Ååhh. Så länge har jag gått å tänkt att skaffa akvarium men kan aldrig bestämma mej för vilka fiskar och dessutom räcker aldrig pengarna till... [:(]
MEN: nu har jag fastnat för Gul labidochromis. Den är ju helt underbart vacker och dessutom hyfsat lätt för en nybörjare. Så den har jag nog bestämt mej för. Nu vet jag bara inte om jag vill ha ett renodlat malawi-kar...
Men hur o-ortodox får man egentligen vara? Vilka kan man blanda med den? Innan var jag helt inne på att skaffa guramis men är tveksam om det går att blanda dem - de vill kanske ha alldeles för olika miljö. :confused:
Jag älskar växter vilket var en av anledningarna till att jag fastande för gurami. Men vad jag förstått så kan man ha en del växter trots att de flesta afrikanska ciklider verkar vilja ha kargt med bara stenar etc.
Snälla: tips! Hur ska jag blanda - vilka trivs med gul labidochromis och kommer den att äta upp alla växter och andra småfiskar? Kan jag kombinera med t.ex. småräkor och/eller ampullariasnäcka? I övrigt vill jag ju gärna ha så många ciklider (t.ex. Perlmutt) som möjligt - de är ju ändå läckrast - men kan jag blanda malawi och tanganyika? Åsså vill jag ha färgglada och färgstarka firrar! [:P]
/Lena