BNT Bakgrund och doppvärmare.

#1 - 9 januari 2004 14:03
Funderar på att köpa en BNT bakgrund, men vet någon hur långt ut från baksidan den måste sitta för att doppvärmaren skall vara effektiv så det inte blir varmt som f-n bakom bakgrunden och för kallt i resten av karet eller blir det tillräcklig cirkulation bakom bakgrunden om in och utlopp från filtret sitter ut igenom bakgrunden?
#2 - 9 januari 2004 15:45
Du gör naturligtvis så att du har inloppet på ena sidan, och utloppet på andra. Doppvärmaren någonstans emellan, så att vattnet cirkulerar förbi den. Hur mycket plats som behövs bakom BTN styrs ju bara av hur du gör med filtret, själva doppvärmaren tar ju ingen plats.
Lycka till.
#3 - 9 januari 2004 20:21
Filtret är ett ytterfilter så jag kommer att sätta in och utlopps slangar på vänster resp. höger sida, men om in och utlopp sitter igenom bakgrunden dvs. att filtret både ger och tar vatten i från karet framför bakgrunden och värmaren sitter bakom blir inte värmningen fel eller tänker jag fel, blir där cirkulation bakom bakgrunden så det räcker?
#4 - 9 januari 2004 22:32
Så går det när man gapar på för tidigt istället för att söka ordentligt.
Hittade en jättefin beskrivning av Kjell him self om BNT montering så det borde fungera likadant med inlopp bakom bakgrunden och utlopp igenom bakgrunden förutom att jag kommer att ha ett externt filter istället för att fylla bakstycket med filtermatrial.

Annons