Funderar lite kring de fiskar vi har i akvariet. Nybörjarfrågor såklart... [:o]
Platys - går det bra att ha en mix av olika färger eller trivs de bäst om man t ex bara köper korall?
Botior - de verkar äta upp malens fodertabletter hela tiden. Hur ska jag undvika det, så att även malen får i sig något? Äter förresten botior vanlig flingmat? Mina visar inget större intresse av det, men blir som sagt helt galna av mal-maten. Helhäftiga för övrigt. Ligger på rygg, på sidan, är lite småtykna mot de andra :p och har ett kul knäppande ljud för sig, speciellt när de är på jakt efter mat. Sååå häftiga.
Och så har jag lite röda mygglarver över i frysen. Hur matar man bäst med dem? Det är jättestora bitar, inte alls som fina fiskens (heter de så?) utan de här är som typ 1 1/2 sockerbit i storlek. Mina fiskar skulle aldrig hinna äta upp den jättemängden...
Neontetror - går de att blanda med kardinaltetror? Vi har neontetror nu, men när det blir dags att lägga i fler fiskar i vårt kar så tänkte vi i så fall komplettera med kardinaltetror istället för neon. Vi ångrar lite att vi inte valde det ifrån början istället för neontetror.
Tack på förhand!