Ha ha.. Ska du också börja med stayups nu???? Vi skulle ju lägga ner det där...
Du menar alltså att du har ett traditionellt hörnfilter med vit vadd i lr vad??? Mitt luftdrivna är ett sådan telskop med en öppen filterpatron på.. Räkorna älskar att sitta där och plocka på filtret och karet fungerar men det väsnas ju!!! Och alla växter fungerar ju inte.. ;)
Nää jag är inte lagd åt det hållet, gaffel och dom andra får gärna strutta runt i stayups jag före drar att använda vanliga strumpor :D
Jo jag har ett vanligt hörn filter med vittvadd i botten toppad med blåfiltermatta. Peppar och ta i trä den väsnas inte farligt tycker nästan att Fullval 3+ inne filtret låter mer med sitt brusande. Klart luft pumpen låter litet men sedan jag fick ner gummistöden under den i en lagom springa i mellan golvbrädorna blev den väldigt tyst gående. Såg en tyst lösning till luftpumpen. Den var placerad på en bit gummimatta ca ½ cm tjock och en trä låda om var klädd med ljudisoleringsfilt till bilar på insidan som låg över pumpen.
Vad är det för växter om inte gillar dessa öppna filter??
Jo jag har uppfatta dig som en sansad person av dina inlägg men om du kräver kan jag alltid byta uppfattning ;).