hejsan!
Hur städar man blästersand på bästa sätt? Den är ju så fin så den sugs ju bara upp i slamhäverten :)
Tacksam för svar!
hannesc skrev:Jag slamsuger aldrig o mina bottnar är rena. Har man ett kar som är i balans och ett bra filter, samt en bra städpatrull av malar o snäckor behövs inte slamsugning. :-)
Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
rasermusen skrev:Jag trodde att det var ett måste att städa bottnarna :P
Fungerar ett stim på 10st corysar och 2st ancistrus+Sandsnäckor som städpatrull?
Jag var på DM igår och beställde en Fluval 205 ytterfilter :) behöver man något innerfilter om man har ett sånt ytterfilter?
rasermusen skrev:Nämen typiskt! Tror du jag kan skippa att köpa pumpen på Djurmagazinet? Dom hade den inte inne så jag beställde den.. Det var ju ingen "billig" sak som jag beställde. Får skicka ett Mail till DM och fråga om dom kan skita i att ta in den :)
rasermusen skrev:Jag tror inte jag får starta upp något till kar :) 200Liter är nog enligt min Pappa.
rasermusen skrev:Jo! Jag mailade honom och har fått svar. Han håller den åt mig tills fredag :)
Visst är Akvariecenter en toppen butik? :)
AffeAlien skrev:ABSOLUT-71 det verkar som du har några projekt trådar att skapa så man kan kolla närmare på allt du gör :)
Masen85 skrev:Vad är en vettig städpatrull till ett 540L ??
rasermusen skrev:Jag var på akvariecenter idag! Han hade kvar ytterfiltret så jag köpte det :) det var med filter, men jag köpte såna "makaroner" som man har i pumpen. Hur ofta ska man rengöra detta?
rasermusen skrev:Jag är en kille ju! Rasermusen=Rasmus :P
Jag har 2st Fjärilsciklider, 3st Kuhliiålar, 1 väderål, 22st Zebrafiskar, 2st Ancistrus och 10st Corydoras! Jag ger 6st Algtabbleter i veckan och mygglarver/artemia 3dagar i veckan, flingfoder vissa dagar. Vatten byte 2gr månad., Ungefär 30-40% tillsätter beredningsmedel.