Blockera medlem?

#1 - 25 juli 2007 18:34
Om jag vill ha funktionen "låt alla utom xxx läsa min dagbok" hur gör jag då? Det enda jag hittar är att tillåta - men det blir ju mycket krångligare - eftersom det är fler som får än inte - så att säga...
admin
Christian Alfredsson
#2 - 26 juli 2007 07:55
Jag hade inte använt den funktionen alls. Vi kommer byta dagbok och när vi går det kanske alla de inläggen blir offentliga. Dvs ingen blocka helst inte alls.
#3 - 26 juli 2007 08:20
admin skrev:
Jag hade inte använt den funktionen alls. Vi kommer byta dagbok och när vi går det kanske alla de inläggen blir offentliga. Dvs ingen blocka helst inte alls.

Ordet "blocka" låter inget vidare. Vi har den funktionen på tidningsbloggen - men hittills har jag "anmält" i stället OM någon inte kan reglerna - har oftast räckt med det....
#4 - 26 juli 2007 09:16
Jag misstänker att det inte är att läsa dagboken som är problemet, utan kommentarerna.
Jag har själv en gång letat efter nån funktion för att stänga ute vissa användare ur dagboken; en funktion att hindra blockerade användare från att kommentera i dagboken vore kanske inte så dumt. Alternativt att ägaren till dagboken fick rätt att radera kommentarer.
#5 - 26 juli 2007 10:30
kan man göra det på tradera måste det ju gå att göra här med ;).. om man nu skulle vilja menar jag?..
Kjell Fohrman
Administrator
#6 - 26 juli 2007 11:49
kan man göra det på tradera måste det ju gå att göra här med ;).. om man nu skulle vilja menar jag?..

Använder Tradera vBullentin också så skall det självklart kunna funka här också.
#7 - 9 augusti 2007 22:01
Låter bra att dagboksinnehavaren ska kunna ta bort dumma,spydiga etc inlägg.
#8 - 25 augusti 2007 21:22
Ett förslag är ju också att användaren måste godkänna inläggen innan dom kommer ut i dagboken?
#9 - 27 augusti 2007 21:48
tycker detta e onödigt. Visst vill man kunna radera inlägg. Jag anser dock att detta bör vara en sak man anmäler till admin så denne kan göra det åt en.

den sista åsikten tycker jag är för långsökt, att man ska godkänna osv

lite för petigt enligt mig (min åsikt :))

Annons