Tanken är att det skall bli en bra hemvist för några scalarer i slutänden, men det är då det. Först måste man ju börja från grunden!
Och självklart behöver man en redig "catfish", eller hur?
admin skrev:Om det står på spånskiva hade jag målat den så att den klarar lite fukt.
Sannive skrev:Einar, nja just den där bjässen är livrädd för vatten och fick panik när han hamnade i glasburen. Jag har däremot en annan liten fröken som gillar att fiska .. Gissa vem som bad om extra hållbart täckglas? :D
Einarsson skrev:Haha. Hade ett akvarie när jag var liten med löst liggande täckglas. Katten gillade att ligga på lysrampen givetvis, varm och skön. Men ibland fick den span på fiskarna och då och då sa det bara plums och sen hörde man en panikstormade katt fara igenom huset i 200 km/h. Ska tilläggas att mina två underlater verkade tycka detta var hysteriskt rolöigt varje gång.
BrigTSD skrev:Ha ha ha! [:-11][:-11][:D]
OnT: Vad kul! Blir nog tjusigt med skalarer i den där tanken. Blir det en svartvatten-biotop, eller?

Sannive skrev:Funderar lite på hur slavisk jag ska vara när det gäller invånare. Amanoräkor är ju så fina men hör ju inte direkt hemma i Sydamerika..... Vad säger ni andra?
Tommy Vestlie skrev:Just det faktum att Amanoräkan härstammar från Asien tycker jag själv inte har någon större betydelse. Jag har ett gäng tillsammans med diskus och fjärilar med god erfarenhet. Några individer blev säkert mat när de var små men det har inte varit ett märkbart problem.
Baserar ovan helt och hållet på mina erfarenheter och förutsättningar, vet ju inte vad du tänker dig för fisk och därmed temperatur etc. men den specifika frågan om att ha Amano i ett sydamerikakar tycker jag som sagt inte spelar någon roll.
Sannive skrev:Det växer så det knakar, glömda äro dagarna då jag slet mitt hår över växterna som bara föll sönder. Överproduktion på svärdsplantor, stjärngräs och ricci, dessutom har jag en invasion utav andmat som måste ha smugit med med någon annan växt. Ottosarna frodas, ett gäng rödmunstetror far omkring och en fin grenmal huserar på botten. Lycka!!