blue diamond med 5 nya Diskus

#1 - 24 januari 2007 23:41
Hej!

Har ett kar på 400l med lite sällskapsfisk och har haft 4 blue diamond tillsammans med dessa. problemmet jag har är att 3 har dött efter en längre tid och nu köpte jag 6 nya Röd turkos. Den blåa diskusen står bara i ett hörn och dem andra vågar knappt simmarunt i karet. Vad är bäst? Ska man göra sig av med den ensamma blue diamond fisken eller ska man köpa en till likadan så den får sällskap. Vet att Ciklider mobbar varanndra om dem är i ojämna antal men hur fungerar det över arterna ? Har haft Diskus förut men inte varit med om sånnahär problem snälla hjälp om någon kan. /Skalman
#2 - 25 januari 2007 00:00
Vad matar du med? Hur ofta byter du vatten? Hur mycket byter du? Vad har du för temperatur i akvariet?
#3 - 25 januari 2007 00:11
Torrfoder och fryst artemia som de äter. Har även röda mygglarver i frysen till ett annat kar. Hade inte tänkte att använda dem till diskus efter allt man hört. 28-29 Grader i Karet. Byter 33% minst en gång i veckan /Skalman
#4 - 25 januari 2007 08:30
regga dig och ställ frågan på www.amazondiscus.se
#5 - 25 januari 2007 08:38
Hur ser det ut när den skiter? Det är inga vita tunna trådar eller tjock vit skit? Äter den som vanligt?
#6 - 25 januari 2007 10:06
Jag har haft olika individer tillsammans och det har fungerat helt ok. Har du kollat vattenvärdena? De är rätt kännsliga på nitritspikar. Det kan ta ett par dygn ibland innan de vänjer sig vid sin nya omgivning med. Hur "tama" var dina gamla diskus? Jag hade själv 4st diskus som var rätt stirriga tills jag placerade 2 st nya mer handtama (äter ur handen) och då vart de mer framåt. Låt det gå ett par dagar och se. Ev. skulle du kunna höja temp till 30 grader och tillsätta lite salt.

//Camilla

Annons