boesemani - återfå färg

#1 - 18 januari 2006 15:30
Jag har 2 st boesemani o vill ha fler. I min lokala zooaffär har dem ngr skycken mellan 4-8cm, men de e vädigt bleka (nästan ingen färg alls) o de vill inte ta in nya förrän de här är sålda (de har funnits i affären i 1 år). Mina är väldigt färgglada.

Min fråga är kan de återfå färgen om de får bra kost (variation av tubiflex, spiritulina o huvudfoder som jag ger nu). Ska jag chansa på dem (ge skambud)eller åka massor av mil föratt hoppas på bättre.
Kjell Fohrman
Administrator
#2 - 18 januari 2006 15:32
De färgar säkert ut bättre om de hamnar i en bättre miljö (brukar nästan alltid regnbågar göra) - ge ett skambud
#3 - 19 januari 2006 07:00
Ofta ser de lite bleka ut i affärerna, så de kommer nog att få färg efter ett tag. Men om de funnits i affären i 1 år så skulle jag vara väldigt tveksam till att köpa dem. Men bor du i Malmö så borde det väl vara lätt att hitta dem på något annat ställe?

/Mattias
#4 - 19 januari 2006 13:17
grejen e att jag har mitt akvarium i småland nu, där jag jobbar(vekopendlar), åker innan butikerna i mlö öppnar:(
Men jag fick 4 st röda regnbågar samt mygglarver för 90:- + inbyte av 4 siamesika algätare (ord pris 89:-/regnbåge)
Jag e rätt nöjd, ska bli spännade o se om färgen kommer tillbaka

Kunde inte se skillnad på Nya Guinea o Boeseman´s vet att de hadde båda arterna.

Annons