Blir ynglen mat?

#1 - 26 december 2010 16:32
Hej, jag har en undran om jag skulle kunna köpa mig några praktbotier (har problem med sniglar), har nämligen fått massa ancistrus yngel (nu ca 1½-2cm). Jag har hört att botian kan vara på och äta småfisk som neoner om man har otur. Finns det någon som har erfarenhet av denna fisk, tacksam för svar.
#2 - 26 december 2010 16:52
Det finns en risk, skaffa snäckätande snäckor "Anetome helena" istället:).
#3 - 26 december 2010 17:16
hej, så du tror att mina yngel kan bli mums mat då?, jag är inte riktigt fantast av några sniglar, men går det inte så får det vell bli ett par sådanna då?.
#4 - 27 december 2010 03:55
Får botiorna dåligt med mat så finns risken att de skulle börja ta malyngel istället, men jag säger inte att de kommer att göra det;). Men personligen skulle jag undvika botiorna och istället satsa på ett gäng A.helena-snäckor istället.
De förökar sig inte lika fort heller, och skulle du få för många av dessa är de lätta att sälja i sin tur:).
#5 - 27 december 2010 19:56
tack för dina svar ansjo du har hjälpt mig många gånger :), då ska jag fundera hur jag ska göra
#6 - 27 december 2010 21:30
Jag skulle vänta tills malbebisarna är större och sen köpa praktbotior...de är så coola...häftiga i stort stim...:cool:
Så har man ett stort kar varför inte...skaffa ett litet yngelkar på 50 liter till bebisarna...tja det är ju bara min åsikt..[;)]A.

Annons