Body Art!

#1 - 3 februari 2008 14:24
Väldigt många har tatueringar idag, det blir något personligt som ofta säger något om personen som bär dem.

Själv har jag fem stycken. :) Min första tatuering var en tribal-fjäril i svanken. Det som gjorde den unik från alla andra tribal-fjärilar i svanken var att den blev designad av en bekant till mig som gömde mitt namn i vingarna. Vissa ser det på en gång, andra måste få det utritat för att se. ;) Jag tycker det är en lite cool egenskap med just den här tatueringen.

Min andra tatuering bestämde jag mig för att skaffa ungefär ett år efter den första. Jag ville ha något litet som smakfullt, som jag kunde gömma och visa efter tycke och behov. Det blev ett litet hjärta på halsen, alldeles under örat. Ett och ett halvt år efter det fick jag snilleblixten att jag skulle ta och "fylla ut" tatueringen. I det här fallet innebar det att tatuera in en klöver, hjärter och ruter. Alla känner ju till dessa symboler, men för mig fick de ännu en innebörd. Hjärtat på halsen är det oskuldsfulla, klövern står för välfärd(den sitter också på handleden eftersom jag försörjer mig som illustratör och min hand är mitt levebröd), spader på höften för det lite mer sensuella och ruter för att den blev över och jag sket i om den satt på ankeln. :D

Jag är mycket nöjd med mina tatueringar och bilderna gör dem inte rättvisa. Jag gillar det lilla och oansenliga, fast jag drömmer i hemlighet om att släppa loss och dra till med en stor orientalisk helfärgstatuering över magen och revbenen. :D

Nu får ni andra visa och berätta!
#2 - 3 februari 2008 14:32
Skulle vilja ha en själv! men jag vågor inte, tänk om jag ångrar mig!!
Tycker dina ser skit bra ut! coolt att ha hela kortleken ;)
#3 - 3 februari 2008 15:15
Jag har ingen tatuering och vill ingen ha men ni som diggar dem kolla in Miami Inc på 6an och discovery på helgerna, om ni inte gjort det...Där kan man snacka om snygga tatueringar!! :D
#4 - 3 februari 2008 15:18
Mycket nice tess ;)....Ska slänga upp på mina under kvällen,har fotat en del av dom =)
#5 - 3 februari 2008 15:54
Riktigt cool fjäril! Hade du inte sagt att detstod tess så hade jag aldirg nånsin sett det:) Riktigt duktigt att baka in det så där!

/Hans
#6 - 3 februari 2008 16:18
patriksg skrev:
tänk om jag ångrar mig!!

Då är det bara att ta fram osthyveln och bita ihop! :D:D

Själv föredrar jag piercingar... Men jag skulle klart vilja ha en tatuering eller två..
#7 - 3 februari 2008 17:48
Som en sann akvarist har jag denna modell avkvävets kretslopp i akvariet tatuerad på ena skinkan, as sexigt ;)

Nä skulle gärna tatuera mig tycker det är skitsnyggt, men jag tröttnar på saker så fasligt lätt att jag inte vågar.
#8 - 3 februari 2008 22:46
gaddningar

några av mina...tar resten snart när jag orkar fota
#9 - 3 februari 2008 23:05
gaddar du dig hos house of pain?
#10 - 3 februari 2008 23:24
ja delvis....god vän med killarna i house of pain växjö..men har inte gjort allt hos dom,är tyvärr lite långt att åka. har passat på och kört av dom när dom har varit uppe på klubben och tatuerat på våra fester
#11 - 4 februari 2008 06:03
Okej... får väl också slänga in lite bilder nån dag.... gjorde jag inte det i någon annan tråd förresten?:confused:
#12 - 4 februari 2008 15:26
hfh75 skrev:
Okej... får väl också slänga in lite bilder nån dag.... gjorde jag inte det i någon annan tråd förresten?:confused:

jo i min:) men bilder får man aldrig nog av!

/Hans
#13 - 4 februari 2008 15:46
Väldigt många har tatueringar idag, det blir något personligt som ofta säger något om personen som bär dem.

Och jag hade ju trott du livnärde dig på Poker eller nått om du inte förklarat innebörden för dig ;)
#14 - 4 februari 2008 20:29
Inte helt lätt att fota sig själv...
Min hitintills enda gaddning
Har efter nio år betämt mig för vad jag vill ha som andra tatuering, ska bara skrapa ihop pengarna och hitta min tattuerare :)
Älskar gaddningar, iaf sålänge de är genomtänkta
Har sett både underbara gaddningar och helt horibla
Värst var nog en kille som hadde Hitlers ansikte på vaden, ett riktigt fullt gjort ansikte - dessutom påstod han sig inte vara nazist.
#15 - 5 februari 2008 05:45
Mange och Rambo, jäklar vad snygga! Kul att se folk som har större tatueringar! :D

heeke: hehe, ja man kan ju tro det. ;)
#16 - 5 februari 2008 07:14
Då bidrar jag också =)
Men mer än vanliga tatueringar har jag också så som ögonbryn och läppar =)
#17 - 5 februari 2008 07:25
Tess.....tack så mycket =)
Nelly....Jävligt snyggt,vem och vart har du gjort den ?
#18 - 5 februari 2008 07:26
Jag har oxå en tatuering som tyvärr ser helt sjukt risig ut:(, killen som gjorde den använde sig av några märkliga färger som helt sonika blektes något så otroligt fort [:(!]. Jag har länge tänkt att bättra på den men det har liksom inte blivit av. Motivet är en mörkblå vapensköld med guldfärgade trekronor, min dotter (3½ år) tycker dock att det ser ut som en katt[:o] vilket kanske kan ge en bild av hur "bra" den är.
Om/när jag känner mig "mogen" att visa den i detta forum får tiden utvisa.
#19 - 5 februari 2008 11:52
Freakmange skrev:
Tess.....tack så mycket =)

Nelly....Jävligt snyggt,vem och vart har du gjort den ?

Tack tack , det är en polsk mästare som gjorde det, visade honom taskig bild och han gjorde den direkt på kroppen utan att rita först , den har han liksom tattuerad direkt från huvudet. Han brukar komma till sverige 2-3 ggr om året ,
har kostat mig 400 kr .
#20 - 5 februari 2008 15:20
polsk mästare?som tar 400kr för den tatueringen?...... hur lång tid tog den att göra?

Morgan, tycker du ska gå in i en studio å snacka med nån tatuerare och se vad som kan göras åt tatueringen. Bara för att man pratar med dom så behöver man ju inte boka tid;)
#21 - 5 februari 2008 15:59
WOW! 400:-! Jag fick betala 500:- styck för mina små. Finns det någon sida man kan gå till och kolla på det han gjort?
#22 - 5 februari 2008 16:21
om du gjorde dom vid olika tillfällen är jag inte förvånad Tess, då många har minst pris. Minsta pris på 500 är helt okej.
#23 - 5 februari 2008 16:24
Grejen är att jag nog blev aningen lurad, för jag fick betala 1500:- totalt för tre små pluttar som gjordes i en sittning. Det tog totalt 45 minuter att göra alla. De blev riktigt välgjorda, och jag ångrar inget så... Men rent pengamässigt så kunde jag nog kommit undan billigare någon annanstans.
#24 - 5 februari 2008 16:43
hos mig tex =)....hyffsad på att gadda faktiskt =)
#25 - 5 februari 2008 17:07
tessilago skrev:
WOW! 400:-! Jag fick betala 500:- styck för mina små. Finns det någon sida man kan gå till och kolla på det han gjort?

Inte vad jag känner till =(
men skall kolla upp det .
#26 - 5 februari 2008 17:13
fredd skrev:
polsk mästare?som tar 400kr för den tatueringen?...... hur lång tid tog den att göra den

han har pasion för tattos så ... dessutom kunda han inte priser vi har här så att han tog polska priser =) to 1½ timme med paus =)
#27 - 5 februari 2008 17:26
ja riktigt välgjord...är nice när dom kör på fri hand och skapar från bilder i skallen =) min tatuerare har mer eller mindre fria händer på mig och jag är grymt nöjd än så länge =)
#28 - 5 februari 2008 17:38
Jo dom tycker ju att det är trevligt att få lite fria händer och priset kan ju bli överkomligare på köpet sas
#29 - 5 februari 2008 17:57
visst är det så....jag är iof god vän med min tatuerare,jag betalar 1500 kr per sittning,och då kör vi ca 6 timmar effektiv tid...så jag ser det som väldigt billigt,men blir ju kortare tid med ibland beroende på vart på kroppen man kör och när kroppen själv säger ifrån...Vi är inte alltid överens på den punkten kroppen och jag ;)
#30 - 5 februari 2008 18:39
1500 för 6 timmar var ju helt ok pris, undrar om man ska ta och bli poolare med en tatuerare. För framtida bruk så att säga;)

Den var riktigt tjusig nelly!

Ni kanske har sett min i min tråd men jag postar den igen;)

/Hans
#31 - 6 februari 2008 07:06
Ingen dum ide alls ;) för fler lär du skaffa dig skulle jag tro,svårt att sluta när man väl kännt nålen en gång =)....Stort plus till tess och nelly med,det är riktigt riktigt snyggt med tatuerade tjejer ;)....så kör på ni bara med
#32 - 6 februari 2008 09:13
Freakmange skrev:
men blir ju kortare tid med ibland beroende på vart på kroppen man kör och när kroppen själv säger ifrån...Vi är inte alltid överens på den punkten kroppen och jag ;)

Det är ju det som är det stora problemet... kroppen säger ifrån men hjärnan och jag vill sitta längre....:D
Och kompis med en tatuerare är ju alltid bra att vara... det rekommenderas starkt..:)

Tjejer som är tatuerade är det snyggaste som finns.... tur min sambo tycker som jag.... hon har en hel del... fast jag tycker gott hon kan ha lite till... övertalning pågår...:D:D
#33 - 6 februari 2008 09:43
Freakmange skrev:
för fler lär du skaffa dig skulle jag tro,svårt att sluta när man väl kännt nålen en gång =)

jo du! Det har inte gått en vecka än och jag har redan abstinens:)

/Hans
#34 - 6 februari 2008 11:11
riktigt trevliga gaddningar ni har!

måste visa upp min också, är ju en av anledningarna man skaffar en gaddning.
gjort hos peckas i östersund för typ 10 år sedan.
har en till på gång, bilden hänger på kylskåpet men det har inte blivit av ännu!

(fan vad blek man är)!!!
#35 - 6 februari 2008 12:24
förstår vad du menar och tjatar på min sambo med att skaffa flera,hon har bara en liten nu på ena tån ;)....men lutar åt att det blir en half sleev i japanskt stuk =))....Har du inga schyssta bilder på dina gaddningar då?? alltid roligt att titta på andras kroppskonst. undrar lite med om vad folk med tatueringar här har för piercingar?? Brukar gå lite hand i hand tatueringar och piercingar,själv har jag "vanliga hål" i båda öronen och sen en 3,2 mm ring i ena bröstet
#36 - 6 februari 2008 14:58
[ATTACH]ln[/ATTACH]

[ATTACH]10219[/ATTACH]

[ATTACH]10220[/ATTACH]

[ATTACH]10221[/ATTACH]

[ATTACH]10222[/ATTACH]

Här är dom... Angående piercing har jag hål i öronen, men inga ringar i ...
#37 - 6 februari 2008 15:03
grym drake....riktigt snygg,skulle vara snyggt att lägga lite japanska vågor eller vindar bakom det...Vem har gjort den ?
#38 - 6 februari 2008 15:07
Freakmange skrev:
grym drake....riktigt snygg,skulle vara snyggt att lägga lite japanska vågor eller vindar bakom det...Vem har gjort den ?

Ja, den är ju inte riktigt klar.... vill ju fylla ut med lite bakgrund osv precis som du föreslår... Men det får vänta... skall göra vaden nu om någon månad.... Det är Mardo som jobbade på Red Rocket innan som gjort den... Han skall öppna Amigo ink här i trollhättan nu i vår...
#39 - 6 februari 2008 15:08
kanon jobb verkligen...Har påbörjat ena benet jag med,blir japanskt underben...från fotled till knä alltså...heltäckande blir det om inte frugan hinner morra ;)
#40 - 6 februari 2008 15:13
Freakmange skrev:
kanon jobb verkligen...Har påbörjat ena benet jag med,blir japanskt underben...från fotled till knä alltså...heltäckande blir det om inte frugan hinner morra ;)

Haha... ja det är ju det där med morrandet... men dom brukar ju lugna sig efter ett tag...:D
#41 - 6 februari 2008 15:39
har en ganska förstående sambo =)....svårt att hindra iof om jag bestämt mig, man kan ju råka "jobba över" någon kväll ;)....Vore skoj om du fortsätter och lägger in kort varefter,jag ska lägga ut lite mera av mina. men det är mest såna som är under konstruktion kan man säga..Gamla synder som skall bättras på/tatueras över
#42 - 6 februari 2008 15:48
Ja, det är ju så det är.... dom blir ju liksom aldrig klara... det trodde man i början men men...
#43 - 6 februari 2008 15:51
tur att man har nått att lägga pengarna på ändå ;)
#44 - 6 februari 2008 15:53
dunderhake: Gillar verkligen upplägget! Snyggt genomförd också! :)

Fredrik: JÄKLAR vad snygg drake...!

freakmange: Du kanske skulle få tatuera mig någon gång! :D
#45 - 6 februari 2008 15:54
Absolut...säg bara till,skulle vara mig ett nöje ;)
#46 - 6 februari 2008 16:10
Det vore så himla snyggt med en stor koi längs med sidan... :D
#47 - 6 februari 2008 16:13
Freakmange skrev:
tur att man har nått att lägga pengarna på ändå ;)

Ja... jag vet inte vad jag skulle göra med alla pengarna annars....:D:D
#48 - 6 februari 2008 16:14
[quote=tessilago;1087829]
Fredrik: JÄKLAR vad snygg drake...!

Tack!!
#49 - 6 februari 2008 16:16
kan hålla med om att det skulle vara riktigt nice på dig ;)....men lite avancerat för mig tror jag,så grymt många har jag inte gjort...Men enklare saker fixar jag allt =)..så säg bara till =)
#50 - 6 februari 2008 16:19
Okej, men flera mindre blir det garanterat! :D Jag ska bara fundera ut vad. ;)
#51 - 6 februari 2008 16:21
gör det så styr vi till något =).....vart vill du ha flera då?? så jag vet vad jag har att vänta mig
#52 - 6 februari 2008 16:32
Hm.... Har funderat på något mellan skulderbladen eller så, fast jag vet inte. :) Kanske ner mot vaden/ankeln? Så svårt att säga! :D
#53 - 6 februari 2008 16:45
sant sant....Snyggt både och med rätt motiv =).....och rätt tatuerare då ;) *ler*
#54 - 6 februari 2008 18:26
tackar!
ormhuvudet har jag ritat själv och kroppen fick pecka rita på fri hand, mycket nöjd.

gillar din drake fredrik fast den är i färg, tycker annars det blir så plottrigt med färger.

synd att det alltid finns ett sug efter mer.
#55 - 20 april 2008 08:40
Hej...

Nybörjare här på detta forum, bara hoppas det blir rätt nu.
Jag är dock inte nybörjare på tatuering :-)
Nu ska jag göra en ny och hade bestämt mig för en liten text Old English-typsnitt men
nu har jag ändrat mig på grund av att det finns ett företag som heter det jag skulle gadda in. Tur att jag tittade det på eniro :-P

Nu har jag dock letat efter ett latinskt citat och min tatuering ska ju sitta för evigt i oändlighet så vad passade inte bättre än att skriva "Ad infinitum"
Vad säger ni? låter det ok? man blir ju osäker då man vet att det inte blir nån återvändo när den väl är intatuerad (joo ett fult ärr om man väljer att ta bort) och det vill man ju inte.

Tack alla ni som visar era fina gaddingar här :-)

/Ulrika
#56 - 20 april 2008 10:01
jag tror det citatet kan bli bra, det kan ju symbolisera en väldig massa. Dock så tycker jag nog inte du ska låsa dig vid old english stilen, då det finns massor av fina stilar.
#57 - 20 april 2008 10:47
fredd skrev:
jag tror det citatet kan bli bra, det kan ju symbolisera en väldig massa. Dock så tycker jag nog inte du ska låsa dig vid old english stilen, då det finns massor av fina stilar.

Tack för ditt svar *känns tryggt nu* :) att veta att texten är ok.
Jag har kollat på flera stilar, finns ju en massa fina och jag har skrivit och testat och printat ut och klippt och klistat men så har valet hela tiden kommit tillbaka till Old English. Men har även tänkt att den är lite "uttjatad" då många har den så nu vet jag varken fram eller tillbaka eller ut och in....:confused:
#58 - 20 april 2008 11:23
www.myfonts.com finns en massa fonts /textstilar du kan testa, jag hade nog kört någon fin skrivstil faktiskt

Annons