Black Molly Odling

#1 - 28 februari 2004 10:06
Hej!
I förra veckan så startade jag mitt 150 liters akvarium som jag har till Black Molly odling. Nu för två dagar sedan så har man fått ett yngel stimm på 30-40 st yngel :) Ni som har fått yngel av Black Molly eller någon annan levande födare, vet säkert att det känns himla kul och få yngel med dom!
#2 - 28 februari 2004 10:09
Vad roligt!
Det är alltid lika roligt att läsa om någon som fått yngel. Hur många Molly har du? Vilka färger?

Grattis!
#3 - 28 februari 2004 10:24
Tack så mycket :)
Jag har tre hanar och 5 honor. Honorna är rätt så stora.
20 st (yngel) ungefär är heltsvarta och 15 är bruna. Sedan så är det kanske 2-3 st som är svart-vita. Ska senare idag antagligen börja mata med artemia.
#4 - 29 februari 2004 12:24
Hej!
jag vill jätte gärna ha molly och guppy yngel men jag är rädd att mina andra fiskar ska äta upp dem.
#5 - 29 februari 2004 12:37
Bruna yngel? Vad blir det för färg på dom sen?
Vad har du färger på dina vuxna molly? Jag har själv en dalmatiner och en citrongul(glömt namnet) en silver/dalmatiner och en svart.
#6 - 29 februari 2004 20:05
De som är bruna är typ genomskinliga/bruna. Vilken färg det blir på dom sen, kan man verkligen fråga. Alla mina vuxna är helt svarta. Är det lätt att sälja ynglena (när dom är vuxna då) privat?
#7 - 29 februari 2004 20:43
Lätt att sälja vet jag inte, men finns det någon akvarieförening i närheten så brukar de ibland ordna auktioner där det är lätt att bli av med fisk i rimliga mängder. Annonser här och på andra akvariesidor kan vara ett annat sätt, eller att man gör upp med en lokal handlare. Tyvärr så är ju Black Molly inte en fisk som är särskilt ovanlig, så det är inte så många som har lust att åka så långt för att köpa dem.

Men det är kul att börja sin odling med dem, de är trots allt ganska lätta att driva upp. Sedan kanske man vill ge sig på något svårare.

#8 - 1 mars 2004 05:54
Jag vet att en del zzoaffärer tar emot fiskar i inbyte, så du kan ju kolla med din zooaffär. Om dom inte betalar så kan man ju byta mot annan fisk, växter eller kanske mat.
#9 - 1 mars 2004 13:11
Okej. Vet att iaf en av mina lokala affärer är intresserade.

Annons