Blanda Svart och vanligt Silicon

#1 - 29 mars 2008 09:07
Hej!

Går det att först lägga en siliconsträng med vanligt silicon och sedan dra en sträng med svar silicon över den. fäster det svarta siliconet i det transparenta då??

(((Det gäller bakgrundsbygge så det är lite svårt att förklara varför jag ska göra så men det gäller siliconsträngar mellan modulerna. vill lägga en sträng svart silicon på siliconet mellan modulerna och sen ha i lite sten.....)))
Guest
#2 - 29 mars 2008 11:33
hm, varför taru inte bara svart på en gång om man endå inte kommer se den transparenta?
#3 - 29 mars 2008 13:04
den svarta är för dyr för att silicona fast allting med... lite svårt att förklara. nån som vet om man kan blanda, eller rättare sagt lägga ett övre lager mörk silicon som fäster i det transparenta.
Kjell Fohrman
Administrator
#4 - 29 mars 2008 13:43
Natalie-86 skrev:
den svarta är för dyr för att silicona fast allting med... lite svårt att förklara. nån som vet om man kan blanda, eller rättare sagt lägga ett övre lager mörk silicon som fäster i det transparenta.

Jodå det kan man, men du får låta den transparanta torka först.
Fast det fäster kanske inte så perfekt, men om jag förstod dig rätt så är det den transparanta som jåller fast och tätar och den svarta är bara till för dekoration och då spelar det ju ingen roll.

Fast även jag har lite svårt att förstå poängen - att både köpa svart och transparant blir väl inte billigare än att bara köpa svart.
#5 - 29 mars 2008 16:27
Många köksfixare sätter först ett lager vitt silikon och sedan ett lager med genomskinlig ovanpå som skydd-(när det undre torkat) så nog fäster det.
Bilagor:
#6 - 29 mars 2008 19:15
med 54:- per tub(svart, grå, brun, transparent) för sikasil-e förstår jag inte frågan..

Annons