Boklöv nära Norrköping

#1 - 13 oktober 2008 15:29
Nu när hösten är här på allvar tänkte jag ge mig ut o plocka boklöv till karen! Tycker verkligen de är de snyggaste löven! :)

Några tips på var man kan hitta några bokträd?
#2 - 13 oktober 2008 15:55
smurfmats skrev:
Nu när hösten är här på allvar tänkte jag ge mig ut o plocka boklöv till karen! Tycker verkligen de är de snyggaste löven! :)

Några tips på var man kan hitta några bokträd?

Parker eller privata trädgårdar. Vi bor för långt norrut för att hitta dem i skogen.
#3 - 13 oktober 2008 16:14
men var finns dessa parker då? finns det några vid folkparken? kanske inte världens bästa ide med tanke på norra promenaden kanske?
#4 - 13 oktober 2008 16:26
Finns några stora bokar här i grannbyn Finspång men någon bok borde du väl hitta i Norrköping?
#5 - 13 oktober 2008 16:31
ja jag tycker ju det! :) kanske får ge mig ut på bokjakt i stan, tänkte bara om det var nån som visste var det fanns..

men var är de i finspång då? så långt är det ju inte, kanske kan kombinera det när jag ser fibk spela nästa gång! :)
#6 - 13 oktober 2008 16:36
Kanske bibblan:D?
Hittar du inte kan du alltid sätta in en annons, då det häromkring finns stora bokskogar och det brukar inte ta så lång tid att plocka en påse full:).
#7 - 13 oktober 2008 16:41
haha! :D jag kanske ska gå dit o fråga? ;)

ja annons är ju alternativ helt klart! ni som är bortskämda med bokträd, är löven bruna än?
#8 - 13 oktober 2008 16:45
De börjar bli det här nere, men tex bokarna och ekarna dröjer nog ett bra tag till. Här har inte varit en enda frostnatt ännu, men det kommer väl....
#9 - 13 oktober 2008 16:57
de har väl trol kommit längre i processen här uppe då. måste ge mig ut o leta snart! himla läckert med löv i karet! :D
#10 - 13 oktober 2008 17:01
smurfmats skrev:
ja jag tycker ju det! :) kanske får ge mig ut på bokjakt i stan, tänkte bara om det var nån som visste var det fanns..

men var är de i finspång då? så långt är det ju inte, kanske kan kombinera det när jag ser fibk spela nästa gång! :)

Vid okq8 i den gammla parken där de håller på att bygga upp ett nytt bostadsområde =)
#11 - 13 oktober 2008 17:42
tackar! :D om ni ser en vilsen man med en påse i finspång som plockar löv så vet ni att det är jag! :)

Annons