[quote=join4t]Jag har hört att det KAN gå bra... Man ska väl dock inte ha blå gurami (hanar) tillsammans med gul eller marmorgurami (hanar) då de är framavlade av blå gurami.
Annars är jag också intresserad av att höra lite mer om det då jag själv har ett hörnkar som jag tänker ha gurami i snart =)
Sen undrar jag även om de leker när det finns konkurrenter i samma kar (115L)???[/quote]
Det var en hane och en hona, jag har gett bort dem till djuraffären nu. jag hade två honor och en hane, men hanen var en riktig tyrann och jagade ihjäl den ena. Det slutade med att hans sista fru låg gömd under en växt, nästan vit av skräck, dagarna i ändå. Så fort hanen fick syn på henne jagade han och bet henne. Vilken kärlekshistoria[V]
Jag har iaf bestämt mig för att prova blanda dvärg och honungsgurami. Går det inte så får jag väl ge tillbaka en av arterna :p
Nu har jag också fått höra att marmor/blå/guldgurami är bland de aggressivare guramisorterna. Är de mindre snällare, tror ni jag vågar ha dem i par eller ska varje hane få två honor? :S