Boka in den 13 oktober!

#1 - 14 maj 2008 17:24
För då kommer jag att hålla ett föredrag om fiskfotografering på Linköpings Akvarieförenings månadsmöte.
I stora drag kommer föredraget att handla om allt från att ta bilden rent tekniskt och dess väg till publicering på nätet eller framkalla.

Jag fick också för mig att slänga ihop en video om att ge fisken mer färg på ett snyggt sätt i Photoshop. Dock måste jag varna för knaper kvalitet och oförberedd lärare. :D
Länk till filmen.
#2 - 14 maj 2008 18:26
Hehe, mycket intressant film får jag säga :) Det gick lite snabbt till sist och det blev lite svårt att hänga med, men lite förberedelse så fixar du säkert att vara lärare ;)
#3 - 14 maj 2008 18:31
Tack, det sista i filmen är dock lite överkurs.. Det är första "tricket" som är det viktiga.
#4 - 14 maj 2008 19:44
Mycket intressant film! Vi behöver flera som du, Robin:D
#5 - 14 maj 2008 20:25
Tack, jag tar det som en komplimang. :D
#6 - 14 maj 2008 20:33
Najs film robin, Fick lära mig något nytt.
jag använder inte Photoshop till att ändra på foton, utan Tycker det är roligast att Göra Bilder etc..
#7 - 14 maj 2008 20:52
Jag använder Photoshop till att "framkalla" de digitala bilderna. Precis som i ett analogt mörkerrum så gör man vissa ändringar för att framhäva eller gömma vissa saker i bilden. Dodge och Burn är verktyg som finns i båda världarna.

Självklart är det roligare att fota än att "framkalla" bilderna, men det måste ju också göras. ;)

Annons