Blodröd ciklid??

#1 - 22 december 2003 10:27
Var på akvarielagret nyligen och inköpte en fin liten firre som dom sa heter Blodröd ciklid...kan inte hitta NÅN fakta om den, vet nån vad det är för någon fisk? Det enda dom sa var att den går bra ihop med fjärilsciklid, som jag har en st....men den nye rackaren äter mina neontetror! [:-123] Dumma! Finns det någon som kan ge mig nåt råd angående firren??

#2 - 22 december 2003 10:46
Det kan inte vara en Röd ciklid eller en Rubin ciklid?
Dessa ciklider är väldigt aggresiva.
#3 - 22 december 2003 10:50
Oj, skrev visst fel där :-) Det ska ju självklart vara Röd juvelciklid och inte Rubinciklid....
#4 - 22 december 2003 10:55
Japp, rödciklid och juvelciklid går definitivt inte ihop med fjärilar. Det verkar inte likt akvarielagret att göra såna missar heller, de vet mycket väl de svenska namnen på Hemichromis bimaculatus och lifalili.

Fisken hette inte möjligen blodröd papegojciklid? ("Red Blood Parrot", dvs en sån här fuling: http://www.geocities.com/parrotcichlid/images/parrot/blood_parrot_purple_lg.jpg )?
#5 - 26 december 2003 18:37
Haha nej den fulingen var det inte...sa jag inte att min var vacker? [;)] Jaaja nu vet jag vilken fisk det handlar om, Hemichromis bimaculatus är det ju ser jag...konstigt att dom sa blodröd ciklid? Och dom passar väl inte med några fiskar från Sydamerika har jag läst? ....skumt! Hursomhelst så får jag väl göra mig av med nykomlingen och utöka mitt stackars tetre-stim! Tack för hjälpen då!

Annons