bleka malawi

#1 - 14 augusti 2004 13:07
har ett kar på 300liter med malawi, det är: 1 par aulonocara jacobfreibergi, 1 par copadichromis azureus, 3 st golden och 3 st cynotilapia afra "eureka". jag har ganska lite sten, men ska köpa mer, jag matar dom varje kväll (måttligt), jag byter en 1/3 varje vecka, jag har rätt temp, ett lysrör som är ny köpt och en pump som är bra. Men ändå är dom ganska skygga och bleka (alla utom golden) varför. Jag gör alt perfekt men ändå funkar det inte perfekt?. Jag tror att det kan vara att jag inte har tillräckligt med sten. vet ni varför så svara gärna så ska jag fixa det. Jag är inte desperat men lite lessenövar att mina ansträngningar inte lyckas. Jag bör åxå tillägga att dom inte är fullvuxna.
#2 - 15 augusti 2004 21:00
matar du bara med flingfoder?? i så fall blir dom flesta bleka... säger inte att alla blir d.... men testa å mata me räkmix.. mina var bleka innan jag börja me räkmix.. efter d får dom fina färger... [:-106]
#3 - 15 augusti 2004 21:29
Malawi gillar att ha trångt annars kan de bli skygga så utöka grupperna lite- köp lite fler honor. Orkar du inte göra räkmix så finns det pellets att köpa, men räkmix är verkligen kanon =)
#4 - 16 augusti 2004 11:39
E det räkpellets du menar?
#5 - 16 augusti 2004 14:49
jag har redan räkmix, jag har vell inte sagt att jag kör med foder?.
Ja, jag hade faktist tänk mej några fler golden och afra honor och ska köpa mer sten när jag skaffat lite pengar.Det där med skyggheten har fixat sej bra när jag la dit ett till lysrör (dock inget specielt, ett terariumrör men det går vell bra?)..
#6 - 17 augusti 2004 11:20
dom har faktisi blivi finare men dom är defenitift inte helt färgade.
#7 - 22 augusti 2004 12:33
Jag kan rekomendera Åleds räkmix, efter den har mina fiskar fått finare färg.

Annons