om det för närvarande verkar vara utan bil som gäller... Kan tro att man tar sig till många ställen även med lokaltrafiken... men däremot inte med mitt lokalsinne :-)
#198 - 15 april 2004 00:13
Hej

Jodå Nanc, jag står nog till tjänst och kollar affärer med dig på måndag [:)] Men mitt lokalsinne är heller inte det bästa.

MVH Micke
#199 - 15 april 2004 06:47
Lysande Micke! Skulle vi komma bort så får vi hoppas att Morellen kan leta reda på oss när hon slutat jobbet :-) Är det någon fler som vill med ut och kolla akvariebutiker på måndagen... så är det bara att maila... Men maila Micke och Morellen om det blir efter i kväll... I morgon bitti sätter jag mig på ett flygplan och är helt bortkopplad från mail och zoopet i flera dagar.... hur nu det ska gå :-)
#200 - 15 april 2004 07:02
Åh, jag måste bara säga att jag är fruktansvärt avundsjuk på er...[V] [;)]
Jag har ju velat besöka Universeum sedan det öppnade.
Har försökt få med sambon ett antal gånger, men han påpekar hela tiden att han inte gillar "sånt"....suck!
Ja ja...ni får ha det så kul i alla fall!
Kjell Fohrman
Administrator
#201 - 15 april 2004 07:12
Men mitt lokalsinne är heller inte det bästa.

Då finns ju alltid Eniro att ta till.

Annars så ses vi på måndag på fika hos mig I Jonsered.
#202 - 15 april 2004 08:03
Ehhh... Kjell.. Så du menar att när jag är vilse, så ringer jag Eniro och frågar var jag är???? :-) Jag tror jag skulle behöva sån där GPS eller nåt.... Just nu skulle jag i alla fall behöva en valium.... resfebern börjar helt klart att sätta in...
#203 - 15 april 2004 08:05
Jag vill också besöka Universeum. Skall vara ledig fem veckor i sommar så det skall nog inte vara omöjligt att ta sig från Uppsala till Göteborg. Skulle vara kul om vi kunde fixa en Zoopet-träff...

//Annika
#204 - 15 april 2004 08:06
Lycka till på kursen Nanc! Du får säkert roligt.

//Annika
#205 - 15 april 2004 08:08
Om inte annat så ska jag gå akvaristkursen i Uppsala till hösten... kanske kan göra nåt sånt här hos dig då??? Men det tar vi då, nu ska jag koncentrera mig på Göteborg... :-)
#206 - 15 april 2004 08:10
Muppins.... varför inte komma och vara med oss i morgon då???
Annika, tack för "lyckatillet"!!!

Kjell! Du glömmer väl inte att köpa ingredienserna till bullbaket i helgen nu då :-)
Kjell Fohrman
Administrator
#207 - 15 april 2004 08:12
Så du menar att när jag är vilse, så ringer jag Eniro och frågar var jag är???? :-)

Det är ju ett sätt - ett annat är att skriva in affärens adress och sedan skriva ut kartan [;)]
#208 - 15 april 2004 08:15
Javisst Kjell... Jättebra... Måste bara köpa en laptop och en skrivare som jag kan dra runt med på sta´n :-) För du menar väl inte att jag ska behöva planera i förväg :-)
Kjell Fohrman
Administrator
#209 - 15 april 2004 08:33
För du menar väl inte att jag ska behöva planera i förväg :-)

Tänkte inte på att du var en lappkärring - där uppe finns det väl bara en väg och när man kört på den i fyra timmar och får syn på det första huset då är man framme och då behövs ju knappast någon planering[;)]
#210 - 15 april 2004 08:40
Ja, men äntligen trillade polletten ner Kjell!!! :-)
#211 - 15 april 2004 09:10
Jag ser fram emot fikat på måndag, ni måste hojta till så jag kan smita från jobbet en stund och slinka ner för trappan.
Någon snällis får gärna lägga in tid! Plats har jag redan.
[:D]
#212 - 15 april 2004 09:28
Muppins.... varför inte komma och vara med oss i morgon då???

Jag skulle jättegärna följa med...men jag har ju ca 13 mil till Göteborg och min sambo har bilen till jobbet. Det är lite långt att cykla, även om jag skulle behöva lite motion [;)]...
Sedan är jag inte så jätterik för tillfället ( även om man kanske kunde få sambon att låna ut lite pengar om man ser så där bedjande på honom...[:-68] Hehe... )
Åh...vad jag vill följa med!!
Ibland är livet hårt...
Kjell Fohrman
Administrator
#213 - 15 april 2004 09:29
Ja, men äntligen trillade polletten ner Kjell!!!

Men jag förstår fortfarande inte hur du får med snöskotern på planet[:-54]
Någon snällis får gärna lägga in tid!

Nancy ringer mig på måndag om tid - skickar en mail till dig då.
#214 - 15 april 2004 09:33
Vaddå snöskoter??? Håller för fullt på att packar renar i transportburar.....
#215 - 15 april 2004 09:39
Muppins; se nu till att klämma sambon på biljettpengar (när han nu har snott bilen) och inträdet till universeum! Du behöver ju inte berätta om akvarieaffärsturnen förrän du kommer hem igen ;-)
#216 - 15 april 2004 09:47
Jag kanske kan lura sambon att ta bussen ( eller varför inte cykeln, det är ju bara 5 km ) till jobbet imorgon.
Förresten var det ingen mer som skulle åka ifrån Halmstad...?? [;)]
Kollade tågpriserna precis, det skulle kosta över 300 kr upp till Göteborg, och då fick man byta i Varberg ( buss? ).
Då är det ju biligare med bil.
Hmmmm..... *sitter och planerar hur jag ska övertala sambon*
#217 - 15 april 2004 09:51
Planera fort bara muppins.... och bra.... för det är väl klart att du ska med!!!!
#218 - 15 april 2004 09:58
Det är ju inte klokt vad man är bra på att övertala!!! [:)] [:)] [:)]
Hmmm....fanns det någon plats kvar i guidningsgruppen ( annars kan jag gå oguidad en bit bort )???
Jag lyckades nämligen övertala min kära sambo att jag skulle skjutsa honom till jobbet imorgon och sedan skulle han ta bussen hem...
Och lite pengar hade jag visst i plånboken ( men nu blir det till att snåla resten av månaden...[;)] )
Universeum....here I come!
#219 - 15 april 2004 10:01
Lyyyyysande!!!! Jodå... det finns plats för dig åsså.... Kl 14.00 i morgon, i hörnet till vänster om ingången....
#220 - 15 april 2004 10:06
Jodå... det finns plats för dig åsså....

Himla bra!! [:)]
Universeum, 14.00...jag är där ( om jag inte kör vilse... )
Vad roligt det ska bli!
#221 - 15 april 2004 10:07
Universeum ligger brevid liseberg och dit är det skyltat från E6:an. Vad kul att vi blir fler!!!!
Kjell Fohrman
Administrator
#222 - 15 april 2004 10:10
En annan sak apropå affärer Nancy - det finns faktiskt en akvarieaffär "nästgårds" kursen om du har möjlighet att ta dig dit http://www.skeneciklidhobby.com/ - jag har själv inte varit där så jag vet inte så mycket om den.
#223 - 15 april 2004 10:32
Va bra Kjell, jag har mailat dig min "jobb-mail" Ses på måndag!!
#224 - 15 april 2004 10:35
Muppins, jag åker från Halmstad med bil vid 12 nån gång. Du kan åka med mig om du vill. Men jag stannar tills på söndag, så om du inte vill ha en långhelg i Gbg får du hitta en annan väg hem =)
#225 - 15 april 2004 10:40
Jag hittar nog ( var faktiskt utanför Universeum så sent som i lördags ), det är bara den där förbaskade avfarten till Liseberg/Scandinavium som man jämt missar om man kommer söderifrån. Den som inte är skyltad förrän typ efter avfarten... [;)]
Men jag ska åka i god tid i alla fall.
Fint väder verkar det ju bli också... [:-174]
Nu ska jag ner till torget och se om de har några penséer till mig...
#226 - 15 april 2004 10:44
Tack för tipset Kjell... ska ta ett snack med chauffören (Annsan)...
#227 - 15 april 2004 10:47
Nu är det inte lång tid kvar förrän du ska upp i det blå nanc!!!
#228 - 15 april 2004 10:49
Tack för det Marie... nu känns resfebern myyycket bättre....
#229 - 15 april 2004 10:50
Glöm inte grejerna till kameran!

Jag ska stå där och ta emot dig i mina starka armar! *asg*
#230 - 15 april 2004 10:53
Kan ju locka med sol och 13 st plusgrader just nu. [:D]
#231 - 15 april 2004 10:59
Här har vi sol och 12 grader.... men jag låter mig lockas av den där graden i alla fall :-)
#232 - 15 april 2004 11:00
Vi har nåt som inte du har där.....

UNIVERSEUM och OSS!!!
#233 - 15 april 2004 11:01
Å om du har tänkt ta emot mig i dina armar Marie... så är det ett säkert tecken på att du inte sett mig i helfigur :-) Men tack i alla fall... *undrar hur den där skylten kommer att se ut?*
#234 - 15 april 2004 11:04
Imorgon så...
Sedan hoppas jag ju att vi kan få lite fler med oss på måndag. Vet intr riktigt när jag kommer loss från jobbet men Nancy och Micke tänker tydligen förlita sig på mitt lokalsinne efter det - Så NÅGON borde förbarma sig *s*
#235 - 15 april 2004 11:09
*klipper och klistrar och limmar och sågar och målar fibrilt*

Nä jag gör inget speccielt nu *fniss*
#236 - 15 april 2004 12:45
Konstaterade att lappkärringens resa till Götet faktiskt har fått den här tråden att svälla ut till 16 sidor. Bara tre kortare än ZMHI-tråden som folk skrivit i sedan nyår...
Börjar för övrigt få lååååånga önskelistor på vad jag skall kolla upp under tantrallyt. Går nog att få i mer fisk efter omflyttningarna jag gjort - Annars MÅSTE jag ju ha ett akvarium till snart *s*
#237 - 15 april 2004 16:14
Då ses vi på universeum imorgon vid 14.00 då! Jag står i foaje'n och har kanske en zoopet-skylt eller nåt...See ya!
#238 - 15 april 2004 19:03
Sådärja!!! Packad och klar och fjärilarna på plats i magen...
#239 - 15 april 2004 20:24
Ja du nanc nu ses vi snart!!! Jag är så nyfiken på hur alla dessa zoopetare ser ut i verkligheten. Sanningen bakom texten och profilen *asg*
#240 - 15 april 2004 20:33
Få inga mardrömmar av tanken Marie! Det kan bli en otäck upplevelse att se alla zoopetare live *s*
skämt å sido - ser fram emot morgondagen!
#241 - 15 april 2004 20:40
Det får vi hoppas att jag inte får några otäcka mardrömmar nu inatt och inte sen heller efter det jag träffat er in real life!!! *asg*
#242 - 16 april 2004 05:22
Göteborg... here i come!!!!
#243 - 16 april 2004 06:27
Hmm.. Eftersom jag jobbar på Liseberg (ligger bredvid) idag kanske man skulle gå på Universum efteråt... vid 14 tiden.. hmm.. .

*hehe*
#244 - 16 april 2004 19:07
Undrar lite avundsjukt hur Ni hade det på Universeum och på alla andra ställen idag?
#245 - 16 april 2004 21:17
Hej o hå

Det har varit en kul dag och jag har träffat massa trevliga zoopet:are. Har inte varit på Universeum tidigare, så det var en fin upplevelse. Dessutom hade vi med oss en mycket trevlig privat guide =)
Mindre kul var dock lapplisan på Lisebergs parkering... men men, stannar man för länge får man väl skylla sig själv.[:-5]

Flera av oss köpte fisk på både Trop och Nols.
Jag har under en tid tittat på snäckskalslekare, men alltid tyckt att jag kanske borde ta det lugnt med akvarieinköp. Man vet ju inte hur länge entusiasmen sitter i när man precis har startat upp sitt första kar.
Hur som helst så blev jag, som Nancy säkert håller med om [;)], lurad att köpa dessa söta fiskar när vi kom till Nols. Dessutom var jag ju tvungen att köpa dem ett kar så de har någonstans att bo. Ojojoj vad söta de är... längtar efter att få komma ner till lägenheten i Halmstad så jag kan få ställa i ordning karet på riktigt. Inreda det, det lär fiskarna göra själva så snart de får lite virke, vilket skall bli kul att se =)

Förhoppningsvis blir det fler tillfällen vi kan träffas o köra rally [:-113] mellan butikerna.
#246 - 16 april 2004 21:39
Nu är jag hemma efter ha fraktat runt Nanc och co.

Vi har haft en helt underbar dag soom neptun säskriver. Jag skulle inte ha någon fisk alls... Men konstigt nog så ligger det tre påsar i karen nu för koppning... Märkligt...Undra hur dom kom dit *fniss*

Jag hoppas också att vi kan göra träffar igen för det var urkul att träffa er alla.

Men du.. Neptun.. vi har ju träff på söndag kl 19 på dubliners... Du ska inte komma upp och ta en cola =) Ta med din goa zoopetkompis med!!

Tack ni alla som var med idag för att ni förgyllt min dag! Ett speciellt extra tack till tankgirl för guidningen mm.
#247 - 16 april 2004 22:44
Glömde säga att jag idag var på Nolsciklid och trop och det var väldigt trevliga folk som hade affärena. specieelt han i Nol.

Han var förvånad över att vi var ett så stort sällskap som samtliga var akvariefreak. Vi fick ju berätta hela storyn om lappkäringen som skulle komma till den stora staden i väster och rekomendationerna att besöka hans butik mm. Han stängde kl 19 idag (fredag!!!) Jag och Nancy var tvungen att åka före de andra då vi hade tider att passa och då var klockan 20.11.... Snacka om zoopetsbesöksservice. Han skulle tom ordna frakt åt Nancys firrar som hon var intresserad av då han skulle upp till hennes trakter om hon önskade ha dom.

För alla er som har snäckproblem i era kar och som bor i närheten så vill jag bara berätta det att han hade 5!!! typer av botier. Vet att det brukar vara problem att hitta de små botierna som passar till mindre kar. (Ursäkta Kjell för reklamen)Nästan en omöjlighet om man inte kan ha praktbotia!!!

#248 - 17 april 2004 00:56
Häpp!

Japp, det var mycket trevligt [:)] Ni var alla snälla och trevliga, och mycket bra guidat! Och jag fick med mig två Jack Dempsey hem från Nol, bara lite osäker på könet på den minsta. Som sagts innan, så var han i Nol mycket trevlig och serviceminded, en del andra hade säkert slängt ut oss prick 19:00. Och han var på gott humör, och lätt att prata med. Så det var en mycket lyckad avslutning på dagen! Ska bli kul att träffa er igen på söndag, och måndag, vilka som nu följer med då. Tack Tank_girl, Nancy, Morellen, Neptun, Marie, och Linda, för en trevlig dag! Och tack för skjutsen Neptun [:)]

MVH Micke
#249 - 17 april 2004 12:35
Ja, tack allihopa för en mycket rolig dag.
Tyvärr fick jag början till migrän i "regnskogen" och den sitter fortfarande i så jag var väl kanske inte på mitt bästa humör...
Men med så många trevliga människor omkring sig kan ju ändå dagen inte bli annat än lyckad [:)].
Det här måste vi definitivt göra om!
Jag hade mer än gärna varit med på både söndag och måndag men tyvärr så går det inte....
Men tack alla för en jättetrevlig dag!
#250 - 17 april 2004 13:47
Ja du muppins nog kändes huvudet trångt efter allt nytt och de olika klimaten. Huvudet gick ju fram och tillbaks precis som hos publiken på en tennismatch. Tur att jag fick huvudvärkstabletten annars hade jag aldrig klarat mig hem! Det är ju stor spänning med all den livliga trafiken med som fanns i vår rallyväg!
#251 - 17 april 2004 14:29
Det verkar som ni har haft en helmysig dag igår, jag är om möjligt ännu mer avundsjuk nu, skulle väldans gärna hängt med i morgon kväll, men jag är på Stallet och jobbar som funktionär hela da´n och känner jag mig själv så är jag förmodligen svimfärdig framåt 8-tiden.
Däremot kommer jag gärna ner till Kjells fika på måndag.
Ses då ni som kommer.
Hoppas oxå det kan bli nå´t mer "rally" när en annan kan hänga på.
#252 - 17 april 2004 14:39
Du har skäl till att vara avis maria! Jasså du ska vara funktionär. Det är slitigt värre. Långa dagar och mycket stående. Bättre att få värk i fötter och ben pga zoorally än en hel dag på banan. Har själv varit aktiv inom hästsport så jag vet hur kul men jobbigt det kan vara. Vad är det för tävling du ska vara funktionär på?
#253 - 17 april 2004 14:51
Vi skall ha Bohus-cupen i hoppning för häst på Clareberg i morgon, jag sitter i sekretariatet, nybörjare på den posten så det skall bli spännande, men jag slipper "ståendet", sitter ju mest hos domaren eller inne på kontoret. Men det blir en lång dag i alla fall, men kul oxå.
#254 - 17 april 2004 14:59
Är Strk med? (Stenungsunds Ridklubb) Jag och barnen hör hemma i den klubben. Tävlade för dom, jag och barnen, under många herrans år tills för drygt 1 år sedan då vi sålde alla hästarna.
#255 - 17 april 2004 15:02
Skulle tro att dom är med. Dom brukar ju ha Bohuscup-tävlingar själva, i alla fall i Dressyr. Jag har en kompis som är med och tävlar Dressyr i Bohus-cupen för CRK. Får kolla efter Stenungsund lite extra i morgon. [:)]
#256 - 17 april 2004 15:13
Förresten...min lilla bil klarade sig undan p-böter. [;)]
#257 - 17 april 2004 15:27
Ja gör det maria! Håll tummarna lite för min skull! Förmodar att du vill att din klubb ska ta hem det. Men vi kan ju få komma 2:a!
#258 - 17 april 2004 15:29
Ursprungligen skickat av muppins

Förresten...min lilla bil klarade sig undan p-böter. [;)]

Grattis muppins! Då kunde du köpt massa fiskar ändå igår!!!
#259 - 17 april 2004 16:09
Muppins, va härligt... Då vet jag vart jag skall parkera nästa gång jag stannar länge i stan. =)
Hoppas alla köpta fiskar är pigga o krya. Mina snäckisar är lite rädda i sitt nya kar, men de smyger nog fram så småningom. De förstår inte att flingorna på ytan är mat heller.
Ancistrusarna äter inte gurka... kanske bara gillar succini efter sin traditionella norrländska diet. =)
#260 - 18 april 2004 00:05
Neptun! Du får tala om det på norrlänska eller samiska så förstår de nog =)
#261 - 18 april 2004 01:13
Hej

Var det 19:00 på Dubliners imorr´n? Vilka kommer?

MVH Micke
#262 - 18 april 2004 10:21
Måste instämma med tidigare inlägg, lyckad dag igår och kul att se er alla!
Kom hem alldeles färdig och försökte koppain fiskar lite i smyg - blev ju upptäckt men kunde försvara mig med att jag iaf inte köpt nått akvarium **S* Men jag måste säga att jag också blev sugen på snäcklekare. Nancy har smittat oss ;-)
Blev några svärdbärare och ett par fjärilsciklider plus de beresta malynglen.
Norrlandsancistrusarna tjöt "mat" och började tugga sig igenom algodlingen jag sparat för deras skull. Nu har de fått en skiva zuchini och tre av sex yngel satt klistrade på den sist jag kollade.
Dubliners vid sju så får vi se vilka som dyker upp! Kan rekomendera sällskapet...
#263 - 18 april 2004 18:28
Nu sitter Ni väl och hinkar i er som bäst *ler*, men jag kanske springer på några av er i morgon på Kjell-fikat. Hoppas att det inte inträffar vid 10 bara, då är jag på möte.
Marie: Stenungsund var inte med idag och Clareberg hade inget lag så jag behövde inte vara partisk, men jag har lärt mig "allt" om hur man sköter elektronisk tidtagare [:)].
Hoppas ni har en trevlig pub-runda, så snart människo-ynglen slocknar skall jag försöka svimma av några timmar.
Som sagt - ses i morr´n.
#264 - 18 april 2004 22:54
Hej

Tack Marie, Maria, Ann-sofie, Elin och Nancy för en trevlig kväll med mycket fiskprat [:)] Kul att få sitta och prata med 5 snälla och trevliga fisktjejer!

MVH Micke
#265 - 19 april 2004 09:50
Ja visst hade vi trevligt på vårat mysiga pub-besök med massa chattrande och erfarenhetsutbyte! Ja idag bär vi iväg igen! Jag är bara hemma en stund sen ska jag haka på gänget igen.

Maria; Grattis till den nya erfarenheten. Och visst är det mysigt att få sitta där uppe ibland med...
#266 - 19 april 2004 17:16
Hoppas ni hade lika trevligt idag som de tidigare dagarna. Får väl erkänna att jag var för knäckt av arbetsdagen och en katt som började yla efter mat klockan tre inatt (fick han inte - nån måtta får det vara) att jag inte hängde på.
Någon som gjorde några fynd?
Skall bli kul att se om det blir några intressanta fotobevis utlagda...
#267 - 19 april 2004 18:05
Mmmmm....verkligen synd att jag inte har närmare till Göteborg, då hade jag gärna hängt med idag också... ( och till puben igår givetvis, då det trevliga Zoopet-gänget om möjligt var ännu gladare och trevligare [;)] )
Men jag hoppas att ni hade det jättekul i alla fall!
Kjell Fohrman
Administrator
#268 - 19 april 2004 18:07
Hade besök av ett gäng lite trötta Zoopetare sent idag på eftermiddag - kul att ha er på besök.
#269 - 19 april 2004 18:41
Det var ett nöje att få besöka dig och titta på dina vackra kar! Kaffe och olivbrödssmörgåsarna var bara så smaskens! Det är alltid mysigt att få träffa andra akvariefreak och speciellt en sån trevlig och varm person som du.

Men nästa gång vi kör ett race så får du allt följa med... otminstonde på pubdelen!
#270 - 19 april 2004 18:45
Nanc nämnde ju det att med hennes otur så kommer hon säkert inte med planet och visst blev det så. Hennes plan var det något fel på så hon fick ta in på hotell i Göteborg och ska flyga hem i morgon förmiddag!

Jag tror att det är ett omen som säger att vi gärna vill behålla den underbara lappkäringen här nere i Göteborg. Så du <b>TOBBE</b> du får nog packa väska, ungar och kar och flytta ner hit till Sveriges framsida!
#271 - 19 april 2004 19:08
Hej

Japp, visst var det trevligt [:)] Synd att inte Annsan, Neptun och Muppins var med också. Och Det var kul att få träffa Kjell i egen hög person! Tack för mackorna och växten [:)] Hoppas vi alla kan ses snart igen, om ni nu inte tröttnat på mig, hehe. Kommer att sakna Nancy lite, som ju bor lååångt bort.

Fem fiskar fick följa med mig hem från Hercules: Två Mastacembelus armatus, och två eldålar (Mastacembelus erythrotaenia), till armatusen och eldålen jag redan hade, och en Mastacembelus circumcinctus.

MVH Micke
Kjell Fohrman
Administrator
#272 - 19 april 2004 19:26
Tråkigt att höra att inte Nancy kom iväg - tydligen var det väl som Marie skriver att "Göteborg" gillade henne så mycket att hon inte tilläts åka iväg.
Apropå växter Micke - jag glömde säga vad den hette - du har den här http://www.zoopet.com/akvarium/fisk_bild.asp?BILD=1595
Du känner igen fotot va - hoppas att du får fart på den.

#273 - 19 april 2004 19:38
Jo det är ju så att måste flytta hit!

Har precis pratat med henne och hon ligger nu raklång och surplar kaffe i en underbar säng. Hon har hamnat på ett riktigt lyxplace! Så hon mår kanon. Hon hälsar!

Nu efter denna helgen så är jag urtrött. Men har fått ett oerhört sug på fler kar så jag lusläser och ser vad det finns för bra begagnade kar. Nanc försöker lura mig till att göra en ancistrusodling! *asg* Denna kvinna har stans bästa övertalningsförmåga så jag ska ringa bla en annons i morgon som hon tyckte lät bra. Kan ju inte med att ringa så sent till folk *fniss*
#274 - 19 april 2004 20:11
Marie: Visst är det svårt att motstå Nancys lugna men manande övertalningsknep. Det ligger kanske i dialekten =)

De snäckskalslekare jag inhandlat är nu inkoppade i det nya karet tillsammans med två av de ancistrysyngel som jag fått. Dessvärre verkar en av snäcklekarna inte må så bra. Han/hon ligger gärna för sig själv och lite högre upp i akvariet än övriga artfränder. Hoppas verkligen att det går över under natten.
#275 - 19 april 2004 20:20
Ja du neptun hon är fenominal nanc! Har mailat en med 3 juvelkar och en med 2 stora och några småkar för en billig penning...kunde inte med att ringa så sent...

Hoppas firren piggnar till för dig.

Våran guide köpte en guppy idag på hercules som ska heta Marie då jag hitta den vackra honan! En sådan ära för mig! =)
#276 - 19 april 2004 20:31
liiite avundsjuk att jag inte kom iväg idag... Men förhoppningsvis kan vi göra om nått likannde en annan gång? Om inte annat när Nancy kommer för akvaristkursen...
#277 - 19 april 2004 20:56
Den kanske går i Uppsala.... men vi kan ju alltid åka dit!!![:-30]*asg* Vi följer nanc vart hon åker!!! *asg*
#278 - 19 april 2004 21:14
Ni får inte behålla nanc i götet, hon behövs här hemma i Jämtland.
Vem ska jag annars terrorisera med minst ett besök i veckan???
#279 - 19 april 2004 21:18
Ursprungligen skickat av Jonas81

Ni får inte behålla nanc i götet, hon behövs här hemma i Jämtland.

Vem ska jag annars terrorisera med minst ett besök i veckan???

Men hallå där!!! Ni har ju fått ha henne där massa av år. Ni får ju änna dela! Delad glädje är dubbel glädje!

Kanske delad vårdnad om henne =) varannan vecka var!*asg*
#280 - 19 april 2004 22:09
Hej på er!!
Nu är det så att vi vill ha hem Nancy!!! Äkta och "plastbarn" samt jag tycker att nu får det räcka för ett tag....Angående flytt så får vi väl se, jag utesluter inget. Hoppas ni har haft det trevligt, lite avis är jag allt.
#281 - 19 april 2004 22:14
Vi har haft det otroligt kul tobbe och mycket är beroende på att din fru startade upp det här.

Hade varit kul om ni flyttat närmare oss här nere =)

Saknar "min" lapptant redan fast hon är närmare mig än dig (6 mil jämfört med 100 mil). Hon är en kanonbrud!
#282 - 19 april 2004 22:19
Hej

Tack för informationen om växten Kjell, det finns ju ett antal olika svärdsplantor, kul att veta vilken man har. Men för att den ska bli så stor som dina krävs väl speciallampor? Hur var det, kunde jag plantera den direkt i akvariet, trots att den vant sig vid ett liv ovanför vattnet?

Hoppas att vi ses snart igen alla!

MVH Micke
#283 - 20 april 2004 06:47
Jag hoppas på att akvaristikkursen går i Uppsala. Då får ni alla komma och hälsa på mig!

//Annika
#284 - 20 april 2004 09:57
Klart vi följer Nancy vart hon än går... *S* Det här var en kul helg. Kom snart tillbaka Nancy!!
Fast Uppsala låter kul det med.
#285 - 20 april 2004 10:13
Ursprungligen skickat av Annika

Jag hoppas på att akvaristikkursen går i Uppsala. Då får ni alla komma och hälsa på mig!

//Annika

Får man hälsa på även om man inte går akvaristkursen med =)
#286 - 20 april 2004 12:47
Herreminje!!!! Det är ju nästan så man blir tårögd när ni skriver så där!!!
Lappkärringen är i alla fall hemma nu... min stackars L-200 överlevde påslivet i närmare 18 timmar och är nu ikoppad och klar.

Lite som en bandit känner jag mig för att jag övertalat en och annan till diverse inköp... men det känns ju skönt att veta vad jag klarar, med tanke på min framtid som företagare :-)

Tack alla underbara människor för att ni fixat en minnesvärd vistelse i stora staden Gbg... Jag har ju haft två egna privatchaufförer t ex... Marie och Ann-Sofie har ju transporterat mig runt överallt... och Guider har det varit många ... Ann-Sofie på och runt Strömma gymnasieskola... Elin på Universeum... och Marie... ja, hon har i princip visat resten av Göteborg :-)
Att få se Kjells omtalade akvarier och framförallt få träffa personen bakom detta underbara forum... som väl inte kan bli annat med en sån "gogubbe" bakom :-) var också speciellt...
Ja, jag skulle säkert kunna skriva spaltkilometer om detta... men det tänker jag inte göra eftersom min kropp skulle behöva några timmars sömn nu... och min nyfikenhet vill komma igenom alla nya inlägg här... utan i stället säger jag bara TACK TILL ALLA!!!! Och jag hoppas verkligen att vi ses igen på ett eller annat sätt....
Kjell Fohrman
Administrator
#287 - 20 april 2004 12:54
Vad är det man säger - borta bra men hemma bäst, antar att du känner det så nu i alla fall Nancy.
Så länge du var i Göteborg så var vädret kanon, men tyvärr försvann det fina vädret med dig - idag är det grått och trist och duggar lite.
Kul att träffas i Göteborg och vi lär väl ses till hösten igen, men sannolikt då i Uppsala.
#288 - 20 april 2004 13:13
Till Marie: Du är välkommen! //Annika
#289 - 20 april 2004 14:10
Tack så mycket Annika!
#290 - 20 april 2004 16:05
Jodå Kjell, visst känns det skönt att komma hem igen! Det var med blandade känslor jag vände tillbaka till Gbg från Landvetter i stället för att åka hem i går kväll. Visst var det kul att få bo på Gothia Towers... lyxigt värre (i alla fall i jämförelse med Kinna stadshotell :-) Men det hade nog varit bättre att få åka direkt... Fördelen var väl kanske att jag fick se vilket väder det blev i Göteborg.... för fy rackarn vad det blåste och regnade i morse... Redan i Stockholm blev det bättre och i Östersund var det T-shirtväder... så om inte SASgudarna var på min sida under den här resan, så var i alla fall vädergudarna det...

Annika! Jag har sagt flera gånger i helgen att jag hoppas att Akvariekursen blir i Uppsala. Detta bl a för att det vore kul om man kunde få till samma sak där, som det blev här... Dessutom verkar det ju som delar av Göteborgsgänget skulle kunna tänka sig att komma dit också, och då kanske det kunde bli en rejäl träff. Tobbe och Jonas har redan bestämt sig för att de tänker följa med isåfall... Hur som helst så kommer jag gärna till dig igen... å då finns det ju yngel av många modeller att kika på :-) GRATTIS!!!
#291 - 20 april 2004 17:21
Hej på Er,
Jag var ju inte med hela helgen men det var kul att träffa er på fikat hos Kjell. Hoppas det dyker upp fler tillfällen!
#292 - 20 april 2004 17:51
Hej alla!
Tack för en givande helg! Salamandern och marmorguramisarna som jag köpte på trop mår susen, liksom det vackra guppyparet jag fick av morellen i Nol. Allra bäst mår vackra Marie med sina blå fenor - sötaste guppyhonan söder om polcirkeln! Och tack Kjell för macka och kaffe. Dina kar var fantastiska...
#293 - 20 april 2004 19:03
Hej alla nya akvarievänner,
Skönt att du kom hem till slut Nancy och att fisken levde. Mitt första möte med livs levande akvariemänniskor har varit väldigt givande. Om jag inte var biten innan av den här "hobbyn" så är jag det garanterat nu.Jag har börjat anteckna långa listor nu om hur min kar ska bli exemplariska undervisningsakvarium. tack för all hjälp. Jag ska fixa bilder allt eftersom en förändring sker.
#294 - 20 april 2004 19:12
Min krassliga snäcklekare verkar ha klarat sitt första dygn i karet och är nu lika aktiv som de andra tre. Förhoppningsvis håller han sig kvar i framtiden oxo.
Ancistrusarna har dock inte fattat tycke för varken gurka eller squash. Vi får se om de lär sig, hoppas bara de inte hinner provsmaka på för många växter innan dess.
#295 - 20 april 2004 19:47
Det var härligt att läsa att vackra Marie mår som en drottning! Det är nog den vackraste guppybrud jag någonsin skådat. Jag får väl paxa några yngel efter henne och din blåa hane!
#296 - 20 april 2004 20:23
Självfallet!
#297 - 20 april 2004 21:31
TaNk girl; Jag kan ta emot dom snart... *hihi*

Har köpt 3 begagnade kar idag så jag kan ha min ancistrusodling får ha lite guppyodling där med! *fniss*

Där ser du vad du ställt till med Nanc. Har dubblat mitt antal idag från 3 till 6 kar!!!
#298 - 21 april 2004 03:23
Hej

Hur mår alla mina nya akvarievänner? Marie, inte är det väl bara Nancys fel? [:)] Så svårövertalad brukar man ju inte vara när det gäller akvarier, hehe.

Hoppas att alla mår toppen!

MVH Micke
#299 - 21 april 2004 07:19
Jag kan ju skylla lite på dig också Micke då du hade små bebisar att bidra med som ska vara grunden till min lilla odling!
#300 - 21 april 2004 12:12
Hej

Mig? Hehe. Ja, man kan ju hoppas att de överlever så att du kan få några.

Blää! Blev så irriterad förut! Fick ett ruskigt omoget inlägg av en tjej på Zoonen. Och allt jag gjorde var att fråga hur hon mådde, när jag såg att hon kollat på min sida. Jag hatar folk som ska sitta och vara oprovocerat kaxiga vid sina datorer. Ingen bra början på dagen, att bli irriterad det första som händer. Suck.

MVH Micke
#301 - 21 april 2004 21:21
Läste det... det var väldigt knäppt svar du fick.

Klart de överlever! Nu har jag fått hemma alla kar och har börjat sätta dom i bruk.
#302 - 21 april 2004 21:58
Hej

Ja. Såg du mitt svar till henne se´n? Men när såg du det? Var du inne anonymt och kollade?

Ok, då kanske inte praktbotiorna är nå´n fara längre?

MVH Micke
#303 - 22 april 2004 05:53
Jag är ju inte medlem där så det måste nog varit anonymt då.

Jag har yngel själv och mina botier är väldigt snälla (peppar, peppar)

Blir det något rally i helgen nu då i samband med fiskauktionen då? Själv är jag i Danmark.
#304 - 22 april 2004 08:16
Hej

Mm, ja, det var det nog. Hur som helst så svarade hon inte. Hellre det än att hon svarar och skriver nå´t otrevligt igen.

Ok, men Nancy sa väl att praktbotior och ancistrusyngel inte var en bra kombination? Men är botiorna små gör det kanske inget.

Hehe, inte vad jag har hört i alla fall.

MVH Micke

#305 - 22 april 2004 08:22
Micke, Håller med dig. Det finns ingen anledning över huvud taget att vara otrevlig bara för att nå´n tittar in och säger hej. Men då vet vi ju vad hon går för.
Ha det alla!!
#306 - 22 april 2004 08:50
Hej

Japp. Men det var inget kul sätt att börja dagen på.
Skulle vara kul om vi kunde träffas snart igen!

MVH Micke
#307 - 22 april 2004 08:54
Nå´n kanske skall starta upp en "rally"-tråd för auktionen på lördag. Det hade varit roligt att gå men jag är med lilltösen på stallet då och direkt efter skall hon hem, svabbas av och direkt till ett kalas så lördagen är helbokad. Men det dyker väl upp fler tillfällen.
#308 - 22 april 2004 14:55
Jag får väl skicka en beställning av det jag önskar =) Micke du ställer väl upp!
#309 - 22 april 2004 15:28
Hej

Ställer upp på vad, Marie?

MVH Micke
#310 - 22 april 2004 15:55
Jag skoja bara att du ska handla fina guppys och platys mm till mig på auktionen!!!
#311 - 22 april 2004 16:42
Hej

Hehe oki [:)] Hade jag kanske kunnat göra, men ska nog inte på den.

MVH Micke
#312 - 22 april 2004 17:05
Jag var nästan helt säker på att du skulle gå på den! ALLA ska ju gå på den...nästan =)
#313 - 22 april 2004 17:34
Hej

Tjaa, jag vet ju inte ens var den är. Var är den? Är den här i närheten så kanske...

MVH Micke
#314 - 22 april 2004 18:28
Se på zoopets frontsida. Där står det allt!!! Gbg ciklidsällskap var det väl... stor auktion.
#315 - 22 april 2004 19:00
Hej

Oki, är det nå´n i "rallygänget" som ska dit?

MVH Micke
#316 - 22 april 2004 19:06
Marie, vill du inte ha lite Molly? Har precis laddat ner bilder på mina "bebisar" på Zoonen.

Micke: Tyvärr blir det inget rally för mig denna gången heller, kanske tur det, har inte plats för nå´t mer just nu.
[;)]
#317 - 22 april 2004 19:24
Hej

Oki, skulle varit kul om man kunde åka dit med nå´n man kände.

MVH Micke
#318 - 22 april 2004 19:29
Jag mailar dig om ynglena Maria!
#319 - 23 april 2004 11:26
Förresten, ( säg till om jag är helt ute och cyklar nu...[;)] ) var det inte några stycken av er i "Göteborgsgänget" som även var hästintresserade??
Eftersom jag inte direkt känner någon här i Halmstad så vore det jättekul att träffas och ge sig ut på en turridning eller nåt.
Man kan ju prata fisk även på hästryggen...[;)]
Är det någon mer än jag som tycker att det låter lockande??
( förlåt om jag spårade ur tråden en aning... )
#320 - 23 april 2004 12:42
Jag é hästtokig!!!!
#321 - 23 april 2004 13:03
Jag é hästtokig!!!!

Vad bra!! [:)]
Visst vore det kul om vi kunde samla ihop lite hästtokiga Zoopet-folk på en ridtur??
#322 - 23 april 2004 13:52
Himla kul! Startar du en ny tråd? Då hittar säkert fler!
[:)]
#323 - 23 april 2004 14:27
Startar du en ny tråd?

Mmmm...ok. ( fast det kanske passar bättre under efterlysning...[;)] )
Himla roligt om vi kunde ordna något sådant! [:)]
( undrar vilken kategori den tråden ska vara i...[:-56] )
#324 - 23 april 2004 21:14
Jag är med om ni ska åka och rida någonstans. Jag gillar hästar lika mycket som firrar.
#325 - 25 april 2004 11:20
Jag är med om ni ska åka och rida någonstans.

Bra! Jag har startat en ny tråd under "övriga djur/övrigt"...
Hoppas att fler hänger på...

Annons