Blyg Praktbotia

#1 - 14 juni 2003 16:27
Jag startade nyligen ett nytt akvarium där jag har bla en ganska stor rot. Min [:-170] försvann efter ett dygn och jag såg inte den förrän efter fem dagar. Den hade jömt sig i en spricka i roten. Jag läste att [:-170] Bör vara fem eller fler så jag köpte fyra till. Dom nya är det fart på men den gamla jömmer sig fortfarande. Den är bara framme på morgonen innan lyset tänds tills jag matar fiskarna efter att lyset tändts. Skall den gjöra så eller är det fel på den[?]
#2 - 14 juni 2003 17:09
Låt honom bara vara så kommer han nog fram och börjar bete sig normalt om ett par dagar. I värsta fall kan du ju håva upp alla botiorna och lägga dem i en hink, vänta en timme, möblera om lite i akvariet och sedan stoppa ned dem igen. Då får alla botsiorna en nystart liksom.
#3 - 14 juni 2003 19:54
Ok,tack för tippset, skall prova. Funderade på att täppa till hålet den gömmer sig med något. [:-160]har varit igång i två veckor nu och han gömmer sig fortfarande. Dom nya [:-170]har jag haft i en vecka.
#4 - 14 juni 2003 20:17
Vad har du för tempratur? Är den gamla större?
Det är oftast bättre fart på mindre praktbotior. Dom är oxå betydligt aktivare om men srar upp tempraturen mot 28-29 grader. Dessutom så minskar risken för vitaprick.......
#5 - 14 juni 2003 20:45
Den gamla är större än dom nya. Skall prova höja tempen lite. Tack fär tippset.

Annons