Bonsaikitten

#1 - 16 januari 2006 08:14
Är det någon som har hört talas om detta? Det är det mest fruktansvärda jag någonsin sett...:eek: Kan detta verkligen vara sant:confused: Om det är det så måste vi hjälpas åt att göra något åt detta fruktansvärda.. Ni som känner att ni klarar av att se på detta kan gå in på www.bonsaikitten.com/bkintro.html
På denna sida är det några idioter som ger katter muskelavslappnade och stänger in dom i små små glasburkar levande som prydnader.. Där får dom sedan stanna.. Blir matade genom ett litet rör.. Jag mår så dåligt nu när jag sett detta... Måste fråga om någon annan vet något...[:(]
#2 - 16 januari 2006 08:21
det e inte på riktigt, FBI har utrett det och det e bara på skoj
#3 - 16 januari 2006 08:25
[quote=MichaelE]det e inte på riktigt, FBI har utrett det och det e bara på skoj[/quote]

Är du säker på det? Vet att det just nu går runt en protestlista någonstans i Sverige. För att få stopp på detta... Är ju jätte härligt om det är ett skämt men är det inte det så är det ju fruktansvärt..:confused: [:(]
#4 - 16 januari 2006 08:43
Visst är det ett skämt, som utvecklat sig till en skröna som sprids av dom som inte uppmärksammat det tidigare. Skämtet är flera år gammalt...

Prova google:
http://www.google.se/search?hl=sv&q=%2Bbonsaikitten+%2Bsk%C3%A4mt&meta=
#5 - 16 januari 2006 08:52
[quote=petnym]Visst är det ett skämt, som utvecklat sig till en skröna som sprids av dom som inte uppmärksammat det tidigare. Skämtet är flera år gammalt...

Prova google:
http://www.google.se/search?hl=sv&q=%2Bbonsaikitten+%2Bsk%C3%A4mt&meta=[/quote]

Så skönt att höra... Då behöver jag inte tänka mera på det då...:) Kostigt bara att man inte stänger ner webbsidan tycker ändå inte att det är ett roligt skämt.. Plus att i vilket fall så har dom ju stängt in kattungar på sidan för att få sina så kallade "skämt bilder" otroligt omoget![:(!] [V]
#6 - 16 januari 2006 08:59
Bonsai är ett skämt i samma anda som den här: http://www.compfused.com/directlink/600/ (personligen tycker jag att det är ganska kul skämt,,)
#7 - 16 januari 2006 09:06
[quote=jolon]Bonsai är ett skämt i samma anda som den här: http://www.compfused.com/directlink/600/ (personligen tycker jag att det är ganska kul skämt,,)[/quote]

Ja men här tycker jag att det är uppenbart att det är ett skämt... Det tyckte inte jag om bonsaikitten.. Plus att jag fick en protestlista med över 550 namn ifrån finland, usa, norge, chile, australien m,m. som skickats runt på internet.. Ingen är gladare än jag om allt bara var ett super töntigt skämt...:) :mad:
Kjell Fohrman
Administrator
#8 - 16 januari 2006 09:35
Bonsaikatterna har ju många år på nacken och det är minst 6-7 år sedan som jag hörde om den första gången.
Huruvida det är roligt eller inte kan man ju diskutera och nog borde det vara ganska uppenbart att det är påhittat.
Men oavsett vilket det är underligt att många fortfarande går på det och t.o.m. startar namnupprop mot detta. Det skulle dock inte förvåna mig om det är samma personer som står bakom skämtet som också ligger bakom namnuppropen - vem vet
#10 - 16 januari 2006 09:51
Svart humor när den är som bässt.
Ett väldigt lyckat studentskämt från MIT, som fortfarande efter 5+ år lurar folk på nätet.

/hansh
#11 - 16 januari 2006 09:53
[QUOTE=Kjell Fohrman]Bonsaikatterna har ju många år på nacken och det är minst 6-7 år sedan som jag hörde om den första gången.
[/QUOTE]
December 2000 las sidan ut första gången.
#12 - 16 januari 2006 09:53
[quote=Kjell Fohrman]Bonsaikatterna har ju många år på nacken och det är minst 6-7 år sedan som jag hörde om den första gången.
Huruvida det är roligt eller inte kan man ju diskutera och nog borde det vara ganska uppenbart att det är påhittat.
Men oavsett vilket det är underligt att många fortfarande går på det och t.o.m. startar namnupprop mot detta. Det skulle dock inte förvåna mig om det är samma personer som står bakom skämtet som också ligger bakom namnuppropen - vem vet[/quote]

Det är det säkert då... Tack alla ni gulliga som fått mig att förstå att det inte är på riktigt... Ska själv sprida detta vidare till dom som jag fått mail ifrån angående detta (berätta att det inte är på riktigt). Tack:D
Kjell Fohrman
Administrator
#13 - 16 januari 2006 10:07
[quote=hansh]December 2000 las sidan ut första gången.[/quote]
OK - 5 år sedan då;)
Fast det vete sjutton om det är samma sida nu som då. Vad jag kommer ihåg fanns det betydligt fler foton och "otrevligare" foton från början.
Kanske har det funnits två sidor - vad vet jag - oavsett vilket påhittat är det som sagt.
Jag vet även att detta även var uppe på myndightesnivå för diskussion för rätt många år sedan och helt allvarligt diskuterades vad som skulle kunna göras för att stoppa det hela när det kom till Sverige. Så det är inte bara några Zoopetare som gått på det:D
#14 - 16 januari 2006 10:16
[QUOTE=Kjell Fohrman]
Jag vet även att detta även var uppe på myndightesnivå för diskussion för rätt många år sedan och helt allvarligt diskuterades vad som skulle kunna göras för att stoppa det hela när det kom till Sverige. Så det är inte bara några Zoopetare som gått på det:D[/QUOTE]

Internet har onekligen stor potential som informations kanal. :D
#15 - 17 januari 2006 05:04
[quote=jolon]Internet har onekligen stor potential som informations kanal. :D[/quote]

"miss"information ;)
#16 - 17 januari 2006 08:40
Jag tycker sidan är rätt kul :) Om man dessutom läser några rader förstår man ganska snabbt att det är ett skämt.. "Hos små kattungar är benen fortfarande mjuka. Kastar man katten i golvet kan det till och med studsa! Undvik dock helst att göra detta, eftersom katten kan hamna under en möbel och vara svår att nå eller få damm på sig." :D
#17 - 29 januari 2006 11:50
jamenherregud

Jamenherregud, bonsaikitten är ju tokgammalt!!! Jag var så sjuuukt less då det begav sig! Ingen som panikartat skickade vidare mailet verkade ha kollat på sidan överhuvudtaget. Gick man in och kollade runt lite så var det ju fukllständigt UPPENBART att det var ett skämt. Jag blir så trött.....
#18 - 29 januari 2006 14:41
Så varför väcka liv i en tråd om det då
:confused:
#19 - 29 januari 2006 16:59
[quote=erikthur]Så varför väcka liv i en tråd om det då
:confused:[/quote]

Hahaha, väldigt bra fråga. Jag blev så uppbragt helt enkelt så jag bara var tvungen!! [:P]
#20 - 9 februari 2006 16:39
Phu!!!! Jag fick just ett mail om detta och blev så rent ut sagt förbannad.
Skönt att höra att det "bara" är ett skämt.
Jag har aldrig hört talas om det förut. Aldrig för sent att lära sig nya saker.

Annons