black molly

#1 - 25 mars 2006 14:24
Min black molly hona har en vit prick vid "analen" vad kan det betyda?
#2 - 25 mars 2006 21:54
tror att gravida guppyhonor kan få det precis innan de ska föda, men jag vet inte om det är samma för molly !!

//kim
#3 - 25 mars 2006 23:27
Jag hittade den här sidan för ett tag sen när jag letade lite info om mina dalmatinmollys: http://www.timstropicals.com/Inventory/Livebearer/MollyInfo.asp

Om du inte orkar läsa så står det typ att när dom e gravida så har honorna en mörk fläck nära analfenan. Nu säger du att den har en vit fläck åå det kanske e nån blackmolly grej att den e vit i stället för svart. Lite svårt att se en svart fläck på en black molly :p hehe
#4 - 26 mars 2006 19:00
[quote=Botanic]Jag hittade den här sidan för ett tag sen när jag letade lite info om mina dalmatinmollys: http://www.timstropicals.com/Inventory/Livebearer/MollyInfo.asp

Om du inte orkar läsa så står det typ att när dom e gravida så har honorna en mörk fläck nära analfenan. Nu säger du att den har en vit fläck åå det kanske e nån blackmolly grej att den e vit i stället för svart. Lite svårt att se en svart fläck på en black molly :p hehe[/quote]

hehe ja det är det ju, men det är kanske som du säger, vet du nåfon mer bra sida om det?
#5 - 26 mars 2006 19:02
hur ofta får de ungar?
#6 - 26 mars 2006 19:31
men hon är väl inte vit vid hela analen eller ?? för det är väl bara som en liten prick eller ??

//kim
#7 - 27 mars 2006 10:31
[quote=neon_kimpan]men hon är väl inte vit vid hela analen eller ?? för det är väl bara som en liten prick eller ??

//kim[/quote]
nej det är det inte det är bara en prick..
#8 - 27 mars 2006 10:45
Mina platyhonor får en vit prick strax innan dom ska föda.
#9 - 27 mars 2006 16:42
[quote=Lena123]Mina platyhonor får en vit prick strax innan dom ska föda.[/quote]
okej ungefär hur lång innan?eller hur långt tar det innan hon föder?
#10 - 27 mars 2006 16:46
Jag kanske kommer och förstör stämningen lite men mina Black Molly jag hade en gång i tiden hade alltid en vit fläck där och jag skulle tro att det du ser är slutet på tarmen (analen), men att den vidgas innan födsel.
#11 - 28 mars 2006 00:31
[quote=PlatyYngel]Jag kanske kommer och förstör stämningen lite men mina Black Molly jag hade en gång i tiden hade alltid en vit fläck där och jag skulle tro att det du ser är slutet på tarmen (analen), men att den vidgas innan födsel.[/quote]

Det var så jag menade. :) det är slutet på tarmen som liksom "pluppar" ut lite. :D Bra förklarat va??:D Hos mina platy så "pluppar" den ut några dagar före födseln.
#12 - 28 mars 2006 06:21
[quote=Lena123]Det var så jag menade. :) det är slutet på tarmen som liksom "pluppar" ut lite. :D Bra förklarat va??:D Hos mina platy så "pluppar" den ut några dagar före födseln.[/quote]

okej tck så mycket, har även en blöack molly som inte är så tjock så då är det väll som ni säger..
#13 - 19 oktober 2019 22:37
Använder mej av denna tråden då det verkar va samma "symtom"
Hur är det med blackmolly hanarna kan ävem dom ha en mindre vit prick? Ja har 2 hanar och en hona och honan har en tydlig vit prick medans man får leta efter hanarnas. Saken är den att efter en molly dog så frågade jag i djurbutiken och då sa dom sametssjukan tror ja det hette så jag köpte hem det rekommenderade medlet mot det och bla bakterier. Men efter behandling så finns d kvar och fiskarna verkar fortfarande pigga dom har varit i karantän i 4 veckor sen ja uptäkte prickarna. Och behandlingen va slut för nästan 2 veckor sen.

Annons