böjd kropp och lite trött

#1 - 6 februari 2005 17:46
två av mina guppys har fått nån slags böjd kropp, ser vlädigt märkligt ut, vad kan det bero på? tänkte att dom kanske inte får simma så mycket som dom vill, så tog bort lite växter för jag hade en hel del innan,...men har inte märkt nån skillnad än...nån som vet?

passar på samtidigt att fråga , hur många guppy yngel kan jag ha i mitt 42 liters akvarium....har ett tiotal blandat guppy o polly och dom ynglar ju ganska ofta....har rätt många yngel nu, men hur många kanjag ha?
#2 - 7 februari 2005 07:46
En av mina guppy drabbades också av böjd kropp. Den dog tyvärr efter ca 1 vecka.

10 vuxna kanske kan funka i ett 45 liter. Men om man inte vill att så många yngel ska överleva. Eller om man vill att inget yngel ska överleva kan man skaffa några sorgmanteltetror. Min syrra har 6 st sånna, och inte ett enda yngel som födds i akvariet har överlevt.
#3 - 7 februari 2005 13:52
hmm

av 35 besökare som läst inlägget är det en som svarat....va beror det på? trodde zpet.se bestod av kunniga medlemmar
#4 - 7 februari 2005 15:20
OK, den anmärkningen var nära att få mig att inte svara.

Är dina krökta fiskar gamla hanar? Äldre hanar av många poecilider och killis blir "vinkelhakar" när de passerat bäst-före datum.

Fisktuberkulos kan också ge upphov till "vinkelhakar".
#5 - 7 februari 2005 20:35
nej dom är inte speciellt gamla va jag vet..dom va ju fullvuxna när jag köpte dom och har haft dom i 2-3 månader nu kanske...kanske är gamla?

Annons