Black Molly - mina första yngel

#1 - 24 oktober 2006 16:58
Nu har min Black Molly hona fött två små yngel! Hittade dem nyss när jag matade fiskarna. Visste inte om att det kommit några.

Hur många brukar en Black Molly hona normalt föda?
Kan några av dem blivit mat åt någon av mina andra fiskarna? 2 Black Molly, 10 Neontetror, 2 Pakistanbotier.

Har bara haft guppys förr, som ynglat av sig. Men där kom det 15-30 yngel.

Nu bor i varje fall mina två yngel i mitt 42 liters kar, där det också för tillfället bor 3 Red Cherry räkor. På fredag får jag fler räkor, ser fram emot! Och på måndag kommer även två till sorters räkor, fast om de får bo där, eller i ett nytt kar, vet jag ej ännu.

Bara så glad nu, av att se dessa små filurer simma omrking på botten av mitt 160 liters!
#2 - 24 oktober 2006 17:37
Min bm hona brukade få runt 10 st per kull.....har det väl börjat så lär du snart få överbefolkat i karet.
#3 - 24 oktober 2006 17:43
becky_be skrev:
Nu har min Black Molly hona fött två små yngel! Hittade dem nyss när jag matade fiskarna. Visste inte om att det kommit några.

Hur många brukar en Black Molly hona normalt föda?

Kan några av dem blivit mat åt någon av mina andra fiskarna? 2 Black Molly, 10 Neontetror, 2 Pakistanbotier.

Har bara haft guppys förr, som ynglat av sig. Men där kom det 15-30 yngel.

Nu bor i varje fall mina två yngel i mitt 42 liters kar, där det också för tillfället bor 3 Red Cherry räkor. På fredag får jag fler räkor, ser fram emot! Och på måndag kommer även två till sorters räkor, fast om de får bo där, eller i ett nytt kar, vet jag ej ännu.

Bara så glad nu, av att se dessa små filurer simma omrking på botten av mitt 160 liters!
Mina Black Molly har fått runt 10-20 yngel varje gång så lita på att det kommer mer sen. En del blir såklart mat men några brukar klara sig, jag har 10 små yngel nu som simmar omkring i akvariumet
#4 - 24 oktober 2006 17:48
sist för en vecka sedan fick min blackis ca35 yngel,dom flesta har överlevt
#5 - 24 oktober 2006 17:51
Än så länge finns det gott om plats i mitt 160 liters. Men skulle det bli för många yngel, har jag två till i familjen som har akvarium. Får skicka hem några fiskar till dem då :D

Annons