Hej hej
Köpte precis ett begagnat 375-liters kar med Fluval 304 ytterfilter. Jag är medveten om att pumpen är en aning underdimensionerad för akvariet men kommer nog sätta i en till mindre pump.
Hur som helst, jag har hela tiden tyckt att pumpen inte hade något tryck i sig så jag tänkte jag skulle inspektera filtret. I "sido-facket" är det helt vanliga filter-mattor men i de 3 behållarna så är det någon form av bomull som känns ganska hårt packad. När jag skaffade det så nämde killen jag köpte det av att det är bomull i filtret men eftersom jag är nybörjare på ytterfilter tänkte jag inte så mycket på det.
Så jag undrar helt enkelt om man kan ha bomull i ett ytterfilter?? Eller är jag helt ute och cyklar? Det kanske finns ett filtermaterial som påminner om och i vardagsmun kallas för bomull??
Om detta är fel vad rekommenderar ni att jag skaffar för material till behållarna?
Har en BTN-bakgrund så insug är bakom och utblås sker igenom ett hål i bakgrunden. Har även en liten mini-pump som skapar lite cirkulation bakom bakgrunden. Har 15-20 Malawisar av högst varierande storlek och kommer införskaffa en mal eller två framöver.
Tack på förhand från en akvarist-novis...
/G