<BLOCKQUOTE id=quote><font size=1 face="Verdana, Arial, Helvetica" id=quote>citat:<hr height=1 noshade id=quote>
Hej !!!!
Jag skulle inte rekomendera det för dom flesta vatenlevande sköldpador är rovdjur!. <hr height=1 noshade id=quote></BLOCKQUOTE id=quote></font id=quote><font face="Verdana, Arial, Helvetica" size=2 id=quote>
Lite apropå piraya tråden, kan jag berätta om en gång för ett antal år sedan när jag var på ett möte med Stockholms Herpetologiska. En kille hade just dragit ett trevligt föredrag om sina rödörade vattensköldpaddor, när en annan kille i publiken ställde sig upp och frågade om han provat att mata sköldpaddorna med möss.
Sen berättade killen ur publiken ingående om hur han brukade släppa ned levande möss till sina rödöron, som högg ihjäl och åt upp musen, och poängen var att i och med att det tog ett bra tag för sköldpaddorna att döda musen så fick de bra träning!
Sann historia.
Så, nej, vattensköldpaddor går inte bra ihop med fisk, i alla fall inte fisk som är mindre än ungefär halva sköldpaddan. Jag har själv sett ett rödöra hugga av en molly på mitten.