Black Ghost + Växter!

#1 - 3 februari 2010 10:41
Jag har märkt att mina BG har en förkärlek till växter. De kan göra en fullständig avhyvling över en natt. Sen kan de låta dom va under en längre period. Är det någon som har en idè om vad man kan göra åt det och vilka växter som funkar väldigt bra ihop med BG. Har märkt att de biter rejält. En liten rackare kan bita hål på huden på armen när det är matdags (eller man bara stoppar ner armen :D), så det krävs en hel del av växten för att den ska stå emot.
#2 - 3 februari 2010 15:25
Hmmm intresant har tyvärr inget svar på det mina bg låter växterna vara ifred iaf
#3 - 3 februari 2010 15:40
Samma som Danne_85 här, min black ghost låter allting vara, förutom maten då :P har inte hört talas om att dom ska äta växter faktiskt.

bara en tanke sådär, får h*n tillräckligt med mat? Kanske går på växterna pga att h*n är väldigt hungrig alltså en överlevnadsgrej.
Bilagor:
#4 - 3 februari 2010 15:51
Andrém skrev:
Samma som Danne_85 här, min black ghost låter allting vara, förutom maten då :P har inte hört talas om att dom ska äta växter faktiskt.

bara en tanke sådär, får h*n tillräckligt med mat? Kanske går på växterna pga att h*n är väldigt hungrig alltså en överlevnadsgrej.

Jag försöker hålla ner på matningarna för att ha ok balans i vattnet, men det kan vara så att jag har gett BG för lite. Den större hänger inte riktigt med när det är matdags märker jag. Det är den skyggaste utav dom. Är ca 30 cm nu och en riktig best, men väldigt skygg och tillbakadragen.
Det är verkligen som när någon larv har tuggat på bladen. Det kan inte vara mina malar.
#5 - 3 februari 2010 16:17
Gör som jag då jag matar mina black ghosts när alla andra fiskar inte e intreserade av mat det vill säga 04:30 på morgonen när ja liver upp morgonen för att göra mig iordning för jobbet.....Och då gluffsar dom som satan....och ingen annan fisk kommer o tar maten inte ens scalarerna som e helt galna annars kan inte ens planera växter utan att bli biten i armen hehe
#6 - 5 februari 2010 09:32
Vad är det för galna BGs ni har? :D

Jag handmatade min gamla BG med röda mygg, han bet aldrig mig och aldrig på växterna. Anubias är en växt som bör klara sig bra i kombination med dem annars. Även Crinum löken borde klara dem bra, http://www.zoopet.com/vaxter/vaxt.php?NR=10

Annons