Jag har alltså inte haft bladfisk själv, men väl andra fiskar med den typen av kroppsform och mun; Ctenopoma, Acaronia - men även Ctenolucius. Du kan placera dem i ett kar fyllt med fisk som reproducerar sig, t ex guppy, men efter en tid (dagar, ev nån vecka) så är alla fiskar uppätna och då måste man skaffa mer.
Skall man ha så exklusiva fiskar, så krävs 2-3 större akvarier: ett på drygt 100 liter för bladfiskarna, och sedan några större där man odlar upp större mängder foderfisk. Det förutsätter att man odlat fisk tidigare och vet hur man gör, så att man hela tiden producerar foder i den takt de äter. Jag skulle tro att effektivast är t ex zebrafisk eller praktbarb. När odlingen fungerar, och produktionen är tillräckligt hög, DÅ skaffar man bladfiskarna.
EDIT: Sommartid går det ju att fånga småspigg eller löja och mata med, men risken är att du får in fiskparasiter. Enstaka zoobutiker har numera levande mygglarver att sälja då och då. Jag vet inte om dom äter det, men det är värt att pröva. Men det löser nog inte problemet på sikt.