Blir ynglen uppätna av detta sällskapet:???

#1 - 13 oktober 2003 07:43
Jag har fått en tanke att försöka flytta mina mulispinosayngel när de blir simmande om några dar, igår kom rommen så det dröjer ett tag till!

Men iaf, om jag låter de vara kvar i 375an där de "fötts" så kommer salviniparet att ha fest när ynglena lärt sig simma, varpå jag tänkte flytta dem till mitt 125liters, där det går ströfisk, 4 citrontetror, rödmundtetror 4 st, och en black ghost!

Black ghosten (liten) har ännu inte ens försökt ta citronynglen som går där i, så det borde väl gå att köra i de nya ynglena oxo, eller??
#2 - 13 oktober 2003 08:08
Hej!
Bästa yngelkaren är de där ynglena får gå för sig själva, allt annat kan gå både bra och dåligt...
/Lukas
#3 - 13 oktober 2003 08:12
Jo, det vet jag oxo, har ett väldigt gammalt kar, ca 70 liter som går med vatten i på toaletten nu.. Måste ju se så att det håller...

Men de fiskar jag räknat upp, går det ihop eller ska jag slänga ut dom?
#4 - 13 oktober 2003 14:01
Hej

Det allra bästa är att låta ynglen gå kvar hos föräldrarna, de växer bättre då, och risken att de ska tappa sin egen yngelvård när de blir vuxna minskar. Vissa ciklider verkar behöva lära sig av sina föräldrar hur man tar hand om avkomman, och även öva innan de lyckas föda upp ynglen.

Om det kommer att funka beror på hur stora tetrorna är. Är de nästan vuxna lär de ha ihjäl nyss frisimmande ciklidyngel.

MVH Micke

Annons