Blanda platys

#1 - 12 oktober 2008 08:14
Jag hade tänkt att korsa mussepigplaty med en wagtail platy. Är det någon som vet hur dessa ser ut eller rentav har bilder på en sådan här korsning?
#2 - 12 oktober 2008 18:40
Finns där verkligen ingen med denna erfarenhet?:confused:;)
#3 - 13 oktober 2008 10:12
"Att fela är männskligt, att förlåta är mänskligt" ;) Vi behöver inte gud för att vara något av dom :D
#4 - 13 oktober 2008 13:34
Bordusius skrev:
"Att fela är männskligt, att förlåta är mänskligt" ;) Vi behöver inte gud för att vara något av dom :D

???

Vad var det för någor onödigt inlägg?
#5 - 18 oktober 2008 20:00
Jodå det går, jag har blandat massa olika:)
#6 - 18 oktober 2008 20:03
Här hitta jag en bild
http://www.tropicalfishintl.com/images/enlarge/Platy/WagtailBluePlaty.jpg

Det komemr bli rätt många olika
#7 - 19 oktober 2008 08:36
shpend skrev:
Här hitta jag en bild

http://www.tropicalfishintl.com/images/enlarge/Platy/WagtailBluePlaty.jpg

Det komemr bli rätt många olika

:) Tack för bilden shpend ;)
#8 - 19 oktober 2008 09:13
Vassego;)
Som jag sa, alla kommer inte bli likadana. Det kommer bli massa olika färger och typer.
#9 - 20 oktober 2008 12:06
I första generationen kommer det TROLIGEN bara bli wagtail, med andra dolda anlag som klyvs ut i senare generationer, kul att se vad det blir.....
#10 - 20 oktober 2008 13:59
XenOn skrev:
???

Vad var det för någor onödigt inlägg?

Jag var bara lite uttråkad. För att komma med något lite mindre onödigt men kanske fortfarande nödigt så har jag ingen aning om hur korsningen skulle komma att se ut. Däremot så funderar jag själp på att korsa platy :)
#11 - 20 oktober 2008 17:12
Bordusius skrev:
Jag var bara lite uttråkad. För att komma med något lite mindre onödigt men kanske fortfarande nödigt så har jag ingen aning om hur korsningen skulle komma att se ut. Däremot så funderar jag själp på att korsa platy :)

Okej :) Nä, förlåt för jag blev arg ... var också lite trött.
#12 - 20 oktober 2008 17:13
tummen skrev:
I första generationen kommer det TROLIGEN bara bli wagtail, med andra dolda anlag som klyvs ut i senare generationer, kul att se vad det blir.....

Intressant. Vore väldigt snyggt om mussepigplatyn får illrödkropp samt en mussepig fena :D
#13 - 21 oktober 2008 15:17
XenOn skrev:
Intressant. Vore väldigt snyggt om mussepigplatyn får illrödkropp samt en mussepig fena :D

Den varianten finns redan, men varsågod och försök få fram den du med!:)
Jag har för övrigt sett "musse pigg"-platy i följande färger;"sunset"(orangeröd), blå, neon, röd, gul, vit(!), grön...kan ha glömt någon färg, wagtail finns också i dessa färger, och flera andra stjärtfensmönster också för övrigt.....:D
#14 - 21 oktober 2008 17:11
tummen skrev:
Den varianten finns redan, men varsågod och försök få fram den du med!:)

Jag har för övrigt sett "musse pigg"-platy i följande färger;"sunset"(orangeröd), blå, neon, röd, gul, vit(!), grön...kan ha glömt någon färg, wagtail finns också i dessa färger, och flera andra stjärtfensmönster också för övrigt.....:D

Grön? :) Har faktiskt aldrig sett en sådan och hur får man fram den?
#15 - 22 oktober 2008 18:53
XenOn skrev:
Grön? :) Har faktiskt aldrig sett en sådan och hur får man fram den?

Med "grön" menar jag den "vanliga" "oliv-grön-grå-silvriga" färgen som vilda svärdbärare brukar ha....är det klart nog?

Annons