Blinkande månljus?

#1 - 18 oktober 2006 20:22
Suck var på Kjell och company idag och inhandlade LED list med vad dom sa var rinnande effekt på tänkte det kan vara snyggt! Var det iofs oxå MEN ingen sa något om att det skulle börja blinka och ha sig!!! Undrar nu om det kan vara skadligt för fiskarna att ha blinkande ljus emellanåt! Det var iofs dålig information på den eller så e jag så seg att jag fattar trögt stog att det skulle vara en kontroll till vilket det va men inte *MORR* var den till att ändra ljuset nä det var en valig hedelig on off knapp *suck* MEn som sagt kan det vara skadligt för fiskarna?? Eller dom kanske bara tror det e åska på gång Och börja sjunga blixtrar och dunder magiska under! :D ... BLÄää usch nä det hoppas jag iofs inte att dom gör ;)

Buy the way Ljuset i listerna var helt perfekt för mitt kar på 375liter! :D

Men köp då den listen som INTE blinkar om man nu inte vill ha det blinkandes och om det nu inte skadar fiskarna vill säga!:confused:

Funderar på att köpa en vanlig och komplettera med eller koppla om lite så att det är en som blinkar och kanske 1-2 som e vanligt blåa! Suck hade varit skit snyggt om det BARA varit rinnande ljus suck! Vet någon om man kanske kan koppla bort det blinkande ljuset eller får jag helt enkelt klippa bort transformaton så jag får ett helt ljus suck vill ha det rinnande [:(!]
#2 - 18 oktober 2006 23:01
enligt min medning så använd den inte om du inte vill stressa fiskarna hur skulle du vilja ha det i din nattsömn hehehe tänker bara på vilken programerande effekt det måste ha hehehehe tror nog fiskarna har högonen lika blinkade på morgonen efter.. du har väl kvitto kvar gå och byt den mot den icke blinkade om du är händig med lödpenna så kanske du kan koppla förbi den delen som gör att det blinkar.
#3 - 18 oktober 2006 23:04
inte säkert att det går att koppla runt heller om jag tänker efter du bryter ju möjligheten att byta in den om du bryter upp transformatorn sen kan det va så att allt är lött i ett stucke innuti och svårt att löda om om man inte är bra händig
#4 - 19 oktober 2006 06:01
SAnt iofs men eftersom det bnara skiljer en transformatorr åt borde bara vara att klippa bort den och sätta dit en sockerbit och sedan bör det vara att tuta och köra! Tyvärr kan jag inte åka och byta den har ingen möjlight men troligtvis ska det gå att modifiera den!

Och lödning e det minsta problemet har en far som lagar allt som har en sladd i sig typ :D Iofs annat oxå utan sladd!

Jag får kolla för jag anser precis som dig att det e störande för fiskarna det stör även mig hade det inte varit för den delen av "programmet" som blinkar hade det varit grymt snyggt ska se om jag kan få upp transformaton och kolla lite annars köper jag en annan transformator med rinnande efekt bara så jag slipper blinkandet!

Det ger sig! tack i vartfall!

Annons