Bok - länktips om akvarievatten?

#1 - 18 januari 2006 13:14
Hej!
Oj.. va komplicerat det här med akvarium verkar vara.. en hel vetenskap ju!! :eek: Vill absolut inte ta dö på mina blivande fiskar det första jag gör så vill lära mig mer hur det funkar först (trial and error - metoden känns lite taskig att utöva på levande varelser..). Har surfat runt och läst artiklar på Akvarieguiden och här (hittade Ravens utmärkta info oxå - fast fattade inte allt riktigt.. [:I] ). Har fått en tjock akvariebok i present oxå - men inte mycket att ha när det gäller sånna här frågor - nästan bara en massa fiskbeskrivningar (samma sak för de böcker jag hittat på bibblan :( ) Nån som har tips på hur man blir en fena på detta med vatten, värden och olika medel - boktips eller fler länkar?

Jättetacksam för alla tips!! Annars kanske bäst att köpa fiskar av plast.. :p
#2 - 18 januari 2006 14:53
Om du går in på Hjortgatanszoo.se så kan du klicka på Läsvärt. Där står en hel del om vattnet, vattenkemi och dyl.
#3 - 19 januari 2006 06:54
titta i min signatur
#4 - 19 januari 2006 07:20
[quote=Raven]titta i min signatur[/quote]
Det har han/hon redan gjort... ;)
[quote=AquaGold] (hittade Ravens utmärkta info oxå - fast fattade inte allt riktigt.. [:I] ). [/quote]
#5 - 19 januari 2006 07:41
[quote=sockerconny]Det har han/hon redan gjort... ;)[/quote]

[:I] oops kanske inte ska ha mina gamlagamla glasögon när ja sitter vid datorn:rolleyes:

AquaGold, är det nåt du undrar över om det som står i akvarievattentråden så är det fullt tillåtet att fråga om i den tråden.
#6 - 19 januari 2006 10:25
Tack! Jodå.. det kommer säkert mängder med frågor sen.. vänta ni bara ;-)
(Jag är en hon förresten..)

Annons