Hej,
lite följdrapportering:
jo, mina BMs får vanlig mat, troligen mer än de behöver, de verkar bara aldrig vilja sluta äta. Så fort jag går fram mot akvariet, tror de att de ska få mat. De verkar dock gilla såna här bottentabletter för malar o sånt bättre än flingfoder. I a f trots matning äter mina cyanos och fortsätter hålla rent, så de behöver inte svälta för att äta, tycker jag. Men kanske de gillar vissa sorter sämre. Jag har fortfarande inte märkt av att någon har dött eller mår dåligt, alla verkar pigga och glada och de har t o m ynglat av sig.
Jag har 6 vuxna mollys. Efter att jag hade flyttat dem från mitt 200 kar där de rensat rent (då fattade jag inte riktigt att det var de som gjorde rent) till det första 54 L så kom cyanon tillbaka till 200 karetefter nån vecka eller så. Nun har jag dem två och två i tre kar och de håller rent. Ynglena verkar dock inte så effektiva än på att äta cyano. I det karet har cyanon återvänt.
Jag märkte också att det tog längre tid för cyanon att komma tillbaka och det tog också längre tid innan cyanon "exploderade" igen, ju längre BMsarna hade varit i karet innan man tog ut dem. Men den effekten får man nog bara över kortare tid kanske...
Hur gick det med cyanoodlingsförsöken och BMs? Har ni fått det att funka? Äter de alla sorter?
mvh