Blad Fisk

#1 - 26 december 2008 22:52
jag undrar om någon vet om Monocirrhus polyacanthus är stor nog att äta upp en fjärils ciklid ?

kanske lite konstig fråga men.. har nämnligen tänkt att ha ett akvarium med dvärg ciklider och så hade det varit kul med en liten outsider som livar upp det hela
#2 - 26 december 2008 23:49
Fjärilsciklider i normal butiksstorlek lär gå åt som smågodis.
#3 - 26 december 2008 23:59
Erik... skrev:
Fjärilsciklider i normal butiksstorlek lär gå åt som smågodis.

skit också..

men finns det någon annan rolig el ovanlig fisk som man kan ha ?

är synodontis också för stora ? de som blir ca 10cm
#4 - 27 december 2008 12:21
skit också..

men finns det någon annan rolig el ovanlig fisk som man kan ha ?

är synodontis också för stora ? de som blir ca 10cm

[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Till hur stort akvarium och till vilket sällskap??[/COLOR][/FONT]
#5 - 27 december 2008 17:50
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Till hur stort akvarium och till vilket sällskap??[/COLOR][/FONT]

ca 220L

det är ju inte det jag vet än :P, men hade tänkt fjäril ciklider och någon annan dvärg ciklid och neon eller kardinal tetror
#6 - 27 december 2008 18:00
ca 220L

det är ju inte det jag vet än :P, men hade tänkt fjäril ciklider och någon annan dvärg ciklid och neon eller kardinal tetror

Jag hade 4 st bladfiskar och dom åt citrontetror och allt under i storlek. Du skall veta att dom äter bara levande fisk så lycka till:d
#7 - 27 december 2008 18:02
Schumi skrev:
Jag hade 4 st bladfiskar och dom åt citrontetror och allt under i storlek. Du skall veta att dom äter bara levande fisk så lycka till:d

ahh jag har förstått det.. lite synd för att det är ju en väldigt intressant fisk

Annons