Black ghost i malawikar?

#1 - 24 oktober 2010 20:54
Har ett 320l kar med malawi och ancistrus. Tänkte att om jag tar en black ghost i storlek med mina malawi, är det möjligt att dessa kommer överens? Karet är anpassat till malawi, med kalksand och sten, även ganska strömt.
#2 - 24 oktober 2010 20:55
en black ghost i ett malawikar?

det enda man kan säga då är nej nej nej nej nej icke:P hehe.
#3 - 24 oktober 2010 21:09
Förstår att många här inte tycker det är okej med en amerikansk fisk i ett malawikar, men frågan är, hade det inte fungerat?
#4 - 24 oktober 2010 21:15
Dels stämmer nog inte vattenvärdena med vad Black Ghost gillar, och så skulle den nog komma till korta i det sällskapet, både vid matningarna, och rent allmänt.
#5 - 24 oktober 2010 21:17
Nej det skulle inte funka. om du verkligen vill ha svar på det.. Black ghosten tillhör en helt annan sorts fisk. I mina ögon är malawi way för stirriga för att blacken ska ha en chans till att ha sin ro som den ofta har i en grotta och dylikt.
#6 - 24 oktober 2010 21:20
mja, mitt kar har ett ph på 7-7.5 och temp på 26 grader, så borde funka för spöket. Det jag oroar mig över är ju att den inte kommer kunna komma överens med malawisarna, men de är fortfarande runt 5cm så de är ju inte så välvuxna än, tänkte om jag köpte en black ghost i samma storlek ev lite minre så borde det fungera?
#7 - 24 oktober 2010 21:20
Dessutom vill ghosten har mycket växter, det skulle helt enkelt inte funka med en ghost ihop med malawi
#8 - 24 oktober 2010 21:22
Majki01 skrev:
Nej det skulle inte funka. om du verkligen vill ha svar på det.. Black ghosten tillhör en helt annan sorts fisk. I mina ögon är malawi way för stirriga för att blacken ska ha en chans till att ha sin ro som den ofta har i en grotta och dylikt.

okejokej, får väl se, köper mig ev ett kar till (:
#9 - 24 oktober 2010 23:08
varför inte inreda ett hörn till ditt spöke?!? :) eller drygt halva karet tillägnat ditt spöke?
Med grottor och växter på den sidan... :P
Bilagor:
#10 - 24 oktober 2010 23:34
sandish skrev:
varför inte inreda ett hörn till ditt spöke?!? :) eller drygt halva karet tillägnat ditt spöke?

Med grottor och växter på den sidan... :P

Men är det inte så att malawi-cikliderna kommer stressa ihjäl ghosten?!
#11 - 25 oktober 2010 02:16
Mjo.. antagligen :(... Så strunta i mitt råd :D Och strunta i spöket...
alternativt att du sätter upp en ny tank (Som du själv var inne på) med spöket och andra arter som går ihop med honom :)
#12 - 25 oktober 2010 06:24
Visst är Black ghost jättehärliga:). Men skaffa ett stort eget kar, absolut INTE med malawi.

Annons