Blek och brun Gibbicecps vad fel ?

#1 - 15 november 2004 21:40
Har nyss köpt två Gibbiceps pleco. Till mitt nystartade 240 liters kar. Tycker dom är så fina. Men tyvärr är dom så bruna och bleka nu inte alls fina. Den ena är mer brun/blek än den andra. Är precis som det saknas svarta fläckar på vissa ställen på ryggen har en ljusbrun nyans på dessa ställen. Inte alls så fin som dom brukar vara.
Dom har inte bråkat nått eller så men är nyss i släppta i söndags. Tillsammans med lite ny fisk, så som två praktbotier, två gurami och tre jätte fina kakadua ciklider.
#2 - 15 november 2004 21:42
så var min ibörjan men den har blivit riktigt fin nu!vet ej varför det blir så.
#3 - 15 november 2004 21:48
jag har svaret... det är inget fel på din gibbi det är camoflauge
#4 - 15 november 2004 22:07
Gooni hur lång tid tok det innan din vart bättre. Vill ju att dom ska vara så där fina som dom kan vara. Om det är camoflauge varför blir det bara på vissa fläckar eller delar tro?
#5 - 15 november 2004 22:12
efter ca två veckor blev den fin. den kan vara lite blek ibland nu också men inte så som ibörjan, kanske är det camo eller så trivs den bättre nu.
lite fundersam själv.
#6 - 16 november 2004 00:00
De e bara camo min ändrar från blek te färgstark hela tiden. Skillnad från timme te timme
#7 - 16 november 2004 02:15
Ursprungligen skickat av Qwerty

jag har svaret... det är inget fel på din gibbi det är camoflauge

Exakt, dom kan skift i färg. Min blir alldelens fläckig ibland.
#8 - 16 november 2004 07:05
Samma här. Ena Gibbin kan sitta på roten och vara mörkbrun, medan den andra ligger på botten och är beige. Tydligast syns det om de har legat i skugga och sakta börjar simma längst med karet mot en öppen yta.

Ser malen frisk ut kring ögon och mun, plus att den har en liten kulmage, är den med stor sannorlikhet frisk.

mvh
Peter

Annons