Hehe ja jag är oxå av den naturen att jag ändrar mig, det blir lixsom att man har sina perioder då det är en grej som gäller medan nästa gång är det nått helt annat. Det gemensamma temat för mig är dock att det är alltid ciklider:), även om jag har andra fiskar oxå.
Tack så mkt! Har faktiskt inte kvar mina diskusar, sålde dom till en butik här i götet för en dryg vecka sen men jo diskus är fina fiskar. Ja svåra och svåra visst man kan ha otur och då kan det va lite trixigt nykeln till att hålla diskus framgångsrikt är att förebygga alla eventuella problem vilket innebär en hel del jobb.
Usch låter meckigt att grejja med akvarier när man hoppar runt på kryckor, tur att du har barn som hjälper dig:).
No probs;)!
Jag lär säkert ändra mig om det med, men scalarer är inte mina favoriter, tror de är för kantiga och färglösa för min smak. Men tja min smak ändras ju då det gäller annat så jag sitter säkert med ett helt kar scalarer om några år eller så. Men tack för förslaget och intresset!!!
Discusar däremot tycker jag verkar jättespännande dne du har som avatar är ju skitfin!!! Men "alla" säger jämt att de är så svåra så jag vågar mig inte på dem ännu.
Tetrorna räknar jag med att de kan komma att gå åt, det är inte så mycket att göra något åt. Men så länge de är kvar så njuter jag av dem!
Ska hämta nykomlingarna senare i kväll, få se om jag grejar lite bilder! Akvariet står på nedervåningen och det är lite läbbigt ännu att gå på kryckor nerför trappor. Men firrarna måste ju ner i vilket fall och med barnens assistens kan jag säkert hantera kameran med! :p