Det fanns några intresserade i Uppsala Akvarieförening en gång i tiden.
Men jag hörde inte till dom...
Vill bara inflika att jag vid ett tillfälle fann en fröpåse till bonsai-träd...
[:-9]
Plantera och invänta barnbarnen???
Sort of OT, I know- sorry
Så, nu har jag frågat pappa.
Om man köper frö kan det ju ta upp till 30år för att dra upp en snygg planta. Så om man gillar att klippa och formatera om så är väl inte det det bästa valet. Men om man gillar att följa "utveckligen" så att säga är väl de upp till en själv. Tålamod, tålamod!
Nybörjarträd enligt pappa (innebonsaier) är Carmona (Fukien tea), Liguster och Olivträd.
Han rekommenderar starkt boken "Börja med bonsai" av Lennart Cöster, Icas bokförlag.
Tackar för upplysningen så här två år senare.
;)
Men visst visste jag iaf att bonsai inte var namnet på en specifik art.
Men det fanns faktiskt iaf då på 1980-talet frön avsedda för bonsai sålda i svenska botaniska affärer.
Men visst visste jag iaf att bonsai inte var namnet på en specifik art.
Men det fanns faktiskt iaf då på 1980-talet frön avsedda för bonsai sålda i svenska botaniska affärer.
Det finns fortfarande, iallafall på Tradera. Men det är inget speciellt med dem fröna. Det är vanliga frön från vanliga träd, vanligen från träd i Japan då. Lite lurendrejeri där att skriva ''bonsaifrön''.
Har ingenting med lurendrejeri att göra, kallas marknadsföring och om du vill sälja en produkt så gör du bäst i att upplysa potentiella kunder om att du har det som dom eftersöker.
Har ingenting med lurendrejeri att göra, kallas marknadsföring och om du vill sälja en produkt så gör du bäst i att upplysa potentiella kunder om att du har det som dom eftersöker.
.. att påstå något som inte stämmer. Det finns inget som heter ''Bonsaifrön''. Att ha det som rubrik och inte nämna att trädet blir likadant som ett vanligt träd såvida man inte själv fixar så det blir Bonsai, det ser jag som ''missvisande''.