Bli med sniglar!

#1 - 14 maj 2007 07:05
Hur gör man för att effektivt odla sniglar? Jag funderar starkt på att skaffa kulfisk och håller som bäst på att förbereder allt i tanken(hjärnan mao så ingen tror jag menar ett akvarium).
För att kunna förse mina blivande kulisar med levande föda som han tuggmotstånd så tänkte jag anlägga ett snigelkar i anslutning till kuliskaret och ber om tips eller länkar hur man effektivt odlar sniglar. Jag räknar med att ett bestånd av sniglar inte kommer att överleva tillsammans med kulfiskarna, då dessa lär bli uppätna.
#2 - 14 maj 2007 08:30
Antar att varje djuraffär då och då drabbas av snigelinvasion av den oönskade sorten. Anmäler du ett intresse och knallar dit med jämna mellanrum kan du säkert få en näve gratis. Sen är det bara att ploppa ner dom i en petbox eller annat kar och odla alger, slänga i maltabletter och grönsaker. Den typen brukar ju föröka sig rätt effektivt om tillgången på mat är god.
#3 - 14 maj 2007 09:23
I den tyska tidningen Amazonas (senaste numret)finns en serie artiklar om kulfiskar, fantastiskt bra och otroliga bilder. Där står bland annat att kulfiskar MÅSTE få snäckor att äta annars växer tänderna och blir för långa (precis som hos vissa gnagare).

Annons