Min Black ghost, var en ungfisk, eller är en ung fisk inte min längre iaf. Den Tog kanske 24 timmar på sig att anpassa sig sen åt den artemia ur handen på mig, Otroligt nyfiken sak och inte så blyg. man fick alltså nästan "klappa" den och den blev helt tills sig när man stoppade ner hela armen, antagligen pga att den uppfattade de elektriska impulserna man skickar ut. min gömde sig bara mitt på dagen, på kvällen var den framme likaså på morgonen, undrar om detta är ett sammanträffande då jag inte behövde ändra ljuset för att den skulle komma fram, tror inte att den kan ha kännt av att de var folk i Rummet.
Rekommenderar att iaf ha en ifall du har tillräckligt stort akvarium.
Har just nu ca 220 liters så är ju inte tillräckligt för när den vuxit till sig men det blir ju absolut en kick i riktningen att uppgradera storleken, antingen det eller om situationen inte är lämplig för det får man ju skänka/sälja vidare till någon som har mer lämpat hem åt den. har haft akvarium relativt mycket förut, (kanske inte mycket om man jämför med många här men vanliga människor skulle nog tycka det var rätt mycket) ;) så har aldrig tappat intresset och även om det är vårt första tillsammans är det inget vi kommer tröttna på.
Men sen så måste jag ju kolla vidare på resten av vad vi funderar på att ha i om det skulle passa, det vi funderat lite på nu är typ kuhli, dvärgklogrodor ett par stycken och en halvnäbb, den har jag funderat lite på också om hur den fungerar...som ni kanske hör har vi inte tänkt igenom allt än så det är därför jag frågar här istället för på en zooaffär som bara vill sälja saker ;)