Håller på att starta upp mitt första akvarium :)
Har beställt grejer från tre olika webbutiker. Två av webbutikerna fungerade alldeles utmärkt, men den tredje har jag fått problem med :(
Jag beställde mot förskottsbetalning och leveranstiden var enligt hemsidan mellan 2-14 dagar. Efter att det gått drygt två veckor från det jag gjorde beställningen utan att ha fått något levererat, mailade jag butiken. Fick då svar att en av sakerna jag beställt var restad. Skickade ytterligare ett mail och frågade om när den restade varan skulle komma in. Svaret var att han skulle få informationen följande måndag. Tiden gick utan att webbutiken hörde av sig, så jag mailade igen och frågade om de hade fått någon uppgift om när den restade artikeln skulle komma. Inget svar. Skickade ytterligare mail utan att få svar. Provade att få kontakt via webformulär på deras hemsida. Fortfarande inget svar. Har också ringt telefonnumret de uppger på hemsidan, men kommer till en telefonsvarare som ber att man skall lämna namn och nummer så ringer de upp. Men de har inte ringt tillbaks. Har skrivit att jag vill häva köpet och begär pengarna tillbaka. Inget svar.
Nu har det gått drygt tre månader sen jag la beställningen och har fortfarande inte fått något från denna webbutik. De akvariegrejor jag fått från de andra webbutikerna börjar nu stå och samla damm och akvarieintresset har dykt.
Börjar tro att det är en bluffbutik och letade efter organisationsnummer på hemsidan utan att hitta någon. Via telefonnumret på hemsidan lyckades jag spåra upp företaget som har ett organisationsnummer. Men F-skattsedeln är avregistrerad vilket jag tror betyder att de inte får idka handel.
Frågan är hur man skall gå vidare. Är det konsumentverket eller kanske Sverker på PLUS man skall prata med?
Vore tacksam för hjälp.